Joo, enpäs tiedä miten ongelmaa lähestyä ja siksi käännyn teidän puoleen.
Mä en oo koskaan oikein ollut perillä tästä IRC-maailmasta ja enpä voi sanoa olevani nytkään. En PC-puolella enkä MAC-puolella, joskin sillä tässä tilanteessa tuskin on mitään eroa.
Olen joskus PC-aikoina yrittänyt connectoitua IRC-servereihin siinä koskaan onnistumatta ja tuolloin heitin pyyhkeen kehään. - Ja nyt MACin kanssa tilanne on ihan samanlainen.
Mulla on himassa WLAN ja firewallista avattu portit 6660-6669 IRCiä varten ja File Transferia varten portit 1024-1048. Samat portit on avattu myös MACin omasta palomuurista. Ensin kokeilin pelkkiä TCP-portteja ja myöhemmin lisäksi UDP-portteja joita kyllä tässä epäilen edes tarvitsevan, - mutta niitäkin on siis kokeiltu. - Ja mites se DCC? Pitääkö tuo ottaa jossakin huomioon?
Mitä vielä? Homma ei skulaa! Asensin Colloquy'n Snadiomena.net'in artikkelin innoittamana ja todella haluaisin päästä kokeileen IRC'iä, mutta tyssää jo kalkkiviivoille kun en saa yhteenkään serveriin mitään yhteyttä.
Apuja siis tarvittaisiin. - Yleensä tappelen homman kanssa ja jos tulosta ei synny luovutan ja unohdan, mutta nyt kun kerran apuihin toivottavasti olisi mahdollisuus, yritän vielä kerran.
- M