Mulla on asiakas, joka haluaisi alkaa päivittämään sivustoa itse. Tähän asti olen tehnyt ne Freewaylla asiakkaan toimittamasta aineistosta.
Mitä softia olette käyttäneet tässä?
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut blogin sisällyttämistä sivukokonaisuuteen. Näin kokonaisuus olisi hallussani ja asiakas voisi ajankohtaiset asiat syöttää blogiinsa, joka näkyisi sitten vaikka etusivulla. Tämä todennäköisesti edellyttäisi kehysten käyttöä etusivulla, josta en hiukkaakaan tykkää.
Ehdotuksia, please.
Web-julkaisualusta???
Sana on (melkein) vapaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Web-julkaisualusta???
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Web-julkaisualusta???
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
En tiedä onko tämä etsimäsi juttu, mutta olisiko Macromedia Contribute vaihtoehto?
-
Viesti Kirjoittaja arky »
Eihän blogisoftan käyttö edellytä kehysten käyttämistä (jota en itse myöskään suosittele). Useimpiin blogisoftiin voi myös lisätä muita sivuja, joihin sisällön/templatet yms. voi määritellä itse. Vaihtoehtoja on melko monia ja useimmat tosin hyvin kustomoitavissa. Riippuu varmasti paljon minkälaista ratkaisua olet tekemässä tai löytyykö jostain jo aiempaa kokemusta, sillä manuaaleja täytyy varmasti lukea? Voit toki myös käyttää jotain CMS-systeemiä, joka skaalautuu mahdollisesti paljon suurempaankin tarpeeseen. Tässä muutamia, googlella löytyy lisää:
Blogs:
- Worpress
- Movabletype
- Typo
CMS:
- Drupal
- Joomla
Blogs:
- Worpress
- Movabletype
- Typo
CMS:
- Drupal
- Joomla
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, tuohon Wordpressiin ehdin jo törmätä. Se edellyttää kehyksiä tai sitten sen voi avata kylmästi omaan ikkunaansa.
http://www.varaslahto.net/blog/
Tuollahan sitä on käytetty ja toi voisi riittää tähän tarkoitukseen.
Eli Wordpressin käyttäjiltä olis kiva kuulla pari kommenttia.
http://www.varaslahto.net/blog/
Tuollahan sitä on käytetty ja toi voisi riittää tähän tarkoitukseen.
Eli Wordpressin käyttäjiltä olis kiva kuulla pari kommenttia.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja ikaros »
Wordpress on sinällään hyvin toimiva ja helppokäyttöinen alusta. Käytän sitä omassa blogissani. Uskoisin kyllä, että jonkinlainen ratkaisu olisi tehty senkin suhteen, että wordpressin - tai jonkun muun blogialustan - saisi upotettua valmiin sivuston sekaan ilman kehysten käyttöä, jota ei tänä päivänä kai pitäisi harkitakaan normaaliolosuhteissa.
Tuosta Wordpressin käytöstä osana ympäröivää sivustoa voisi kysellä tarkemmin Wordpressin omilta foorumeilta, joissa varmasti osaamista ja tietämystä on enemmän kuin tarpeeksi.
Tuosta Wordpressin käytöstä osana ympäröivää sivustoa voisi kysellä tarkemmin Wordpressin omilta foorumeilta, joissa varmasti osaamista ja tietämystä on enemmän kuin tarpeeksi.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Miten niin edellyttää kehyksiä? Wordpressiin käyttö on yksinkertaista ja selkeää, siitä saa kelpo cms:n kun viitsii vähän tutkia. Sanottakoon mielestäni että wp toimii aika loogisesti, visun tekokin on nopeaa ja helppoa.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Lause "asiakas haluaisi alkaa päivittämään sivustoa itse" sisältää jo itsessään tuhon siemenen. Sana Freeway toisen. Jos asiakas (tai edes tekijä) ei jummarra html:n päälle, ja vaikka ymmärtäisikin, niin suosittelen kyllä tavanomaisten sivustojen kohdalla että puhut ympäri ja kehittelet päivityspalvelun, joka pitää asiakkaan erossa koodista ja molemmat tyytyväisinä.MacFinn kirjoitti:Mulla on asiakas, joka haluaisi alkaa päivittämään sivustoa itse. Tähän asti olen tehnyt ne Freewaylla asiakkaan toimittamasta aineistosta.
Mitä softia olette käyttäneet tässä?
