Osaiskohan joku auttaa? Olen koettanut taistella emaccia wlan verkkoon. Hupina SMC Barricade ja olen koettanut saada e Macin skulaamaan A-Linkin USb 2.0 mokkolun kanssa. Onko kellään mitään ajatusta/kokemuksia mikä saattaisi auttaa ongelmaan. Mac ei vaan reagoi millään lailla USB mokkulan vaikka sen pitäisi olla OSX up 10.2 yhteensopiva.
Netti toimii aivan normaalisti yhdistettäessä verkkopiuhalla. Hmm, mulla voi olla kyllä joku ihan basic hommakin pielessä joten kaikki ehdotukset otetaan avosylin vastaan
Tuo mokkula vaati tietyn sähkövarauksen, jos siinä ei siis ole erillistä virtalähdettä mukana.
Silloin usb1en virta ei riitä mokkulalle, koska se on tarkoitettu 2:een
Ylhäällä linkki "mokkulaan". Kyllä se ainakin näkyy kun tsekkaan järjestelmätiedoista usb väylässä ja samoin siinä helkkyy vihreä merkkivalo.
Vaikka sivuilla ei puhuta macos X yhteensopivuudesta niin pakkaus lupailee sellaista ja samoten mukana on osx asennusohjelmat, joista ei tosin tunnu juuri apua olevan.
Mun emac 700 Mhz ei ole usb 2 joten ehkä se on se syy. Ihmettelen vaan kun usb mokkula kuitenkin näkyy tiedoissa.
hippipoju kirjoitti:Mun emac 700 Mhz ei ole usb 2 joten ehkä se on se syy. Ihmettelen vaan kun usb mokkula kuitenkin näkyy tiedoissa.
Toi voi kyllä olla syy, tai sitten vaan se että noi usbimokkulat on hankalia. Ja usbiväylän tiedoissa näkyy ihan mikä tahansa laite vaikka ei olisi edes yhteensopiva, näin se vaan on. Mallimerkinnästä päätellen tuo on 802.11g-laite, eli (teoreettinen) siirtonopeuskatto 54 mbps. Usbiykkösen siirtonopeus on vain viidesosa tuosta, joten vaikka sen saisi toimimaan, jotain jarruttelua ja pätkimistä vois esiintyä.