Parahin tervehdys teille kanssa sisaret ja veljet
Siirryin hiljattain armaasta PowerBook 1400c:stani G4:n ihmeisiin ja sitä tietä netin maailmaan. Ongelmien ilmettyä olen lueskellut keskustelujanne ja löytänyt sitä kautta ratkaisut. Suurkiitokseni teille siitä.
Nyt on tullut uusi ongelma, johon en vastausta löytänyt.
Tietäisikö joku, voiko, ja jos, niin miten, ipodilta siirtää kuvia koneelle? Tarkoitan kuvia, jotka sinne on siirtynyt itunesin kautta. Suoraan se ei ainakaan tuntunut avautuvan. Tiedostopaketissa podilla on nimenä photo database, kuvakkeessa lukee exec ja tiedoiksi se antaa iphoto dokumentti.
käs'
Kuvia podilta koneelle?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvia podilta koneelle?
Viesti Kirjoittaja käsi »
-
Re: Kuvia podilta koneelle?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Käsittääkseni kuvat ovat peräisin iPhotosta, ja sen ne myös näkee.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Näin aattelin minäkin, mutta..."Seuraavia tiedostoja ei voitu tuoda (tiedostotyyppiä ei ehkä tunnisteta tai ne eivät ehkä sisällä oikeellista dataa)."... aattelee iPhoto. Ainakin siinä tapauksessa, että yrittää joko raahata tiedoston suoraan iPhotoon tai klikata -> avaa ohjelmassa -> iphoto.
Asiaan vaikuttanee se, että itunes on siirtäessä kuvat ipodille se samalla pakkaa (?) niitä tavalla tai toisella. Tämän arvaisin siitä, että tuon tiedoston koko on vain vajaan 500Kt ja kuvia kutakuinkin yhtämonta (n.500), jolloin kukin kuva painaisi vain n.1Kt.
Asiaan vaikuttanee se, että itunes on siirtäessä kuvat ipodille se samalla pakkaa (?) niitä tavalla tai toisella. Tämän arvaisin siitä, että tuon tiedoston koko on vain vajaan 500Kt ja kuvia kutakuinkin yhtämonta (n.500), jolloin kukin kuva painaisi vain n.1Kt.
-
Viesti Kirjoittaja Bontakun »
Menepä Itunesin asetuksiin ipod-sarakkeelle. Sieltä ruksaa "Sisällytä täystarkkuusvalokuvat" ja lue pikkupräntti.
-
Jeps, hyvä huomio...
... olisi ollut jokunen aika sitten...
Kuten arvata saattaa, olen onnistunut hävittämään alkuperäiset kuvat bittiavaruuden ihmeelliseen maailmaan. Hetki sitten minulla vielä oli kuvat kuitenkin ipodilla. Bontakun ohjeilla sain podilleni nykyisiä kuvia täystarkkuuksineen. Hyvä. Kiitos siitä.
Ongelma: ne vanhat kuvat, joita yritin saalistaa, katosivat podilta samon tein. Nyt minulla on niistä kyllä työpöydälläni kopio. Mutten saa sitä auki podilla enkä koneella. Hmm?
Tietääkö joku, olisiko olemassa mitään sellaista ohjelmaa, joka simuloisi podia koneella, johon mahdollisesti kuuluisi jonkinlainen kääntäjä, jolla pyöräyttää pod-tiedosto jälleen joksikin muuksi.
... olisi ollut jokunen aika sitten...
Kuten arvata saattaa, olen onnistunut hävittämään alkuperäiset kuvat bittiavaruuden ihmeelliseen maailmaan. Hetki sitten minulla vielä oli kuvat kuitenkin ipodilla. Bontakun ohjeilla sain podilleni nykyisiä kuvia täystarkkuuksineen. Hyvä. Kiitos siitä.
Ongelma: ne vanhat kuvat, joita yritin saalistaa, katosivat podilta samon tein. Nyt minulla on niistä kyllä työpöydälläni kopio. Mutten saa sitä auki podilla enkä koneella. Hmm?
Tietääkö joku, olisiko olemassa mitään sellaista ohjelmaa, joka simuloisi podia koneella, johon mahdollisesti kuuluisi jonkinlainen kääntäjä, jolla pyöräyttää pod-tiedosto jälleen joksikin muuksi.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka