Kysymys1.
Hei, olen asennellut kooneelle useampia kymmeniä uusia fontteja, avatessani esim. Wordin tulee kuitenkin virhe ilmoituksia kuten: "The font Verdana/Vienna round/VIva std./jne. is corrupt and should be removed". Ohjelma ei päästä eteenpäin ennenkuin on painanut jokaisen ilmoituksen kohdalla OK. Olen poistellut kyseisiä fontteja mutta niitä on sen verran monta etten ole ikinä päässyt edes virheilmoitusten loppuun. Onko jokin tapa poistaa kaikki fontit ja säilyttää vain alkuperäiset, tai korjata vialliset fontit? Ongelmaa ei ole esim. AppleWorksin kanssa.
Kysymys 2.
Kun avaan koneen iCal näyttää päivämäärää "Jul 17" ja vasta kun painan kuvaketta tulee oikea päivämäärä näkyviin. normaalia?
Kysymys 3.
Minä ja veljeni olemme molemmat ennestään jo rekistöröityneet tälle foorumille, mutta kummankaan account ei ole enää toiminnassa, joten piti tehdä uusi. Mistä voi johtua?
Kiitos!
Fonteista ja yleistä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Fonteista ja yleistä
Viesti Kirjoittaja reisin »
-
Re: Fonteista ja yleistä
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Vaikuttaa, että Word on sekaisin, jos viesti tulee vain Wordissä eikä muissa ohjelmissa. Silloin ei pitäisi nakella fontteja huitsinnevadaan vaan nakata Word ja sen asetustiedosto mäkeen ja asentaan ohjelma uudestaan.reisin kirjoitti:Hei, olen asennellut kooneelle useampia kymmeniä uusia fontteja, avatessani esim. Wordin tulee kuitenkin virhe ilmoituksia kuten: "The font Verdana/Vienna round/VIva std./jne. is corrupt and should be removed". Ohjelma ei päästä eteenpäin ennenkuin on painanut jokaisen ilmoituksen kohdalla OK. Olen poistellut kyseisiä fontteja mutta niitä on sen verran monta etten ole ikinä päässyt edes virheilmoitusten loppuun. Onko jokin tapa poistaa kaikki fontit ja säilyttää vain alkuperäiset, tai korjata vialliset fontit? Ongelmaa ei ole esim. AppleWorksin kanssa.
Mikä on käyttiksen ja Wordin versio?
-
Viesti Kirjoittaja reisin »
versio on Mac OS X 10.4.7
ja ongelma on siis kaikkien office-ohjelmien kanssa, power point, excel jne..
hätätapauksissa olen käyttänyt jonkilaista ohjelmaa joka poistaa fonttien "cachen"? jolloin ohjelmassa fontit toimivat kunnes taas käynnistän koneen jolloin ei toimi..
word on esim 2004 ja 11.2 vesio...
ja ongelma on siis kaikkien office-ohjelmien kanssa, power point, excel jne..
hätätapauksissa olen käyttänyt jonkilaista ohjelmaa joka poistaa fonttien "cachen"? jolloin ohjelmassa fontit toimivat kunnes taas käynnistän koneen jolloin ei toimi..
word on esim 2004 ja 11.2 vesio...
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Etusivulla vasemmassa yläkulmassa lukee "Hopeinen Omena on nyt siirretty uuteen kotiin. Jos sinulla on ongelmia kirjautumisen kanssa, lue ohjeet." (Lue ohjeet on linkki ohjeisiin).reisin kirjoitti:Minä ja veljeni olemme molemmat ennestään jo rekistöröityneet tälle foorumille, mutta kummankaan account ei ole enää toiminnassa, joten piti tehdä uusi. Mistä voi johtua?
Sitten jos lukee vaikka Foorumin ylläpito-osastoa, niin voi olla että asia selviää.
Ei vaikeaa..
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
On. Oikea päivä näytetään vain silloin kun iCal on käynnissä. Jul 17 ideana on (minun tietääkseni) ohjelman julkaisupäivä. 17. heinäkuuta on siis iCal Day.reisin kirjoitti:Kun avaan koneen iCal näyttää päivämäärää "Jul 17" ja vasta kun painan kuvaketta tulee oikea päivämäärä näkyviin. normaalia?
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Täysin normaalia toimintaa. Tuo "Jul 17" on sen kuvake, kun taas ohjelman ollessa käynnissä se näyttää kyseisen päivämäärän.reisin kirjoitti:Kysymys 2.
Kun avaan koneen iCal näyttää päivämäärää "Jul 17" ja vasta kun painan kuvaketta tulee oikea päivämäärä näkyviin. normaalia?
Kysymys 3.
-jyrki
- MacBook Unibody 13" | 2,0 GHz C2D | 4 GB RAM | OS X 10.6.2 | 500 GB Maxtor OneTouch4
- iPhone 3g | 16 GB
- iPhone 3g | 16 GB
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka