Miksi Apple on pilannut hyvän .mac palvelunsa?
Vuoden kotisivu homma pelitti kuin junan paskis, helmikuussa tekivät joitain päivityksiä mistä
myös ilmoittivat. Kyselin täälläkin pitääkö ottaa varmuuskopiot vai voiko Appleen luottaa,
Tuli tosi älykkäitä vastauksia, joissa kaikki uskoivat että palvelun tuottaja hoitaa varmuuskopioinnin.
Onneksi en ollut niin sinisilmäinen että olisin luottanut hompun porukkaan, vaan jäätin yöksi
kopioinnin päälle. Tuo kopiointi osoittautuikin kullan arvoiseksi, nimittäin tällä hetkellä kun teen
jonkun päivityksen vanhoille sivuilleni niin kaikki edelliset päivitykset Publish-komennon jälkeen
häviävät? Erään ystäväni sivut lakkasivat kokonaan toimimasta ja toisella hävisi useampi
sivu bittiavaruuteen.. Samoin vanhojen sivujen kuva järjestys muuttuu ja publishingin jälkeen
palataan vuoden takaiseen kuvajärjestykseen ts. kuvat ovat siinä järjestyksessä millä ne on
iPhotolla sinne viety. Kuvatekstitkin on hävinnyt sedän p...seen.
Päivitysten jälkeen .mac saa haistaa niin pitän v...n kuin harjanvarsi.
L. Sippu
PS. Onko muilla samoja kokemuksia. Nimimerkillä 2000 kuvaa meinas mennä taivaan tuuliin..
.mac tökkii..
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: .mac tökkii..
Viesti Kirjoittaja A.J. »
No, ei mitään noin pahaa. Päivän olen ehtinyt käyttämään, ja aika nopeasti törmännyt ongelmiin. Pahin on se, etten pääse ollenkaan käsiksi iDiskiini, ongelma joka alkoi kun käytin muutaman tunnin kopioota iDisk kansiosta koneella ja lopetin sen käytön sitten .mac preferenceistä kopion poistamalla. Nyt tosiaan iDiskiin ei pääse, maili kyllä toimii (joskaan sitä en tarvitse kun on ennestään 100 MB mailboksi welhossa). Mielenkiintoista kuulla miten muilla, dotmac kuulostaa hienolta palvelulta, mutta sellaiselta jonka hienous on jatkuvasti riippuvainen palveluun saumattomasta toimivuudesta.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mulla on ainakin pelannut .mac hyvin, justiin maksoin toisen vuoteni...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Niin..
Ei se oikein fiksulta tunnu kun 38:aan kuva-kansiooni ilmestyy yhtä-äkkiä viimeiseksi päivityspäiväksi
eilinen, eli Applellä on tapahtunut iso moka.. ja se on paikattu siten että kansioni on korvattu niillä
alkuperäisillä(tosi vanha back-up) tiedostoilla mitkä olen sinne iPhotosta vienyt , millään muulla en pysty selittämään sitä, että joihinkin kansiohin ilmestyi sellaisia kuvia ja otsikoita jotka olin niistä jo viime kesänä hävittänyt.
Toivottavasti kukaan ei luule että tämä johtuu omasta koneestani, niinhän se ei tietenkäänvoi olla? Tarkistin iDiskin kolmelta koneelta ja tilanne on kaikissa sama, fyysisesti tuo iDisk ilmeisesti sijaitsee Irlannissa asti.
L. Sippu
Peek..ele menee hermot, sillä nyt en uskalla päivittää yhtään sivuani koska paluu menneisyyteen on varmaa?
Ei se oikein fiksulta tunnu kun 38:aan kuva-kansiooni ilmestyy yhtä-äkkiä viimeiseksi päivityspäiväksi
eilinen, eli Applellä on tapahtunut iso moka.. ja se on paikattu siten että kansioni on korvattu niillä
alkuperäisillä(tosi vanha back-up) tiedostoilla mitkä olen sinne iPhotosta vienyt , millään muulla en pysty selittämään sitä, että joihinkin kansiohin ilmestyi sellaisia kuvia ja otsikoita jotka olin niistä jo viime kesänä hävittänyt.
Toivottavasti kukaan ei luule että tämä johtuu omasta koneestani, niinhän se ei tietenkäänvoi olla? Tarkistin iDiskin kolmelta koneelta ja tilanne on kaikissa sama, fyysisesti tuo iDisk ilmeisesti sijaitsee Irlannissa asti.
L. Sippu
Peek..ele menee hermot, sillä nyt en uskalla päivittää yhtään sivuani koska paluu menneisyyteen on varmaa?
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Missä se Masan kotisivu on, niin tsekataan?
L. Sippu
L. Sippu
-
-
Kyllä mullakin pelaa.. eli muut luulee että se toimii. (vähän niinkuin vanhan miehen värkki;
"ei oo mitään vikaa, mutta ei silti toimi"
http://homepage.mac.com/lsippu/Menu3.html
mutta kun jotain näistä 38 kansiota yritän päivittää niin tilanne palautuu siihen kansion luonti hetkeen
eikä se voi suinkaan olla tarkoitus.
L. Sippu
"ei oo mitään vikaa, mutta ei silti toimi"
http://homepage.mac.com/lsippu/Menu3.html
mutta kun jotain näistä 38 kansiota yritän päivittää niin tilanne palautuu siihen kansion luonti hetkeen
eikä se voi suinkaan olla tarkoitus.
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Mulla on ollut ainoat ongelmat iDiskin kanssa. Epäilen, että nekin johtui mun oman koneen kovalevyn sekoilusta. Kotisivut on toiminut ihan normaalisti.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja Kotleri »
Kyllä munkin kotisivun kuvatekstit on elänyt ihan omaa elämäänsä vuoden.
Samaten idisk on tökkinyt, synkkaus on ihan toivottoman hidas, enkä saa aloitettua manuaali synkkausta. se ei vaan toimi. kuvake on harmaan.
mulla on kaikki dokut yms idiskillä. Tämä kankea idisk on johtanut siihen että tärkeimmät keskeneräiset dokut pitää meilata itselleni kun en voi luottaa että idisk toimii.
Mulla on siis töissä g5 ja powerbookki joita synkkailen.
idisk on ideana hieno, mutta käytännössä kaltaiseni idiskin hevijuuseri on kusessa heti kun se ei toimi.
Samaten idisk on tökkinyt, synkkaus on ihan toivottoman hidas, enkä saa aloitettua manuaali synkkausta. se ei vaan toimi. kuvake on harmaan.
mulla on kaikki dokut yms idiskillä. Tämä kankea idisk on johtanut siihen että tärkeimmät keskeneräiset dokut pitää meilata itselleni kun en voi luottaa että idisk toimii.
Mulla on siis töissä g5 ja powerbookki joita synkkailen.
idisk on ideana hieno, mutta käytännössä kaltaiseni idiskin hevijuuseri on kusessa heti kun se ei toimi.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka