FW levyltä boottaaminen
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
FW levyltä boottaaminen
Viesti Kirjoittaja hks »
Voiko ulkoiselta levyltä bootata useamman kuin yhden käyttiksen, eli voiko esmes ibookista ja mac ministä vetästä jollain valinnaisella backup ohjelmalla levystä imagen ja tarvittaessa bootata kys. koneen imagella koneen ylös ? Esim osioimalla levylle 2 partitioita molemmilla imageille oma ?
-
Viesti Kirjoittaja Skyodaph »
Tämä ei ole varma tieto, mutta muistelen, että useampaa HFS-partitiota ei ollut virittelylläkään saatu buuttaamaan ulkoiselta levyltä, vain ensimmäinen.
Jos löydät päinvastaista tietoa tai todistat itse luulon vääräksi, niin mainitse toki asiasta täällä. Tulee asia minullekin ajankohtaiseksi sitten, kun hankin toisen Minin ja kummallekin pitäisi saada varakäyttis samalle FW-levylle.
Jos löydät päinvastaista tietoa tai todistat itse luulon vääräksi, niin mainitse toki asiasta täällä. Tulee asia minullekin ajankohtaiseksi sitten, kun hankin toisen Minin ja kummallekin pitäisi saada varakäyttis samalle FW-levylle.
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mulla kans on ulkoisella kovolla 3 käyttistä eli toimii...Jusa kirjoitti:Mulla on ulkoinen FW-levy osioituna viiteen osiooon ja jokaisella on eri koneen varakäyttis. Jokaiselta onnistuu buutata tarpeen mukaan. Ei mulla ole tuollaisen rajoituksen mahdollisuus tullu mieleenkään tuota tehdessä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Vaatii komentorivillä konffausta. Macosxhints.com sivuilla noista ovat puhuneet, ohimennen olen nähnyt, päätin etten itse kyllä ryhtyisi.. Jos yhteensopivuus on tärkeää alusta koko levy Fat32:ksi. Itse pitäisin Mac levyn Mac levynä.. 8)Skyodaph kirjoitti:No sehän on mukava kuulla. Toivottavasti levylle voi HFS-osioiden kaveriksi heittää myös FAT32-osion, joka on luettavissa muillakin käyttiksillä kuin Mac OS:lla. Kokemuksia tällaisesta?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Skyodaph »
Juu, juuri kyseisten vihjailujen avulla tein aikanaan itselleni sellaisen levyn, jolla on Tiikeri ja lisäksi pari isoa Windowsissakin aukeavaa FAT32-osiota. Ei valitettavasti tosin onnistunut sama temppu Minin sisäisen levyn kanssa, kun mokoma ei jostain syystä Target Modella tunnistu ollenkaan (yleensä) tai kunnolla (koskaan) Windowsissa.. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
Huomenna käyn hakemassa hieman musasoftaa sekä noin 7,4Gt samplepankin omaavan virtuaalisynan. iBookin levy kun on sen vaatimattomat 40Gt sekä 4200rpm ja omistamani FW-lätty on 250G sekä 7200rpm, tuli mieleeni, että kannattaisiko minun asentaa "musakäyttis" omalle levylleen.
Harvemmin tulee musaohjelmia (iTunesia lukuunottamatta) käytettyä matkan päällä tai muuten ilman verkkovirtaa (jota siis FW-kovonikin kaipaa). Olisiko siis järkevää tehdä puhtaasti musantekoon tarkoitettu osio kovolle ja laittaa sinne kaikki aiheeseen liittyvä (synat, samplet etc.)?
Harvemmin tulee musaohjelmia (iTunesia lukuunottamatta) käytettyä matkan päällä tai muuten ilman verkkovirtaa (jota siis FW-kovonikin kaipaa). Olisiko siis järkevää tehdä puhtaasti musantekoon tarkoitettu osio kovolle ja laittaa sinne kaikki aiheeseen liittyvä (synat, samplet etc.)?
-
BUMP!
+ Onnistuuko käyttiksen asentaminen ulkoiselle kovolle.Loopy kirjoitti:Huomenna käyn hakemassa hieman musasoftaa sekä noin 7,4Gt samplepankin omaavan virtuaalisynan. iBookin levy kun on sen vaatimattomat 40Gt sekä 4200rpm ja omistamani FW-lätty on 250G sekä 7200rpm, tuli mieleeni, että kannattaisiko minun asentaa "musakäyttis" omalle levylleen.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Periaatteessa käyttis ja (musa)softat kannattaa olla omalla levyllään ja audiot, samplet yms. omalla (nopeammalla) levyllään.
Aihetta sivuten juttua löytyy täältä.
Käyttiksen asentamisessa ulkoiselle kovolle ei pitäisi olla ongelmia, mutta kuten sanottua : kannattaa mieluummin pitää käyttis iBookin sisällä ja samplet sitten sinne nopeammalle ulkoiselle.
Aihetta sivuten juttua löytyy täältä.
Käyttiksen asentamisessa ulkoiselle kovolle ei pitäisi olla ongelmia, mutta kuten sanottua : kannattaa mieluummin pitää käyttis iBookin sisällä ja samplet sitten sinne nopeammalle ulkoiselle.
-
Niinpäs juu, mutta miten tulisi toimia kun kyseessä on laajaa samplepakkaa käyttävä softa. Vielä en ole saanut itse pakettia käteeni (haen sen duunipäivän jälkeen), mutta onnistuiskohan synan samplejen FW-kiekolta käyttö ja itse softa kovalevylle?matteus/2 kirjoitti:Periaatteessa käyttis ja (musa)softat kannattaa olla omalla levyllään ja audiot, samplet yms. omalla (nopeammalla) levyllään.
Perussamplet lähtevät FW-kiekolle jo tän päivän aikana

-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kokeilemalla selvilää, mutta enpä usko samplejen sijainnilla olevan softan kannalta mitään merkitystä.Loopy kirjoitti:Vielä en ole saanut itse pakettia käteeni (haen sen duunipäivän jälkeen), mutta onnistuiskohan synan samplejen FW-kiekolta käyttö ja itse softa kovalevylle?
-
Viesti Kirjoittaja Jake2.1 »
Laitetaan tähän kiilaksi kysymys, että onnistuuko USB levyltä boottaaminen edelleenkään? Jossakin 2004 vuoden kirjoituksissa oli, ettei onnistu.
Silverkeeperin ohjeissa taas oli mainittu, että USB ja Firewire levyiltä voisi bootata. USB:ltä en saanut toimimaan, kannattaako vielä yrittää?
Silverkeeperin ohjeissa taas oli mainittu, että USB ja Firewire levyiltä voisi bootata. USB:ltä en saanut toimimaan, kannattaako vielä yrittää?
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Intel Macit buuttaavat USB2:sta, PowerPC-koneissa se on mahdollista kikkaillen.
http://www.tuaw.com/2006/03/07/boot-a-p ... sb2-drive/
http://www.tuaw.com/2006/03/07/boot-a-p ... sb2-drive/
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka