En löytänyt mistään tietoa vaikka kuinka etsin elikkä...
Pitääkö kone sammuttaa ennen kun sen heittää reppuun vai riittääkö nukkuminen.
iBookin kantaminen
Keskustelua kannettavista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBookin kantaminen
Viesti Kirjoittaja kekäle »
-
Re: iBookin kantaminen
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Nukkuminen riittää.
Itse en ikinä sammuta konetta.
Itse en ikinä sammuta konetta.
iPhone 11
Apple Watch 8 41mm
Apple Watch 8 41mm
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei Maccia yleensä sammuteta kuin uudelleenkäynnistyksen vuoksi (päivitettäessä).
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja anttinie »
Oon seurannut näitä vastaavia keskusteluja aina, ja nyt on silti pakko vielä kysyä.. Onko uudelleenkäynnistys "terveellisempää" kuin nukkumaanlaitto? vai onko se ihan sama?.. tietty tuo nukkumisvalo 'kuluu', mutta entä akku tai muut osat? vaikutusta käyttikseen?
..mulla on nyt yli 10pv uptime, ja kai sitä vois välillä käynnistää uudelleenkin, ei se niin kauaa kestä.. mutta tietty olis kiva hehkuttaa pc-käyttäjien vieressä, ettei ole käynnistänyt kannettavaa uudelleen aikoihin ja toimii moitteetta.![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
..mulla on nyt yli 10pv uptime, ja kai sitä vois välillä käynnistää uudelleenkin, ei se niin kauaa kestä.. mutta tietty olis kiva hehkuttaa pc-käyttäjien vieressä, ettei ole käynnistänyt kannettavaa uudelleen aikoihin ja toimii moitteetta.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
en tiiä noista, mutta eräälle kaverilleni 12'' powerbookin oston yhteydessä oli nimenomaan sanottu että joka ilta se kone pois päältä. =)
tää ei varmaankaan ole oikea (mutten tiedä onko vääräkään) tapa tehdä, toisaalta saahan sen sammuttaa vaikka vastalauseeksi typerille uptime-leikeille.
Ja siit ibookin sammuttamisesta. kyllä mä aina silloin ja tällöinkin joudun käynnistämään bookin uudestaan muustakin syystä kuin päivitettäessä. esim jos firewire äänikortti ei vaan ota pelittääkseen vaikka sen kuinka kytkisi pois ja takas päälle. Joskus nukkumaan laitto ja uus yritys jeesaa, joskus ei. Silloin käynnistetään kone ja haistatellaan ***** uptime-leikeille.
Vähän sama kuin otettais kilpailu kuka pystyy valvomaan pisimpään.
(joo, tiedetään että se ajelee niitä tervehdyttäviä skriptejänsä just klo 3.30 joka yö...)
tää ei varmaankaan ole oikea (mutten tiedä onko vääräkään) tapa tehdä, toisaalta saahan sen sammuttaa vaikka vastalauseeksi typerille uptime-leikeille.
Ja siit ibookin sammuttamisesta. kyllä mä aina silloin ja tällöinkin joudun käynnistämään bookin uudestaan muustakin syystä kuin päivitettäessä. esim jos firewire äänikortti ei vaan ota pelittääkseen vaikka sen kuinka kytkisi pois ja takas päälle. Joskus nukkumaan laitto ja uus yritys jeesaa, joskus ei. Silloin käynnistetään kone ja haistatellaan ***** uptime-leikeille.
Vähän sama kuin otettais kilpailu kuka pystyy valvomaan pisimpään.
(joo, tiedetään että se ajelee niitä tervehdyttäviä skriptejänsä just klo 3.30 joka yö...)
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka