Uusi pda?
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi pda?
Viesti Kirjoittaja valmi5 »
Tervehdys. Nyt olisi saatava uusi puhelin. Olen ajatellut että se voisi olla samalla pda mallinen, eli sen tulisi suoriutua E:puhelimena, D:gpssänä, C:sähköposteista, B:bluetoothista ja A:oluesta. Olen törmännyt (kuvissa) Mio merkkiseen, A701 malliseen aparaattiin. Olisiko kokemuksia? Olisiko muita vaihtoehtoja?
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Jotenki aina pelottaa noi Microshitin käyttikset... ![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Lämpimästi voin suositella Nokia E61:stä. Iso näyttö = kiva lukea s-posteja ja katelle videoita, hyvä näppäimistö ääkkösillä = kiva kirjottaa s-posteja ja viestejä. käyttis paikka paikoin hieman buginen, mutta eiköhän se ajan myötä korjaannu. Muuten käyttis on nopea ja miellyttävä käyttää. Puhelimen ohut desigi mahdollistaa luurin kulettamisen vaikka farkkujen taskussa (kuten itse teen) joku commari ei taskuun mahtunut millään. Muutenkin luurissa on ykllä kaikki, wifi, 3G, edge, gprs, bluutuutti... yms... SUOSITTELEN!
Uudessa TM:ssä oli uusimmat pda:t vertailussa.
Semmonen homma kannttaa ottaa huomioon, että jos ostat "täysiverisen" pda:n missä on puhelinominaisuudet (esim joku hp), niin tietokonemaisuudessaan se on kyllä hyvä, mutta puhelinominaisuudet on hanurista!
Uudessa TM:ssä oli uusimmat pda:t vertailussa.
Semmonen homma kannttaa ottaa huomioon, että jos ostat "täysiverisen" pda:n missä on puhelinominaisuudet (esim joku hp), niin tietokonemaisuudessaan se on kyllä hyvä, mutta puhelinominaisuudet on hanurista!
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
-
Viesti Kirjoittaja Anaconda »
Muutamia kysymysluonteisia ajatuksia PDA-laitteista, koska hankinta olisi itsellänikin piakkoin ajankohtainen.
Tarvitsen laitteen jossa on normaalien PDA-personal management ominaisuuksien lisäksi muitakin ominaisuuksia. Laitteita on kovasti tarjolla joten valinta ei liene helppo. Ainakin tarvitsen ääninauhurin, mp-5 soittimen, kameran (ehkä jopa video-), synkkausominaisuuden mäcin kanssa, sinihampaan/langayhteyden ja 3G tason puhelinominaisuudet. Hyvä olisi jos siihen saisi paljon ilmaista softaa mutta jawa varmaankin ehkä jopa toimii kaikissa alustoissa, ainakin emuloimalla...?
Itse olen katsellut PALMin ratkaisuja, koska vanha Palm kommunikoisi uuden perheenjäsenen kanssa varsin mallikkaasti, ja siten ei tarvitsisi kaikkea dataa syöttää ihan käsin... Joten ensinnäkin, mistä Suomessa saa sopuhintaisia Palm-kämmentietokoneita? Ja spesifikoidummin olen ajatellut Treo-malleja... Millainen on Treon toimintavarmuus suomalaisten matkapuhelinliittymien kanssa?
Toiseksi onko muita vaihtoehtoja - kommuja kritisoidaan kuitenkin vähintään yhtä paljon kuin kehutaan, eli löytyykö kännykkämarkkinoilta suoria haastajia Palmin innovaatioille?
Onko kenelläkään mitään aivan uniikeja idoita laitteiksi? iPhonea en vaan millään jaksa odottaa ja jos odotan tiedän että se maksaa aivan saakutisti liikaa koska karkkia en tarvitse ja toisaalta, katselen käyttötarkoituksen mukaisesti mieluummin PDA tyylisiä ratkaisuja kuin puhelimesta tietokoneiksi kasvaneita kehitemiä... (enkä ole edes täysin selvillä mitä kaikkea iPhonessa on).
