Osaan:
JAVA
- Java alkeet (appletit ovat tuntemattomia, eli vain komentoriviohjelmat)
C
- ANSI C on tuttu
- XOpen (daemonit, prosessit, säikeet, jne ovat tuttuja)
- Socket verkko-ohjelmointi on tuttu (vain Linux ympäristössä kyllä)
Myös PHP, MySQL, jne. hanskassa.
Kauan sitten Delpilla (packal) tuli jotain tehtyä, sen jälkeen ei ole koskaan tehnyt graafisia ohjelmia.
Mikä kirja sopisi mulle, en siis kaipaa mitään alkeita, for silmukoista tai if lauseista, vaan kiinnostaisi Cocoa ehkä Javalla ensiksi, myöhemmin Objective-C:lla. Yhden kirjan näin kaupassa, mutta siinä lähes puolet oli juuri näitä alkeita.
Ja mieluummin esimerkkipohjainen kirja, kuin raaka teoria.
Cocoa -kirja ?
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Cocoa -kirja ?
Viesti Kirjoittaja kilotavu »
-
Re: Cocoa -kirja ?
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Tilasin muutaman kirjan juuri Cocoasta ja Objective-C:stä. Valitettavasti syystä tai toisesta Amazon ei saanut kirjoja perille, vaan palautti rahat kortille. Olen nyt tässä kuikuillut, josko kolleega tilaisi saksan Amazonilta samat kirjat kotiinsa.
Muuten tähän asti olen yrittänyt pärjätä googlella ja Developer-toolssin dokumentaatiolla.
Tosin minua kiinnostaa suuresti juuri koodaminen Objective-C:llä.
Mutta aloittelen tuossa juuri pientä Java-projektia, josta on tarkoitus tehdä versio kolleegoille ja sitten vähän laajempi kilke omaan käyttöön ja OS/X:lle optimoituna.
Pitänee tutkailla kirjatarjontaa ja palata astialle, kunhan on havaintoja hyvistä kirjoista.
Muuten tähän asti olen yrittänyt pärjätä googlella ja Developer-toolssin dokumentaatiolla.
Tosin minua kiinnostaa suuresti juuri koodaminen Objective-C:llä.
Mutta aloittelen tuossa juuri pientä Java-projektia, josta on tarkoitus tehdä versio kolleegoille ja sitten vähän laajempi kilke omaan käyttöön ja OS/X:lle optimoituna.
Pitänee tutkailla kirjatarjontaa ja palata astialle, kunhan on havaintoja hyvistä kirjoista.
--
PeTe
PeTe
-
Re: Cocoa -kirja ?
Viesti Kirjoittaja Sturmmann »
Tilasin pari Cocoa-kirjaa kesällä, kun olin lukenut kasan kirja-arvosteluja:
Scott Anguish & kumppanit: Cocoa Programming
Todella paksu tiiliskivi ja raskasta luettavaa. Kaikista uusimmat jutut puuttuu, koska vuodelta 2002. Tämä kirja oli pettymys, mutta mielipide saattaa muuttua, kun alan kaipaamaan enemmän kattavaa lähdeteosta, enkä tutoriaalia.
Aaron Hillegass: Cocoa: Programming for OS X
Alunperin en aikonut tilata tätä, mutta onneksi tuli ostettua. Kirjan taso ja kattavuus oli positiivinen yllätys. Selkeästi kirjoitettu tutoriaali. Tätä voi suositella, jos Cocoasta ei ole kokemusta. Tästä on olemassa suhteellisen tuore painos.
Btw, kannattaa melkein opetella Objective-C, koska se ei ole mikään vaikea urakka, jos on kokemusta C:stä ja jostain olio-ohjelmointikielestä. Jos oikein muistan, niin kummassakin kirjassa on tarpeeksi kattava objective-C osuus, joten erillistä kirjaa ei välttämättä tarvi.
Scott Anguish & kumppanit: Cocoa Programming
Todella paksu tiiliskivi ja raskasta luettavaa. Kaikista uusimmat jutut puuttuu, koska vuodelta 2002. Tämä kirja oli pettymys, mutta mielipide saattaa muuttua, kun alan kaipaamaan enemmän kattavaa lähdeteosta, enkä tutoriaalia.
Aaron Hillegass: Cocoa: Programming for OS X
Alunperin en aikonut tilata tätä, mutta onneksi tuli ostettua. Kirjan taso ja kattavuus oli positiivinen yllätys. Selkeästi kirjoitettu tutoriaali. Tätä voi suositella, jos Cocoasta ei ole kokemusta. Tästä on olemassa suhteellisen tuore painos.
Btw, kannattaa melkein opetella Objective-C, koska se ei ole mikään vaikea urakka, jos on kokemusta C:stä ja jostain olio-ohjelmointikielestä. Jos oikein muistan, niin kummassakin kirjassa on tarpeeksi kattava objective-C osuus, joten erillistä kirjaa ei välttämättä tarvi.
Power Mac 2.0GHz DP
MacBook Core Duo 2.0GHz
Mac Mini Core i7 2.3GHz
MacBook Core Duo 2.0GHz
Mac Mini Core i7 2.3GHz
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka