Heippa kaikille.
Raportoin syksyllä otsikonmukaisesta ongelmasta. Suunnilleen kaikkea on yritetty ja konekin saatu totaalisen pimeäksi (=virta ei edes käy päällä). Netistä löytyvää aineistoa ja erilaisia käyttäjäkokemuksia ja sadatteluja luettuani päädyin kokeilemaan jippoa joka löytyy esim tuolta: http://dspace.dial.pipex.com/prod/dials ... /index.htm Se perustuu oletukselle, ettei mikään ole oikeasti rikki, vaan että kone vain luulee niin.
Olen siis kytkenyt kuvaputken oheisella sivulla mainitulla tavalla, eli tarkoitus on periaatteessa saada virta pysymään päällä ja ohjata itse kuva ulkoiselle näytölle.
Itse tulkitsen sen edistykseksi, että saan nyt virran pysymään päällä, se ei siis katkea 5-10sek kuluessa kuten alunperin vian ilmettyä. Myös kuvaputkesta kuuluu humahdus, ja pieni naksahdus jostain muualta (kiintolevy?)
Mutta: kiintolevy ei lähde ruksuttamaan, sen sijaan saan ensimmäisellä yrityskerralla (tai useammilla mikäli resetoin välillä PMU:n vai mikä CUDA-nippeli se nyt oli)...
...KOLME PITKÄÄ PIIPPAUSTA,
ja virtakytkimen ledi muistaakseni välähtää muutaman kerran vihreä-oranssi-vihreä. Jos starttaan se propellihattunappi pohjassa (siinä resetin vieressä, en muista nappulan hienmpaa nimeä), saa yhden PITKÄN piipauksen. Ja siis kummallakaan kerralla ei kuulu sitä tavallista startup chimeä.
Käsittääkseni nuo molemmat piippaukset viittaa puuttuvaan, vääränlaiseen tai rikkinäiseen RAMiin. Mulla on noita SDRAM kampoja tuossa kyllä pieni kassillinen, että kokeilla voin kaikenlaisia kombinaatioita.
Nyt se itse kysymys: Vaikka kone ei tunnistaisi kiintolevyä, niin munhan pitäisi saada video ulos, eikö niin? Se villkuva kysymysmerkki tai jotain. Onko tässä nyt ihan selkeästi kysymys RAMmista?
Jeesatkaapa vaikka ihan spekulaatioilla, mun aivot on aika tyhjissä nyt, mutta silti on semmoinen kutina että jollain pikku jekulla tuo toosa voisi tuosta vielä herätä henkiin.
Slot-loading iMacin pelastus firmware-ongelman kourista, edi
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
1 viesti
• Sivu 1/1
-
Slot-loading iMacin pelastus firmware-ongelman kourista, edi
Viesti Kirjoittaja Schewald »
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka