Power Mac G4 "MDD" prosessorit
Kun työhön tarvitaan tehoa...
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Power Mac G4 "MDD" prosessorit
Viesti Kirjoittaja BriareosH »
Onko mahdollista laittaa 1.25Mhz MDD:n prosessorit 867Mhz MDD:n emolevyyn?
-
-
Olen selannut, vaan ei näyttäisi olevan infoa prosessorien vaihtamisesta MDD-koneisiin...siis ei mitään kolmannen osapuolen upgradeja, esim, Sonnet tai muu, ne maksavat todella paljon liikaa. Haluaisin tietää, voiko 1.25Ghz MDD:stä ottaa prosessorit ja lyödä ne tähän vanhempaan malliin.mikas kirjoitti:En tiedä. Oletko selannut esim. täältä..
http://www.xlr8yourmac.com/
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Yhä edelleen en tiedä, mutta jos koneessa josta 1.25 tulee EI ole firewire 800-liitintä, niin todennäköisyydet kasvavat. Tällöin tod.näk. on kyseessä sama mallisarja, ja varmaankin myös emolevy-evoluutio on tällöin sama. Vaikka aika samalta näyttää sen uudemmankin mallin kanssa speksit.
Riskejä pitää näemmä testissäsi ottaa.
Vertasin vain ihan äkkiseltään koneita (Pmac 2002 ja 2003 800firewire) osoitteessa:
http://www.apple-history.com/
Minun arvioni ovat valitettavasti kylläkin täysin MUTU:a, päätös testistä on omasi 8)
Ehkä odottelet tietävämpien kommentteja![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vertasin vain ihan äkkiseltään koneita (Pmac 2002 ja 2003 800firewire) osoitteessa:
Minun arvioni ovat valitettavasti kylläkin täysin MUTU:a, päätös testistä on omasi 8)
Ehkä odottelet tietävämpien kommentteja
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
mikas kirjoitti:Yhä edelleen en tiedä, mutta jos koneessa josta 1.25 tulee EI ole firewire 800-liitintä, niin todennäköisyydet kasvavat. Tällöin tod.näk. on kyseessä sama mallisarja, ja varmaankin myös emolevy-evoluutio on tällöin sama. Vaikka aika samalta näyttää sen uudemmankin mallin kanssa speksit.
Ehkä odottelet tietävämpien kommentteja
Vaikka voisin olettaa, että moinen vaihtokauppa toimisi helposti, 1.25Ghz prosessoreita ei kovin helposti löytyne irrallaan...jollei joku halua myydä omiaan, tai jos jossain Suomalaisessa Apple Centerissä ei käy tuuri?
-
Heh, jos ollaan vielä teoriatasolla, eikä palikat ole kourassa, vastaankin: Tottakai ne käy, hei - tää on mäkki
Mutta tosiaan, kuten mainitsit, kuka noista luopuisi. Päivitys esim 1,25:stä 1,42:seen tuskin on kenelläkään mielessä enään nykyään. Jos oma x2-867MHz tuntuu köyhältä omiin tarpeisiin, eikä kyse ole pelkästään virittelyhimosta, tiedät mitä tehdä. Myy ja osta
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Mutta tosiaan, kuten mainitsit, kuka noista luopuisi. Päivitys esim 1,25:stä 1,42:seen tuskin on kenelläkään mielessä enään nykyään. Jos oma x2-867MHz tuntuu köyhältä omiin tarpeisiin, eikä kyse ole pelkästään virittelyhimosta, tiedät mitä tehdä. Myy ja osta

-
Niinpä...vaan luulen, että kalliiksi tulisi sittenkin. Ja tietääkseni MDD-malleissa on sellainenkin harvinaisuus kuin oikosulkusuoja...en millään haluaisi heittää tätä veteraania menemään, ainakaan vielä. Missäs ne suomen Applecenterit ovatkaan tätä nykyä?mikas kirjoitti:Heh, jos ollaan vielä teoriatasolla, eikä palikat ole kourassa, vastaankin: Tottakai ne käy, hei - tää on mäkki![]()
![]()
-
Puhut niin teknistä kieltä. En tiedä mikä on oikosulkusuoja. Tai toki sanaparin ymmärrän , mutta en tiedä miten se olisi toteutettu. Oikeastaan termi tarkoittanee osittaista tai mittaamalla ennakoitua oikosulkusuojaa: koska eihän sellaista kai ole olemassakaan kuin täydellinen oikosulkusuoja? Jos olisi, tuntisimme rikkaan patentinomistajan nimeltä.
Vaikutat teknisesti huomattavasti tietävämmältä kuin minä, joten turha minun on selvittää enempää..
Vaikutat teknisesti huomattavasti tietävämmältä kuin minä, joten turha minun on selvittää enempää..
-
Viesti Kirjoittaja juppe »
Prosessoreita saa ebaystä ja välillä jopa huokeaan hintaan. Itsekin tutkiskelin tuota vaihtoehtoa. Ongelmana tais olla se että prosessoreissa on eri kertoimet ja jotta ne saadaan kohdalleen piti joitain diodeita siirtää prosessorikortilla. Liäski väylän nopeus taisi vaihdella prosessorin mukaan. 1.2 dual olis mennyt vielä kohtuullisella vaivannäöllä paikoilleen. Nää on vuoden takaisia juttuja joten ihan tarkasti en enää muista.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka