Koitin löytää noista combo-päivityksistä juttua, mutta heikosti löytyi. Mitä kaikkea esim. uusin 1.4.7 combo asentaa? Siis mitä on vanhin matsku mitä se asentaa? Combojen toimivuutta on kehuttu, onko näin?
Itselläni on tilanne se että jätin päivittelyn kokonaan 2006-003 -turvallisuuspäivityksen aikoihin kun ympäri internettiä tuli raportteja toinen toistaan pahemmista ongelmista, milloin mitäkin päivitystä koskien. En ollut törmännyt ennen tällaiseen ilmiöön, että käyttöjärjestelmävalmistajan omat päivitykset voisivat olla haitallisia koneelle, joten aloin pelätä Macin päivittämistä. Varsinkin kun mitään infoa ei Applelta tai oikein muualtakaan herunut päivitysongelmien kehityksestä (jatkumisesta tai ratkeamisesta), QuickTime-päivitystä lukuunottamatta, olen sitten odotellut vain **** sukassa.
Nyt kuitenkin alkaa kaduttaa ja haluaisin asentaa kaikki sen jälkeen tulleet päivitykset kun kuitenkin niin monella tuntuu toimivan. Mutta eipä esim. tuota turvallisuuspäivitystä edes näy enää minulla Ohjelmiston pävityksessä, joten olisko helpointa asentaa sellainen combo (nopea yhteys löytyy)?
En tahtoisi sotkea näköjään virheherkkää Intel-Adobe CS2 -yhdistelmääni, koska teen töitä sillä. Koska nyt ei ole mitään välittömiä deadlineja näkyvissä niin voisi ottaa riskin ja katsoa miten käy.
combo-päivitys vs tavallinen ohjelmiston päivitys
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
combo-päivitys vs tavallinen ohjelmiston päivitys
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
Re: combo-päivitys vs tavallinen ohjelmiston päivitys
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä olen lukenut noita raportteja vuodesta 2001 lähtien. Suunnilleen samat tyypit valittaa päivityksen tuhonneen koko järjestelmän. Näin ainakin Applen keskustelusivuilla.Thelenius kirjoitti:Koitin löytää noista combo-päivityksistä juttua, mutta heikosti löytyi. Mitä kaikkea esim. uusin 1.4.7 combo asentaa? Siis mitä on vanhin matsku mitä se asentaa? Combojen toimivuutta on kehuttu, onko näin?
Itselläni on tilanne se että jätin päivittelyn kokonaan 2006-003 -turvallisuuspäivityksen aikoihin kun ympäri internettiä tuli raportteja toinen toistaan pahemmista ongelmista, milloin mitäkin päivitystä koskien. En ollut törmännyt ennen tällaiseen ilmiöön, että käyttöjärjestelmävalmistajan omat päivitykset voisivat olla haitallisia koneelle, joten aloin pelätä Macin päivittämistä. Varsinkin kun mitään infoa ei Applelta tai oikein muualtakaan herunut päivitysongelmien kehityksestä (jatkumisesta tai ratkeamisesta), QuickTime-päivitystä lukuunottamatta, olen sitten odotellut vain **** sukassa.
Nyt kuitenkin alkaa kaduttaa ja haluaisin asentaa kaikki sen jälkeen tulleet päivitykset kun kuitenkin niin monella tuntuu toimivan. Mutta eipä esim. tuota turvallisuuspäivitystä edes näy enää minulla Ohjelmiston pävityksessä, joten olisko helpointa asentaa sellainen combo (nopea yhteys löytyy)?
En tahtoisi sotkea näköjään virheherkkää Intel-Adobe CS2 -yhdistelmääni, koska teen töitä sillä. Koska nyt ei ole mitään välittömiä deadlineja näkyvissä niin voisi ottaa riskin ja katsoa miten käy.
Itse olen asentanut 10.0.3:sta lähtien (laskekaas joku montako) kaikki päivitykset välittömästi niiden ilmestymisen jälkeen. Yksikään ei vielä ole sotkenut mun koneitani.
Järjen käyttö päivityksen yhteydessä on toki sallittua. Lopeta kaikki softat päivityksen ajaksi ja jos haluat itsellesi mielenrauhan, aja oikeuksien korjaus ennen ja jälkeen. Itse en sitä tee, mutta sanovat sen olevan hyväksi.
-
-
Re: combo-päivitys vs tavallinen ohjelmiston päivitys
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Combo = monta erikseen tullutta päivitystä samassa paketissa. 10.4.7. sisältää liian paljon kamaa tässä listattavaksi, mutta Applen sivuilta löytyy tarkemmat tiedot.Thelenius kirjoitti:Koitin löytää noista combo-päivityksistä juttua, mutta heikosti löytyi. Mitä kaikkea esim. uusin 1.4.7 combo asentaa? Siis mitä on vanhin matsku mitä se asentaa? Combojen toimivuutta on kehuttu, onko näin?
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Noh, löysin sattumalta Applen sivuilta tiedon, että uudet päivitykset voivat sisältää vanhoja ja siksi niitä vanhoja häviää Ohjelmiston päivityksen listasta (luulin, että kovin vanhat häviävät muuten vaan). Enpä sitten tarvinnutkaan comboa kun asentelin vaan ne listassa olleet. Toimii toistaiseksi, katsotaan miten käy kun alan käyttää CS2:ta...
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka