Taisin jostain samantyyppisestä ongelmasta lukeakin, mutta kysynpä itsekin.
iMac G5:seni lyö itsensä aina toisinaan täysin jumiin. Hiiri ei liiku, näppäimet ei toimi eikä mitään muutakaan tapahdu. Aiemmin luulin ongelman liittyvän jotenkin USB-portteihin, mutta äsken huomasin, että nettisivunkin latautuminen jumitui ja jäi kesken, kun iMäkkini sanoi hetkellisesti sopimuksensa irti. Aikansa tuossa jumitettuaan, tuuletin alkoi huutaa ja pitää kauheaa meteliä, kun se ilmeisesti alkoi pyörimään vähän normaalia kovempaa vauhtia.
Ongelma alkoi esiintymään jo ainakin pari kuukautta sitten. Välillä mennään jopa viikko, ettei mitään ongelmaa esiinny, mutta välillä kone jumiutuu jopa muutaman kerran päivässä. En ole keksinyt muuta keinoa saada konetta pois tuosta jumitilasta kuin koneen sammuttamisen virtanappia pitkään painaen ja koneen uudelleen käynnistyksen. Äsken kävi jopa niin, että armas ystäväni iMac jumiutui kesken käynnistyksen (kun se harmaa kellon näköinen hyrrä pyörii näytöllä, niin se lakkasi pyörimästä).
Nyt on 2-3 viimeisen viikon aikana käynyt muutaman kerran myös niin, että näyttö muuttuu harmaaksi ja kone itse käskee bootata itsensä.
Olen asentanut tiikerin uudelleen ja olen kokeillut korjata kovalevyn levytyökalulla (asennus-dvd:ltä). En itse keksi enää mitä voisin tehdä. Korjaamolle en vielä haluaisi konetta viedä, sillä siellä käynti voi tulla tyyriiksi.
Eihän tuo uudelleen käynnistys kauaa aikaa vie, mutta se on siltä ärsyttävää ja turhauttavaa eikä Macin käsittääkseni kuuluisi käyttäytyä noin pcmäisesti.
iMac leikkaa kiinni
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMac leikkaa kiinni
Viesti Kirjoittaja Miklu »
-
-
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Mä muistelinkin törmänneeni tuohon kernel paniciin täällä. Nyt kaivelin sillä haulla ja löysin tämän ketjun http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... rnel+panic. Ja tuolta löytyi sitten linkki Applen sivulle http://www.apple.com/fi/support/imac/re ... onprogram/.
Kiitos vinkistä.Viat tuolla Applen sivulla kuulostaa tutuilta, joten ei muuta kuin kone huoltoon.
Kiitos vinkistä.Viat tuolla Applen sivulla kuulostaa tutuilta, joten ei muuta kuin kone huoltoon.
-
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka