Miten saan kuulumaan iTunessa olevat kappaleet myös vaimoni korviin, hänen ollessa kirjautuneena?
Ei kai niitä tarvitse kokonaan tallettaa hänen kansioon?
Kuinka eri käyttäjälle samat biisit iTunessa?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuinka eri käyttäjälle samat biisit iTunessa?
Viesti Kirjoittaja Kakku »
-
Re: Kuinka eri käyttäjälle samat biisit iTune
Viesti Kirjoittaja Spredalau »
1. Siirrä iTunes kansio sun musiikki kansiosta -> käyttäjät / jaettu kansioon.
2. Muuta kansion oikeudet (omppu-i) ja laita kaikkiin luku ja kirjoitus.
3. Tee alias kansiosta ja siirrä se sun musiikki kansioon, ja toisen käyttäjän kansioon. Poista alias nimestä.
3. Tee alias kansiosta ja siirrä se sun musiikki kansioon, ja toisen käyttäjän kansioon. Poista alias nimestä.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Lopuksi iTunes-Asetukset-Lisäasetukset kansion sijainti-muuta sinne mihin siirsit. Myöskin kovalevyn juureen voit siirtää sen musiikkikansion.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja marc »
Käsittääkseni homma onnistuu yksikertaisimmillaan myös iTunesin jakoasetusten kautta. Eli iTunes auki, asetuksista jako ja siellä ruksi Jaa oma musiikki -kohtaan sekä halutessa jaa koko kirjasto -kohtaan. Toinen käyttäjä saa tällöin kuunneltavaksi koko iTunesin sisällön.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
Viesti Kirjoittaja MikkoP »
Vaan silloin taitaa olla välttämätöntä, että se kuka musiikkia jakaa, on kirjautunut sisään ja hänellä on iTunes auki. Muuten toimii kyllä.marc kirjoitti:Käsittääkseni homma onnistuu yksikertaisimmillaan myös iTunesin jakoasetusten kautta. Eli iTunes auki, asetuksista jako ja siellä ruksi Jaa oma musiikki -kohtaan sekä halutessa jaa koko kirjasto -kohtaan. Toinen käyttäjä saa tällöin kuunneltavaksi koko iTunesin sisällön.
Mikko
[PowerMac G4 867 MHz, 896 Mt, (120 + 80) Gt | CD-RW/DVD-RW | ADC 23" | 10.4.11]
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Kyllä tuo toimii ainakin hyvin. Tein kyseisen muutoksen juuri omalle koneelleni. Loppujen lopuksi taitaa olla helpoin tapa toimia.1. Siirrä iTunes kansio sun musiikki kansiosta -> käyttäjät / jaettu kansioon.
-
Viesti Kirjoittaja tuovir »
Hei,
Ongelmaksi jää, että oikeudet ei oikein pelaa: kun "vierailija" on tuonut levyn, sinun ei enää onnistu tuoda saman artistin levyä ellet mene ja muuta oikeuksia itsellesi. Kömplelöä ...Kyllä tuo toimii ainakin hyvin. Tein kyseisen muutoksen juuri omalle koneelleni. Loppujen lopuksi taitaa olla helpoin tapa toimia.
.Tuomas
.www.tuomasvirtanen.fi
.www.uef.fi/Allergy_Research_Kuopio/Welcome.html
.iMac x 3, G4 MDD, iPhone, iPod + historiakamaa + perheen vekottimet
.www.tuomasvirtanen.fi
.www.uef.fi/Allergy_Research_Kuopio/Welcome.html
.iMac x 3, G4 MDD, iPhone, iPod + historiakamaa + perheen vekottimet
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Laitatko lainauksesta tagit kondikseen...
Onko noin?
Minulla toinen käyttäjä (vaimo) ei ole admin. iTunes musiikkikansio on minulla toisella kovolla kuin järjestelmä. Laitoin itse (admin) sille kaikille mahdollisille luku- ja kirjoitusoikeudet.
Vaikuttaisi toimivan kyllä oikein hyvin. En tosin ole kokeillut vielä vaimon tunnuksilla ripata mitään. Muut muutokset, kuten uudelleennimeämiset ja soittolistojen muokkaukset kylläkin toimivat ok.
Harmillista on vain se, että käyttäjää vaihdettaessa pitää edellisen käyttäjän iTunes sammuttaa. Muuten se herjaa seuraavalla käyttäjällä lukitusta tiedostosta, kirjastohan on iTunesissa auki silloin.
Onko noin?
Minulla toinen käyttäjä (vaimo) ei ole admin. iTunes musiikkikansio on minulla toisella kovolla kuin järjestelmä. Laitoin itse (admin) sille kaikille mahdollisille luku- ja kirjoitusoikeudet.
Vaikuttaisi toimivan kyllä oikein hyvin. En tosin ole kokeillut vielä vaimon tunnuksilla ripata mitään. Muut muutokset, kuten uudelleennimeämiset ja soittolistojen muokkaukset kylläkin toimivat ok.
Harmillista on vain se, että käyttäjää vaihdettaessa pitää edellisen käyttäjän iTunes sammuttaa. Muuten se herjaa seuraavalla käyttäjällä lukitusta tiedostosta, kirjastohan on iTunesissa auki silloin.
-
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Hieman hankalaa on, kieltämättä. Kiitos kuitenkin kaikille avuliaille!
Pitänee ostaa vaimolle oma tietokone, sillähän tuo ongelma korjautuu![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Vaan mistä sitä rahaa helpolla saa?
Pitänee ostaa vaimolle oma tietokone, sillähän tuo ongelma korjautuu
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Vaan mistä sitä rahaa helpolla saa?
-
Viesti Kirjoittaja noodle »
Sateenkaaren päästä. Aarresaarilta. Tai myy vaikka konees. [:^)]Kakku kirjoitti: Vaan mistä sitä rahaa helpolla saa?
-
Viesti Kirjoittaja modesty »
Kiitos kaikille vastanneille! Ja erototen kysyjälle 
Olen uusi ja aloittelija, ja pähkäilin pitkään kehtaako tällaista kysyä. Joo, meillä molemman käyttät muusikon renttuja ja pitkät listat biisejä. Ei tunnu järkevältä ladata biisejä koneelle kahta kertaa.
Onnea uusille tiikerin kesyttäjille. Itse joudun ootteleen vielä...

Olen uusi ja aloittelija, ja pähkäilin pitkään kehtaako tällaista kysyä. Joo, meillä molemman käyttät muusikon renttuja ja pitkät listat biisejä. Ei tunnu järkevältä ladata biisejä koneelle kahta kertaa.
Onnea uusille tiikerin kesyttäjille. Itse joudun ootteleen vielä...
-
Viesti Kirjoittaja Larry »
Onneksi tämän saa automatisoitua. Itse olen järjestänyt niin, että käyttäjää vaihdettaessa ajetaan parin rivin applescripti, joka quittaa iTunesin ja iPhoton (meillä myös iPhoto-kirjasto on yhteinen). Skriptejä saa ajettua käyttäjänvaihdon yhteydessä ainakin FUS++ -nimisellä apuvälineellä.Boogieman kirjoitti:Harmillista on vain se, että käyttäjää vaihdettaessa pitää edellisen käyttäjän iTunes sammuttaa. Muuten se herjaa seuraavalla käyttäjällä lukitusta tiedostosta, kirjastohan on iTunesissa auki silloin.
Toiminut pitkään moitteettomasti Pantherissa, Tigerin kanssa en ole vielä kunnolla testaillut (siinä kun on tärkeämpääkin selvitettävää ja korjailtavaa - pitäisi kai tehdä Erase&Install).
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka