Onko tietoo mitä tää tarkottaa, kun en ole tämmöisiin aikaisemmin perehtynyt, ekaa kertaa ajoin ihan kokeen vuoksi levytyökalun läpi, ja johan pomppas
Ilmottaa jotain, että korjaa taltio, mutta tuo oikean alakulman korjaa nappi on ja pysyy harmaana, mitäs ny, pitäiskö huolestua, TAAS??
Futudia kirjoitti:Onko tietoo mitä tää tarkottaa, kun en ole tämmöisiin aikaisemmin perehtynyt, ekaa kertaa ajoin ihan kokeen vuoksi levytyökalun läpi, ja johan pomppas
Ilmottaa jotain, että korjaa taltio, mutta tuo oikean alakulman korjaa nappi on ja pysyy harmaana, mitäs ny, pitäiskö huolestua, TAAS??
Tuo on sun käynnistyslevy, eli sitä ei voi suoraan korjata, vaan kone täytyy käynnistää asennus-cd:ltä, jossa samaista levytyökalua käyttämällä tuo korjaus onnistuu.
Levytyökalussahan sanotaan, että "To repair your startup disk, start up from your Mac OS X install disk (CD or DVD), then choose utilities>Disk Utility".
Ja sori... mulla on enkunkielinen käyttis, siksi englanniksi.
Itsellä nyt aivan sama ilmoitus. Ei antanut muokata erästä kansiota vaikka olen admin.
Onko tuo cd:lta levytyökalun ajaminen täysin turvallista? Tekeekö se muuta kuin korjaa vian? Pitääkö varmuuskopioida materiaalia? Siis tuo ei ole mikään winukan "format C:"?
alspe kirjoitti:Itsellä nyt aivan sama ilmoitus. Ei antanut muokata erästä kansiota vaikka olen admin.
Onko tuo cd:lta levytyökalun ajaminen täysin turvallista? Tekeekö se muuta kuin korjaa vian? Pitääkö varmuuskopioida materiaalia? Siis tuo ei ole mikään winukan "format C:"?
Tietenkin täysin turvallista.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
alspe kirjoitti:Itsellä nyt aivan sama ilmoitus. Ei antanut muokata erästä kansiota vaikka olen admin.
Levytyökalulla voi kyllä tehdä tuon formatoinninkin, mutta myös sen levynkorjauksen. Ja ne on kyllä selkeästi eri toimenpiteet.
Ja kyllä, varmuuskopioida pitää, aina. Riippumatta siitä aiotko ajaa levytyökalua vai et.
MacFinn kirjoitti:
Ja kyllä, varmuuskopioida pitää, aina. Riippumatta siitä aiotko ajaa levytyökalua vai et.
Juu tietenkin, mutta tarkoitin nyt että onko levytyökalun levyn korjauksen yhteydessä todennäköistä, että joitain menee mönkään ja tiedot häviää? Pitää varmaan hakea se LaCie joskus...
No niin hei, kertokaas nyt uskaltaako sen levynkorjauksen ajaa CD:ltä läpi ilman huolta tietojen katoamisesta? Poistuuko siinä mitään (ohjelmia..) koneelta, vai vaan korjaa?
alspe kirjoitti:No niin hei, kertokaas nyt uskaltaako sen levynkorjauksen ajaa CD:ltä läpi ilman huolta tietojen katoamisesta? Poistuuko siinä mitään (ohjelmia..) koneelta, vai vaan korjaa?
Siis vielä kerran, Levytyökalussa on erikseen toiminnot levynkorjaukselle ja alustukselle. Levynkorjaus siis korjaa levyllä mahdollisesti olevat viat ja alustaja alustaa. Korjaus ei alusta eikä poista tiedostoja.