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut blogin sisällyttämistä sivukokonaisuuteen. Näin kokonaisuus olisi hallussani ja asiakas voisi ajankohtaiset asiat syöttää blogiinsa, joka näkyisi sitten vaikka etusivulla. Tämä todennäköisesti edellyttäisi kehysten käyttöä etusivulla, josta en hiukkaakaan tykkää.
Ehdotuksia, please.
Ainoa toimiva ratkaisu on tehdä tietokantapohjainen sivusto, eli käytännössä PHP -saitti, johon määritellään sivutemplaatit, joille asiakas voi sitten tehdä tietynlaisia muutoksia, tai vaikka perustaa uusia sivuja tai osioita valmiiksi tehtyyn templaattiin, komakepohjaisen käyttöliittymän kautta suoraan netissä.
Ei se oikein muuten järkevästi onnistu.
Osa ISP:istä otta noista PHP- ja tietokantasovelluksien ajosta ekstraa, osa ei.
Viva las Manzanas!
-
Viesti Kirjoittaja Pekonius »
Nuo kaikki on valmiina FirstClass:ssa. Ei tarvitse muuta muuttaa kuin korvata pari kuvatiedostoa omilla. Toki noita valmiita sivupohjia voi muokata enemmänkin, jos tarvetta vaatii. Suosittelen kokeilemaan. www.firstclass.comAinoa toimiva ratkaisu on tehdä tietokantapohjainen sivusto, eli käytännössä PHP -saitti, johon määritellään sivutemplaatit, joille asiakas voi sitten tehdä tietynlaisia muutoksia, tai vaikka perustaa uusia sivuja tai osioita valmiiksi tehtyyn templaattiin, komakepohjaisen käyttöliittymän kautta suoraan netissä.
Ohjelmistosta on olemassa ilmainen viiden käyttäjän täysin toimiva versio.
Bollinger maistuu vanhuksille, Bollinger ei maistu vanhuksilta.
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Säästömielessä voi käyttää cutephp:tä. Siinä on se etu moneen muuhun että se parsii sisällön tekstitiedostoista. Eli sen kanssa ei tarvitse esim. mysql tietokantaa josta moni isp kerää lisähintaa.
PowerBook 165c
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
En nyt pikapikaa saanut selvää tuosta ohjelmasta, onko tuo joku severille asennettava cms, johon otaan yhteyttä client-ohjelman kautta, vai koneelle asennettava ohjelma, joka tekee ensin sivut käytätjän koneelle ja siirtää sitten ne palvelimelle?Pekonius kirjoitti:Nuo kaikki on valmiina FirstClass:ssa. Ei tarvitse muuta muuttaa kuin korvata pari kuvatiedostoa omilla. Toki noita valmiita sivupohjia voi muokata enemmänkin, jos tarvetta vaatii. Suosittelen kokeilemaan. www.firstclass.comAinoa toimiva ratkaisu on tehdä tietokantapohjainen sivusto, eli käytännössä PHP -saitti, johon määritellään sivutemplaatit, joille asiakas voi sitten tehdä tietynlaisia muutoksia, tai vaikka perustaa uusia sivuja tai osioita valmiiksi tehtyyn templaattiin, komakepohjaisen käyttöliittymän kautta suoraan netissä.
Ohjelmistosta on olemassa ilmainen viiden käyttäjän täysin toimiva versio.
-
Viesti Kirjoittaja wwmikk »
Maksullisista vaihtoehtoista yksi toimiva ainakin on ecomen systeemi. Saa oman ulkoasun ja löytyy paljon toimintoja. Hinta on muutamia kymppejä kuukaudessa asiakkaalle, ei tekijälle.
-
Viesti Kirjoittaja lauriii »
Itse käytän Drupalia, Joomlaa sekä Wordpressiä, ja hyvin pelittää
Drupalia noista kolmesta suosittelisin eniten, helppo käyttöinen, helppo tehdä omat teemat sekä toimii. Moduuleitakin löytyy suhteellisen paljon.

iMac 27" / 3.06 GHz C2D / 6GB / HD 4670 256 MB / 1TB @ 7,2kRPM
MBA 11" / 1.4 GHz C2D / 2 GB / 320M 256MB / 60 GB @ SSD
Magic Mouse + Wireless Apple mouse + Wireless Apple keyboard.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
MBA 11" / 1.4 GHz C2D / 2 GB / 320M 256MB / 60 GB @ SSD
Magic Mouse + Wireless Apple mouse + Wireless Apple keyboard.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka