http://www.servit.fi/storehki/index.php ... ts_id=3082
Kysynkin nyt täältä, jos kenelläkään on kokemuksia kyseisestä laitteesta, tai samanmerkkisitä tuotteista. Eli kertokaa onko tuo 150 euron arvoinen.

kiitos...
Viesti Kirjoittaja atte »
Viesti Kirjoittaja alspe »
Viesti Kirjoittaja power »
Itsellä on hyviä kokemuksia tästä mallista. Ja herää (vasta) kun pyydetäänalspe kirjoitti:Mikä tommonen 160-300 gigainen ulkoinen kovo olisi varmasti hiljainen?
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Kanssa kokemuksia tollasesta, ja muuten ihan ok laite, mutta hiljainen tuo ei ole.power kirjoitti:Itsellä on hyviä kokemuksia tästä mallista. Ja herää (vasta) kun pyydetäänalspe kirjoitti:Mikä tommonen 160-300 gigainen ulkoinen kovo olisi varmasti hiljainen?
Viesti Kirjoittaja power »
Riippuu vähän mitä hiljaisella tarkoittaaSimppa kirjoitti:Kanssa kokemuksia tollasesta, ja muuten ihan ok laite, mutta hiljainen tuo ei ole.power kirjoitti:Itsellä on hyviä kokemuksia tästä mallista. Ja herää (vasta) kun pyydetäänalspe kirjoitti:Mikä tommonen 160-300 gigainen ulkoinen kovo olisi varmasti hiljainen?
No okei, on toi aika hiljanen. Ehkä mä vähän liiottelin mun arviossa, mut pitää kovempaa ääntä kuin mun läppäri.power kirjoitti: Riippuu vähän mitä hiljaisella tarkoittaaNo, vakavasti puhuen tuo LaCie d2 on siinä mielessä hiljainen, että siinä ei ole tuuletinta. Kovalevyn äänet kuuluvat tietysti kotelon läpi, mutta mielestäni ääni on hiljainen, eli hädin tuskin kuuluva normaalissa toimistoympäristössä. Äänetön on sitten ihan eri asia kuin hiljainen, imho.
Jos äänettömän haluaa, pitää levy koteloida ääntäeristävästi, tai siirtää riittävän kauas käyttäjän kuuloelimistä.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tuuletin on isommissa malleissa, lähinnä niissä joissa on kaksi levyä.alspe kirjoitti:Siis tarkoittaako tuo mitä? Tuuletin tuon mukaan olisi?
Kovalevyt voi säätää nukkumaan tietyn ajan jälkeen Järjestelmäasetuksista. Levy starttaa heti kun siltä luetaan ihan mitä vaan, eli ei välttämättä toimi juuri niin kuin haluat.alspe kirjoitti:Ja kovalevy starttaa vasta kun esim. iTunesista soittaa jotain kappaletta/videota joka on ulkoisella? Vai starttaako heti kun iTunesin avaa jos kamaa on ulkoisella.
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Tuosta cBoxin ulkoisesta kotelosta sen verran kun semmoisen omistan, että näyttää ihan minimäciltä ja toimii ihan o.k., mutta koko kotelo sisuskaluineen on muovia ja levyt käy sen takia aivan maanalaisen paikan kuumana. Tosin olen tuota testannut vasta yhdellä vanhalla Maxtorin Diamondmax 8 levyllä (40gb) ja se käy tunnin käytön jälkeen sen verran kuumana, että levyyn ei oikein ilkeä koskea. Siis myös se kehikko, johon levy kiinnitetään kotelon sisällä on valkoista muovia.alspe kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16799
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18222
Mikähän tommonen setti olisi? Yht. 130€, kuuleman mukaan nuo Samsungit ovat hiljaisia levyjä.
Kertokaas vielä millä tämmöseen( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5678) verkkolevyyn saa iMacillä yhteyden? Ei vissiin pelkällä sisäisellä WLAN:lla? Tarvii WLAN-reitittimen vai?
Selvennyksenä vielä, että mulla on nimenomaan toi edellisen kuvan mukainen 500 gigan malli, ja siis puhuin nimenomaan ton tuulettimella varustetun mallin äänestä.mercury kirjoitti:Tuuletin on isommissa malleissa, lähinnä niissä joissa on kaksi levyä.alspe kirjoitti:Siis tarkoittaako tuo mitä? Tuuletin tuon mukaan olisi?
Esim:
LaCie d2 Hard Drive Extreme with Triple Interface: vain 500 gigaisessa on tuuletin.
LaCie Big Disk Extreme with Triple Interface: vain 1 teran mallissa on tuuletin.
Testaappa toisella levyllä jos mahdollista, kun tolle olisi varmaan ostajia, kun tulee ulkoinen levy noin halvemmaksi. Jos se lämpeneminen on kiinni levystä eikä kotelosta. Tosin muovinen ei oikein kiinnosta...Rooivalk kirjoitti:Tuosta cBoxin ulkoisesta kotelosta sen verran kun semmoisen omistan, että näyttää ihan minimäciltä ja toimii ihan o.k., mutta koko kotelo sisuskaluineen on muovia ja levyt käy sen takia aivan maanalaisen paikan kuumana. Tosin olen tuota testannut vasta yhdellä vanhalla Maxtorin Diamondmax 8 levyllä (40gb) ja se käy tunnin käytön jälkeen sen verran kuumana, että levyyn ei oikein ilkeä koskea. Siis myös se kehikko, johon levy kiinnitetään kotelon sisällä on valkoista muovia.alspe kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16799
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18222
Mikähän tommonen setti olisi? Yht. 130€, kuuleman mukaan nuo Samsungit ovat hiljaisia levyjä.
Kertokaas vielä millä tämmöseen( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5678) verkkolevyyn saa iMacillä yhteyden? Ei vissiin pelkällä sisäisellä WLAN:lla? Tarvii WLAN-reitittimen vai?
Ei kaverilla ( tai muuten) olisi saatavilla jotain uutta kovoa? 160-300 gigaista, jos niissä on pienempi lämmönkehitys tms.? Paljonko on eroa 5400 ja 7200 rpm levyjen äänessä ja lämmössä? Mä kyllä ehtisin odottelemaankin kunhan olisi hiljainenRooivalk kirjoitti:Täytyy tässä testata heti kun mahdollista, löytyy helposti vanha 20GB Maxtor, jolla voin tuota kokeilla. Mahdollisesti testailen tänään illalla.
Just luin Mehun puolelta, että D2:ssa voisi olla joko Maxtor tai WD sisässä, joista vissiin WD hiljaisempi? Onko tuo D2 purettava, eli voiko itse vaihtaa levyn?joonahe kirjoitti:Ulkoisissa kovalevyissä on kokemuksen mukaan eroja saman mallinkin sisällä. Oma Ladien d2 Triple 160GB on vanhuuttaan ruvennut pitämään aika kovaa meteliä eikä se uutenakaan mikään hiljainen ollut. Monilta on kuullut, että d2 on ollut erittäin hiljainen.
Viesti Kirjoittaja Jayl »
Itsellä on myöskin tuollainen cBox ja kyllä se aika kuumana käy uudellakin kovalevyllä.alspe kirjoitti:
Testaappa toisella levyllä jos mahdollista, kun tolle olisi varmaan ostajia, kun tulee ulkoinen levy noin halvemmaksi. Jos se lämpeneminen on kiinni levystä eikä kotelosta. Tosin muovinen ei oikein kiinnosta...
Itse en ainakaan ole huomannut, että usb2 mitenkään hidas olisi.thebanzai kirjoitti:Onkos tilanne vielä intel-maceissa tämä, että usb2 on windozen vastaavaa toteutusta hitaampi? Toivottavasti leopardi tuo muutoksen jos näin vieläkin on.joonahe kirjoitti:Osta mieluummin FireWire -liitäntäinen. USB2 on hieman hitaampi OS X:ssä ja
Viesti Kirjoittaja mercury »
Jos siis tarkoitat käyttis vs. käyttis -vertailua toteutuksen nopeudessa, ei Intel-mäkit tee siihen mitään eroa.thebanzai kirjoitti:Onkos tilanne vielä intel-maceissa tämä, että usb2 on windozen vastaavaa toteutusta hitaampi? Toivottavasti leopardi tuo muutoksen jos näin vieläkin on.
Niin ja ei vie kallisarvoisia USB-liittimiä mitä tarvitaan kaikkiin muihin vehkeisiin.mercury kirjoitti: Suosittelen FireWire-levyä jos käytät sitä enemmän kuin vain satunnaisesti. Backup-levyksi jne. sopii usbilevy ihan yhtä lailla. FireWire on luotettavampi ja nopeampi.
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”