Minulla Tiikeri -käyttis ja siihen liittyen Mail. Sähköposteja minulle tulee int2000.net:in palvelimien kautta, sekä koulun (Satakunnan AMK) palvelimelta, jota voi lukea outlook web accessin kautta.
Saan postini Mailiin ihan normaalisti näiltä molemmilta tahoilta, mutta lähettäminen sen sijaan ei onnistu. Onko tietoa jostain erikoisasetuksista jotka pitäisi säätää että saan postit lähtemään?
Mail ei saa lähetetyksi postia. Asetukset?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail ei saa lähetetyksi postia. Asetukset?
Viesti Kirjoittaja Kondasi »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Mail ei saa lähetetyksi postia. Asetukset?
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Onko sinulla valittuna lähtevän postin palvelin aina sen mukaan, missä verkossa olet?
-
Lähtevien postien palvelimet on molemmille tahoille määritelty erikseen. Silti kummastakaan ei postit lähde, eli joku "pääasetus" on varmaan pielessä.
Kumpikaan näistä palveluntarjoajista ei anna mitään vastauksia sivuillaan mäkkikäyttäjille, mikä on aivan mahtavaa!
Kumpikaan näistä palveluntarjoajista ei anna mitään vastauksia sivuillaan mäkkikäyttäjille, mikä on aivan mahtavaa!
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Mulla oli juuri saman sorttinen pulma. Mietin pitkään ja hartaasti miksi posti ei lähde. Sitten kokeilin testiviestiä itselle, se toimi. Lopulta huomasin vian: Osoitekirjaan oli tullut yhden vastaanottajan email-osoitteeseen skandi. Tämähän ei tietenkään suoraan näy Mailin vastaanottajakentässä, joka näyttää selväkieliset henkilönimet - enkä ihan heti viitsinyt ruveta tarkistamaan yli 40 vastaanottajatietoa.
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
OK. Ajattelin, että jos sinulla olisi ollut vaikka koulun osoitteessa lähtevän postin palvelimena koulun palvelin, ja yrität lähettää postia esim. kotoasi (toisen palveluntarjoajan verkosta), niin hommahan ei toimisi kunnes vaihtaisit lähtevän postin palvelinta.Kondasi kirjoitti:Lähtevien postien palvelimet on molemmille tahoille määritelty erikseen. Silti kummastakaan ei postit lähde, eli joku "pääasetus" on varmaan pielessä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis tää nyt on tietysti ilmiselvää, mutta lähtevän postin palvelin on tavallisesti sen palveluntarjoajan lähtevän postin palvelin, jonka verkossa ollaan.
Esim mun maileista osa tulee @mac.com osoitteesta ja toiset @firmamme.fi osoitteesta mutta kotona olen DNA:n verkossa eli lähtevän postin palvelin on smtp.dnainternet.net ja GPRS yhteydessä taas käytetään smtp.dna044.com.
Lähtevän postin palvelimesta ei esim SAMK voi antaa Mac tai Win ohjeita ellet ole SAMK:in verkossa.
Esim mun maileista osa tulee @mac.com osoitteesta ja toiset @firmamme.fi osoitteesta mutta kotona olen DNA:n verkossa eli lähtevän postin palvelin on smtp.dnainternet.net ja GPRS yhteydessä taas käytetään smtp.dna044.com.
Lähtevän postin palvelimesta ei esim SAMK voi antaa Mac tai Win ohjeita ellet ole SAMK:in verkossa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
No niinhän se tietysti oli, että saapuvassa postissa on esim. pop.int2000.net, mutta lähtevässä smtp.dnainternet...! Kiitos paljon vastauksista, ei näitä näköjään saa itsekseen järkeiltyä enää lainkaan...
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka