Minulla on tehnyt mieli hankkia Mac minin seuraksi kannettava. Etsin lähinnä jotain edullista iBook G3:sta. (En kuitenkaan Clamshelliä, sillä semmoinen minulla on ollut, ja sellaisen teho ei riitä.) Vaan kaikki G3-koneetkin tuntuvat olevan melko kalliita... Saatikka Powerbookit!
Nyt kun yllättäen sain raha-asiat hetkeksi reilaan, niin katsahdin toissapäivänä Keltaista Pörssiä. Hmm. alumiininen 15" PB (1GHz, 60GB HD) ja vielä Airport Express-tukiasema kaupan päälle. Melko edullinen ja kuulemma lähes käyttämätön paketti. No, myyjä vaikutti luotettavalta (joskin oli selvästi PC-ihminen), joten siis ei muuta kuin rahat elektronisesti myyjän tilille. Tämä tapahtui toissapäivänä.
Tänään sitten tuli minulle matkahuollon kautta musta, nätti Applen design-paketti, josta paljastui TÄYSIN naarmuton Powerbookki, Airport Express, Macally hiiri, käyttämätön Targus-laukku, aito Office X-paketti plus johdot, käsikirjat ja muut pikkuhilut.
Haa, tässähän on Firewire800, s-video out, 2 kpl USB2-porttia, Ethernet 10/100/1000-portti, Radeon 9600/64Mb (Core image-tuki, jess!). Tämähän on siis soiva peli! Onneksi löytyi laatikosta ylimääräinen 256-muistipalikka, joten sain nostettua niukan perus-256Mb RAMmin heti kättelyssä sentään puoleen gigaan.
Olo on kuin ns. kiltillä lapsella! Viikonloppuna asentelen sitten Tikrun tämän alkuperäisen Pantterin päälle.
Happy happy, joy joy!
Powerbook rules! Jopa tämä vähän vanhempi 1GHz versio.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)