Ostin kuin ostinkin Powerbookin ja olen ollut tyytyväinen. Pari juttua ihmetyttää. Kun hivelen (kyllä, teen niin powerbookilleni usein) näppäimistön vierestä varsinkin läheltä näyttöä, niin sormien alla tuntuu sellaista pientä vetoa, siis aivan kuin siinä olisi sähkön tuntua pinnassa. Vuotaako Powerbookkini sähköä ja onko se normaalia?
Toinen juttu mikä mietityttää on se painike jolla kansi avataan. Se on nimittäin magneettinen. Pelästyin aivan pirusti kun se yhtäkkiä imaisi lusikan siihen kiinni ja ei päästänyt irti.
Onko se teillä muilla magneettinen?
Powerbookin "sähkövuoto"?
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Powerbookin "sähkövuoto"?
Viesti Kirjoittaja hakkis »
-
Re: Powerbookin "sähkövuoto"?
Viesti Kirjoittaja power »
Kyllä vaan. Painikkeen magneetti "imaisee" lukon vastakappaleena toimivan koukun kolostaan esiin, kun suljet PB:n kannen. Näytössä oleva koukku on siististi piilossa koneen ollessa avoinna.hakkis kirjoitti: Toinen juttu mikä mietityttää on se painike jolla kansi avataan. Se on nimittäin magneettinen. Pelästyin aivan pirusti kun se yhtäkkiä imaisi lusikan siihen kiinni ja ei päästänyt irti.
Siitä hivelystä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Power - a happy Mac-user since 1986...
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Mulla on sama juttu. Ja tuntuu myös lähempänä koneen etureunaa, ei vain läheltä näyttöä; esimerkiksi kun laittaa kädet koneen päälle kirjoitusasentoon.hakkis kirjoitti:Ostin kuin ostinkin Powerbookin ja olen ollut tyytyväinen. Pari juttua ihmetyttää. Kun hivelen (kyllä, teen niin powerbookilleni usein) näppäimistön vierestä varsinkin läheltä näyttöä, niin sormien alla tuntuu sellaista pientä vetoa, siis aivan kuin siinä olisi sähkön tuntua pinnassa. Vuotaako Powerbookkini sähköä ja onko se normaalia?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Onko kone tällöin kiinni laturissa? Ja jos on, onko laturissa kiinni se pieni maadoittamaton, vai pitkä maadoitettu piuha?hakkis kirjoitti:Ostin kuin ostinkin Powerbookin ja olen ollut tyytyväinen. Pari juttua ihmetyttää. Kun hivelen (kyllä, teen niin powerbookilleni usein) näppäimistön vierestä varsinkin läheltä näyttöä, niin sormien alla tuntuu sellaista pientä vetoa, siis aivan kuin siinä olisi sähkön tuntua pinnassa. Vuotaako Powerbookkini sähköä ja onko se normaalia?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Itselläni auttaa tuohon sähköisyyteen, että käyttää tuota maadoitettua laturin johtoa ja maadoitettua jaltkojohtoa, vaikka seinäpistkoke ei ole maadoitettu.
mb pro m1
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Heh, joskus iltaisin olen ajatellut samaa, mutta tuo maadoitettu kaapeli auttoi. Hyvä vinkki! Kiitoksia!
-
Viesti Kirjoittaja Jere_L »
Sain kerran pienen "palovamman" ranteeseen tuosta näytönavaus buttonista. Kivasti koski ja jätti jälkeensä punaisen kipeän jäljen. Olisi pitänyt silloin varmaan valittaa Applelle
. Monia kertoja olen saanut pieniä sähkäreitä, mutta minkäs teet jos huoneen pistorasioista ei yksikään ole maadoitettu.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tosiaan mulla on kanssa maadoittamattomat rasiat ja talvella varsinkin tuossa tammi-maaliskuussa olo on kuin sähkötuolissa. Asiaan auttaa kun käyttää laturissa sitä pitkää johtoa (jossa maadoitusklipsit) ja jatkojohtoa missä on paljohkosti muita laitteita kiinni. Ennen tuota sain kyllä talvella sellaisia tärskyjä, joskus näin pienen valokaarenkin (kipinän). Nyt saan lähinnä ovenkahvoista kun olen varannut itseni PowerBookilla. Tämä on siis suhteellisen vanha ilmiö, kun ajattelee että mulla on tää Rev A alumiininen PB vuosimallia 2003.hakkis kirjoitti:Ostin kuin ostinkin Powerbookin ja olen ollut tyytyväinen. Pari juttua ihmetyttää. Kun hivelen (kyllä, teen niin powerbookilleni usein) näppäimistön vierestä varsinkin läheltä näyttöä, niin sormien alla tuntuu sellaista pientä vetoa, siis aivan kuin siinä olisi sähkön tuntua pinnassa. Vuotaako Powerbookkini sähköä ja onko se normaalia?
Toinen juttu mikä mietityttää on se painike jolla kansi avataan. Se on nimittäin magneettinen. Pelästyin aivan pirusti kun se yhtäkkiä imaisi lusikan siihen kiinni ja ei päästänyt irti.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka