Kun Skypeä käyttää ibookissa ilman headsettia niin hälytysääni kuuluu koneen omasta kaiuttimesta. Kun kuuloke/mikrofoni hässäkän kytkee koneeseen ja haluaa käyttää sitä, niin hälyytyspirinä ei kuulukaan enää koneen omasta kaiuttimesta, vaan vain kuulokkeen kaiuttimista.
Jokainen ymmärtää, että tuo tekee käytännössä kuulokkeiden koneessa koko ajan kiinnipitämisen mahdottomaksi, eihän messengeristä jonka hälyytysääni ei kuulu naapurihuoneeseen ole mitään iloa.
Aavistan kuitenkin, ettei asiat voi olla niin onnettomasti kuin yllä kerron, vaan on olemassa keino, jolla kuulokkeet voivat olla keskusyksikössä käyttövalmiina ja keskusyksikön oma kaiutin toistaa hälyytysäänen. Neuvokaa miestä mäessä.
Skypen hälyytysääni
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Skypen hälyytysääni
Viesti Kirjoittaja henzio »
-
Re: Skypen hälyytysääni
Viesti Kirjoittaja Ritzo »
Minulla toimii ainakin Logitechin USB-headsetillä niinkuin pitääkin eli pirinä kuuluu kaiuttimista ja puheet kuulokkeista kun vastaan puheluun. Koneeni on tosin PowerPC G5.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kannattaa käydä katsomassa Järjestelmäasetukset / Äänet, ettei nuo kuulokkeet ole valittuna siellä Ääni ulos-kohdassa. Tuo voi johtua siitä.
-
"Vika " taitaakin olla itse kuulokkeissa. Nimittäin äänitehosteiden asetus, "soita varoitukset ja äänet" -> "sisäiset kaiuttimet" on ja pysyy harmaana.AppleFarmer kirjoitti:Kannattaa käydä katsomassa Järjestelmäasetukset / Äänet, ettei nuo kuulokkeet ole valittuna siellä Ääni ulos-kohdassa. Tuo voi johtua siitä.
Oletuksena siinä lukee Sisäiset kaiuttimet, mutta kun kytken kuulokkeet siihen muuttuu sana: kuulokkeet, harmaana. Sitä ei siis pääse muuttamaan takaisin asetukseen: sisäiset kaiuttimet.
-
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
Käytätkö sitä 3,5mm headphone jackia kuulokkeillesi? Siihen kun tökkäät plugin, oletusasetus muuttuu automaattisesti 'ulkoiset kaiuttimet'. Käsittääkseni tätä ei pääse muuttamaan (muuta kun kolvaamalla sillan).
kaj.hautaketo@multi.fi 0400 956195
-
Viesti Kirjoittaja Kottarainen »
Minulla on 3,5 mm haaroittaja koneen takana josta tulee kuulokkeille ja kaiuttimille omat tulonsa.
-
Ylläolevaan keskusteluun viitaten, käytätkö sisäänmenossa koneen takana olevaa 3,5mm liitintä ja jääkö näin ollen se toinen plugi roikkumaan toimettomana. Katsoisitko omasta koneestasi nuo kerrotut asetukset, onko koneen oma kaiutin / kuulokekaiutin aktiivinen sinun koneessasi.Ritzo kirjoitti:Minulla toimii ainakin Logitechin USB-headsetillä niinkuin pitääkin eli pirinä kuuluu kaiuttimista ja puheet kuulokkeista kun vastaan puheluun. Koneeni on tosin PowerPC G5.
Jos taas kuulokkeesi on oikein tehty vain yhdellä plugilla (maccia varten?) kiinnostaisi tietää tyyppi tarkemmin.
Niin ja vielä, mitenkähän tuo toimisi bluetoothilla. Taitaisi toimia hälyytyskellokin jos hankkisi lankattoman kuulokkeen?
-
Viesti Kirjoittaja Ritzo »
Kuulokkeethan ovat USB-liitäntäiset. Ei siis 3,5 mm liitäntä. Sinne olen liittänyt aktiivikaiuttimet (Genelec, suosittelen) Järjestelmäasetuksista olen laittanut äänen ulostuloksi kaiuttimet (3,5 mm liitin takana ja edessä) ja sisäänmenoksi USB-headset. Skypen asetuksista taas ulostulevaksi ja sisäänmeneväksi ääneksi USB-kuulokkeet. Näin minulla toimii Skype niinkuin pitääkin. Hälytykset kuuluvat kaiuttimista ja puhe kun vastaan puheluihin kuuluu kuulokkeista.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka