Jos Tapio Salminen olisi tiennyt pääkirjoitusta kirjoittaessaan, että Apple siirtyy Intelin prossuihin niin...
Lukekaa, ihan hauskaa luettavaa näin jälkikäteen kun faktat on tiedossa.
....ja siitä olisi pitänyt vielä revitellä makoisa mainoskampanja.
missä mun dual 3,2ghz g5? kai semmonenki vielä tulee?
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
Ihan hyvä tämä Macmaailma- lehdykkä, joka ilmestyy TIETOkoneen välissä. Jukka Tikkasen turinat eivät kuitenkaan ole mielestäni paikallaan laimentamassa näin hoikan julkaisun painoarvoa.
AppleFarmer kirjoitti:Jos Tapio Salminen olisi tiennyt pääkirjoitusta kirjoittaessaan, että Apple siirtyy Intelin prossuihin niin...
Lukekaa, ihan hauskaa luettavaa näin jälkikäteen kun faktat on tiedossa.
....ja siitä olisi pitänyt vielä revitellä makoisa mainoskampanja.
Ennenkuin nyt mollataan liikaa, niin täytyypä muistaa se, kuinka moni meistä olisi tuohon huhuun uskonut kuukausi sitten...
Kyllähän niitä oli, mutta saivat yleensä läjän vastalauseita asiantuntijoilta tyyliin "Apple ei ikinä tule käyttämään Intel-prossuja. Piste". Tällä hetkellä viimeinen "ehdoton totuus" on se, että os x ei tule ikinä toimimaan perus-pc:ssä.
Topsi kirjoitti:Eli siihen Xboxiin todella tulee triplacore G5. Ei tietystikään tuolla applen markkinointinimellä, mutta sama vehe eri paperissa.
Väärin. XBox 360:ssa ja ja Sonyn PS3:ssa (Cell) käytetään perusarkkitehtuuriltaan samaa core, hieman modifioituna Sonyn ja Microsoftin tarpeisiin. Ja sillä ei ole mitään tekemistä Applen käyttämien PPC 970 (=G5) prosessorien kanssa.
strong kirjoitti:Jukka Tikkasen turinat eivät kuitenkaan ole mielestäni paikallaan laimentamassa
Jukka on itse asiassa valokuvaaja, ei tietokonemiäs, AFAIK. Hyvä juttujen kertoja anyway.
Myös hänen kamera-arvosteluissa kritisoisin hänen tuotoksiaan Tekniikan Maailmassa ja muissa atk- lehdissä. Liian ylimalkaisia, useassa lehdessä asiasisällöltään lähes identtistä tekstiä eikä näistä jutuista ole juuri ollut apua tuotteiden ominaisuuksien vertailuissa ainakaan minulle. Nyt uusimmassa Tietokone-lehdessä oli kenties hieman parempi J. Tikkasen digijärkkäri -jutunpoikanen.
Tekniikan Maailman ja Tietokone-lehden tilaajana pitäisi antaa palautetta lehden sisällöstä. Eivät nämä vuositilaukset ole kovin halpoja. Tietokone-lehden vuositilauksen hinnalla saa esim. 2 Macworld- lehden vuosikertaa. Suomeen Airmail- postitse toimitettuna.
Tarkoitti varmaan tuossa kirjoituksessa että prosessorissa on kolme corea ja itse prosessori hyrrää 3,2Ghz nopeudella. Ja sitäpaitsi, mitä tekemistä Applella ja PowerPCllä yleensä on? PPC on IBMn prosessori ja PowerPC on sitäpaitsi vain mallimerkintä kuten esim. Pentium, Itanium ja Athlon. Ja eikös G5 ole PPC 970 ja tämä ARS TECHNICAN suunnittelema prossu ole PPC 603e? Elikkä kysessä on vielä kaksi täysin eri prosessoria, taitaa olla Mäkkimaaliman toimittajan maailman kuva olla aika suppea.
Eikös tuo Macmaailma ole aina ollut lähinnä mainosjulkaisu eikä mikään aikakauslehti? Aika pintapuolista hehkuttelua se mun mielestä on aina ollut kun lehteä olen silloin tällöin selaillut. Voipi tietenkin olla että käsiin ovat aina eksyneet juuri ne lehdet joiden ilmestymisaikoina ei mitään uutisoimisen ja arvostelun arvoista ole julkistettu.
Topsi kirjoitti:Eli siihen Xboxiin todella tulee triplacore G5...
Joo, ei.
Itse asiassa kyllähän siinä prosessorissa 3 corea on, mutta G5 prosessorihan se ei ole (ja jos siinä olisi useampi core ja se olisi samaa teknologiaa kuin G5 niin se ei silti olisi G5 koska G5 ei ole multi core prosessori )
persta kirjoitti:Eikös tuo Macmaailma ole aina ollut lähinnä mainosjulkaisu eikä mikään aikakauslehti? Aika pintapuolista hehkuttelua se mun mielestä on aina ollut kun lehteä olen silloin tällöin selaillut. Voipi tietenkin olla että käsiin ovat aina eksyneet juuri ne lehdet joiden ilmestymisaikoina ei mitään uutisoimisen ja arvostelun arvoista ole julkistettu.
Macmaailma-liite on sentään hengissä...
sen sijaan:
Ilmeisesti rahat meni, eikä Studio Mac & PC- lehteä ole ilmestynyt koko vuonna. Mikähän on ko lehden kohtalo. Pitäiskö jo ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Vai oletteko saanet ko Anria- kustannuksen julkaisua viime kuukausina?