Tarvitsen laitteen jossa on normaalien PDA-personal management ominaisuuksien lisäksi muitakin ominaisuuksia. Laitteita on kovasti tarjolla joten valinta ei liene helppo. Ainakin tarvitsen ääninauhurin, mp-5 soittimen, kameran (ehkä jopa video-), synkkausominaisuuden mäcin kanssa, sinihampaan/langayhteyden ja 3G tason puhelinominaisuudet. Hyvä olisi jos siihen saisi paljon ilmaista softaa mutta jawa varmaankin ehkä jopa toimii kaikissa alustoissa, ainakin emuloimalla...?
Itse olen katsellut PALMin ratkaisuja, koska vanha Palm kommunikoisi uuden perheenjäsenen kanssa varsin mallikkaasti, ja siten ei tarvitsisi kaikkea dataa syöttää ihan käsin... Joten ensinnäkin, mistä Suomessa saa sopuhintaisia Palm-kämmentietokoneita? Ja spesifikoidummin olen ajatellut Treo-malleja... Millainen on Treon toimintavarmuus suomalaisten matkapuhelinliittymien kanssa?
Toiseksi onko muita vaihtoehtoja - kommuja kritisoidaan kuitenkin vähintään yhtä paljon kuin kehutaan, eli löytyykö kännykkämarkkinoilta suoria haastajia Palmin innovaatioille?
Onko kenelläkään mitään aivan uniikeja idoita laitteiksi? iPhonea en vaan millään jaksa odottaa ja jos odotan tiedän että se maksaa aivan saakutisti liikaa koska karkkia en tarvitse ja toisaalta, katselen käyttötarkoituksen mukaisesti mieluummin PDA tyylisiä ratkaisuja kuin puhelimesta tietokoneiksi kasvaneita kehitemiä... (enkä ole edes täysin selvillä mitä kaikkea iPhonessa on).
-
Viesti Kirjoittaja Anaconda »
ei ole kovin paljon muiden kämmenlaitteiden kuin iPhonen käyttäjiä?
tein sitten nopeita ratkaisuja, huonja tai hyviä, mutta hankin treo 680sen uudeksi työkaveriksi. eBaystä halvalla vaikka uusi olikin. minkäänlaista manuaalia ei laitteen kanssa saapunut, softasta puhumattakaan. synkkaus softan saanee tavanmukaan ilmaiseksi palmin sivuilta mutta kiinnostaa heti kättelyssä pari asiaa jos joku vanha treo-kuha osaisi vastata: miten vanhan kämmentietokoneen data (itselläni zire 71) synkkaantuu uuden treon sisuksiin?
sitten simkorttiongelma: minulla on cubion liittymä mutta käynnistettäessä pulinominaisuus ylälaitaan ilmestyy teksti elisa. elisa ei kuitenkaan vilkkunut vanhojen puhelimien näytöillä vaan cubio. johtuuko tämä mahdollisesti vahi varmasti siitä että cubio vuokraa elisan verkkoa?
uteloittaa vainen koska puhelin on jenkeistä enkä ole näistä matkapuhelinkysymyksistä niin kovin hyvin perillä - kysyvä ei tieltä eksy....
tein sitten nopeita ratkaisuja, huonja tai hyviä, mutta hankin treo 680sen uudeksi työkaveriksi. eBaystä halvalla vaikka uusi olikin. minkäänlaista manuaalia ei laitteen kanssa saapunut, softasta puhumattakaan. synkkaus softan saanee tavanmukaan ilmaiseksi palmin sivuilta mutta kiinnostaa heti kättelyssä pari asiaa jos joku vanha treo-kuha osaisi vastata: miten vanhan kämmentietokoneen data (itselläni zire 71) synkkaantuu uuden treon sisuksiin?
sitten simkorttiongelma: minulla on cubion liittymä mutta käynnistettäessä pulinominaisuus ylälaitaan ilmestyy teksti elisa. elisa ei kuitenkaan vilkkunut vanhojen puhelimien näytöillä vaan cubio. johtuuko tämä mahdollisesti vahi varmasti siitä että cubio vuokraa elisan verkkoa?
uteloittaa vainen koska puhelin on jenkeistä enkä ole näistä matkapuhelinkysymyksistä niin kovin hyvin perillä - kysyvä ei tieltä eksy....
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka