KIRJAUTUMINEN
Mitä tuo "muista minut" muistaa tarkallee? Pelkän käyttäjä tunnuksen vai tunnuksen sekä salasanan?
Muista minut -asetus --- puoli tyhmä kysymys ;)
Ylläpito tiedottaa ja palautetta foorumin käyttäjiltä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Muista minut -asetus --- puoli tyhmä kysymys ;)
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Re: Muista minut -asetus --- puoli tyhmä kysymys ;)
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei tarvi kirjoitella salasanaa ja tunnusta kun tulee saitille. Eiköhän se talleta jonkun normaalin Cookien jotta se tietää kuka olet.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Ahaa... Juu juu... 
Harmi vaan että se tarjoaa sitä muista minut aina automaattisesti. :/

Harmi vaan että se tarjoaa sitä muista minut aina automaattisesti. :/
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Niin tekee; mutta muistaa sinut oikeasti vain jos et käytä Applen omaa Safari-selainta.sieda84 kirjoitti:Harmi vaan että se tarjoaa sitä muista minut aina automaattisesti. :/
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
hmm, olen joutunut kaksi kertaa vissiin vuoden aikana antamaan nicin ja salasanan kun tänne olen tullut.. ja Safarilla kyllä selailen.
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Minua tämä sivusto ei kyllä muista koskaan. Lienenkö liian huomaamaton? Safari aina käytössä...Jamac kirjoitti:hmm, olen joutunut kaksi kertaa vissiin vuoden aikana antamaan nicin ja salasanan kun tänne olen tullut.. ja Safarilla kyllä selailen.
-
Firefoxilla HO muistaa hyvin sekä Windowsissa että Macissä. Safarilla vain jos ei kirjoittaudu ulos.iCook kirjoitti:Minua tämä sivusto ei kyllä muista koskaan. Lienenkö liian huomaamaton? Safari aina käytössä...Jamac kirjoitti:hmm, olen joutunut kaksi kertaa vissiin vuoden aikana antamaan nicin ja salasanan kun tänne olen tullut.. ja Safarilla kyllä selailen.
-
No niin no eikös se ole ihan selvä justiinsa noin?Mac Classic kirjoitti:Firefoxilla HO muistaa hyvin sekä Windowsissa että Macissä. Safarilla vain jos ei kirjoittaudu ulos.
Kun klikkaa log-out niin foorumisofta komentaa selainta poistamaan sessio-cookien, ja jos ei loggaa ulos niin cookie jää päälle ja kertoo foorumisoftalle kuka olet. Näin minä luulisin homman menevän.
-
Ööh ei kai ihan. Kun esim. nyt FireFoxilla Windowsilla loggaan itseni ulos (kuten kai nyt kuuluisi tehdä), niin seuraavalla kerralla Firefoxilla HO sivuille tullessani käyttis ja salana on valmiina odottamassa, että painan "loggaa" nappia. Safarillahan näin ei ole; kentät ovat tyhjiä.Jamac kirjoitti: Kun klikkaa log-out niin foorumisofta komentaa selainta poistamaan sessio-cookien, ja jos ei loggaa ulos niin cookie jää päälle ja kertoo foorumisoftalle kuka olet. Näin minä luulisin homman menevän.
No ei kai poisloggaamisen tekemättä jättäminen sinänsä haitallista foorumin toimivuudelle ole...
-
No se on sitten vaan ilmeisesti selaimen ominaisuus että se tunnistaa lomakekentän nimen html-koodista ja osaa täydentää sitten jostain tuon nimi-salasanaparin. Macissä tulee mieleen Keychain:n käyttö, Windowsilla sitten joku sen oma automaattinen täydennys systeemi.Mac Classic kirjoitti:Ööh ei kai ihan. Kun esim. nyt FireFoxilla Windowsilla loggaan itseni ulos (kuten kai nyt kuuluisi tehdä), niin seuraavalla kerralla Firefoxilla HO sivuille tullessani käyttis ja salana on valmiina odottamassa, että painan "loggaa" nappia. Safarillahan näin ei ole; kentät ovat tyhjiä.Jamac kirjoitti: Kun klikkaa log-out niin foorumisofta komentaa selainta poistamaan sessio-cookien, ja jos ei loggaa ulos niin cookie jää päälle ja kertoo foorumisoftalle kuka olet. Näin minä luulisin homman menevän.
No ei kai poisloggaamisen tekemättä jättäminen sinänsä haitallista foorumin toimivuudelle ole...
-
Täällähän syntyi syvällinen analysointi asiasta.
Minulle olisi vain riittänyt mitä se muistaa. Mutta kyllähän tässä jotain uuttakin oppi kun asiaa syväanalysoitiin.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minulle olisi vain riittänyt mitä se muistaa. Mutta kyllähän tässä jotain uuttakin oppi kun asiaa syväanalysoitiin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Ja enhän minäkään näitä nyt OIKEASTI tiedä, kunhan harrastan arvailuun perustuvaa päättelyä.. Mutta tosiaan mun Safarilla en ole HO:aan logannut kuin vissiin kaksi tai kolme kertaa versio 2:n jälkeen. Ja on täällä tullut pyörittyä... .. .
-
Eihän tämä nyt vielä mitenkään edes selvinnyt saati korjaantunut. Kiinnostavaa silti[:)]sieda84 kirjoitti:Täällähän syntyi syvällinen analysointi asiasta.
Minulle olisi vain riittänyt mitä se muistaa. Mutta kyllähän tässä jotain uuttakin oppi kun asiaa syväanalysoitiin.
Asiaa on muistaakseni kyllä jo koluttu jossain aikaisemmissa ketjuissa.
Minä puolestani veikkaisin, että se liittyy jotenkin Safarin ja HO:n ohjelmistojen kommunikaatiovaikeuksiin. Safari poistaa evästeen uloskirjautumisessa tai muuttaa sitä niin, ettei enää tunnista sitä seuraavalla kerralla. Arvauksia kaikki siis. Firefox toimii nimittäin samoin Mac ja Win-puolilla.
Ja kaikilla muilla käymilläni foorumeilla Safari toimii kuten pitääkin. Eli muistaa, mutta ei luule sinun olevan sisällä.
En silti vaihda Safaria mihinkään. On se vaan niin hyvä. Nimeään myöten. Joku kiva safariaiheinen tunnus tai aloituskuva oli tosin paikallaan, kun niistä diggaan.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka