Hei!
Hankin juuri MacBook Pro 17" 2.16 coreduo intelin ja minulla suuria ongelmia netti videoiden kanssa. Esim. You tuben videoiden päälle tulee vain Quicktime logo ja sen päälle kysymys merkki. AVI filet ei aukea eikä oikein tunnu mikään toimivan. Olen ostanut Quicktime Pro lisenssin eikä auttanut. Olen maksanut Flip4Mac plugariin eikä auttanut. Miten saan perus käyttö ominaisuudet kohdilleen??? Niin ja olen kokeillut Safaria, firefoxia ja tällä hetkellä käytössä Camino. Voiko esim.VLC-playerin saada jotenkin pyörittään noita pätkiä, kun se tuntuu toimivan??
Kokeilin myös soittaa musiikkia nettisaitilta niin Quicktime aukesi mutta mitään ei kuulunut!! Voiko itunesin esim. laittaa tekeen tätä toimintoa???
Ostin parallels desktop nimisen ohjelma ja asensin XP pyöriin koneelle. (tarvin muutaman ohjelman takia joita ei ole macillä) Niiden kautta kyllä toimii kaikki videot jne... Haluisin vain käyttää Macciä kun sen hankin enkä Windowsia josta halusin eroon!! MITÄ TEEN????
Sitten toinen asia olen yrittänyt saada Parallels desktoppiin USB äänikorttia Edirol UA-1A ladattua sisään. Se tunnistaa sen kyllä mutta ilmoittaa että joku muu ohjelma käyttää sitä. Miten paikallistan käyttävän ohjelman Macistä ja suljen sen, tai saan sen muuten toimintaan???? Tärkeä asia jonka takia hankin yleensä XP:n mäcciin!! Auttakaa!!
Nettivideot .AVI ...musat...Parallels desktop. Kysymyksiä!!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nettivideot .AVI ...musat...Parallels desktop. Kysymyksiä!!
Viesti Kirjoittaja MPaananen »
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Olisikohan tuosta apua? ------> http://perian.org/
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Koitas laittaa paralleslin alotusvalikkoihin cd:n kohdalle automount rasti päälle.MPaananen kirjoitti:No nyt näkyy jo aika paljon!
Mulla oli se periankin mut latasin sen uudestaan alko toimiin!
No mites löytyykö vielä neuvoja tohon usb asiaan???
Niin ja kiitos!
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
-
Re: Nettivideot .AVI ...musat...Parallels desktop. Kysymyksi
Viesti Kirjoittaja Olli S. »
Kokeilepa laittaa OS X käyttämään koneen sisäistä korttia ja sitten XP USB:tä. Voi olla, että OS X "varaa" korttia itselleen.MPaananen kirjoitti: Sitten toinen asia olen yrittänyt saada Parallels desktoppiin USB äänikorttia Edirol UA-1A ladattua sisään. Se tunnistaa sen kyllä mutta ilmoittaa että joku muu ohjelma käyttää sitä. Miten paikallistan käyttävän ohjelman Macistä ja suljen sen, tai saan sen muuten toimintaan???? Tärkeä asia jonka takia hankin yleensä XP:n mäcciin!! Auttakaa!!
MacBook Pro 15"2,2 GHz, Digital Performer 5, LaCie DVD-R DL FW, WD 250Gt FW, M-Audio Firewire Audiophile, Genelec 8030A -pari, Samsung 20" wide-tft
2G Nano 8Gt Product RED
2G Nano 8Gt Product RED
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Sitä USB-laitetta vois kokeilla siten, että varmistaa että Parallels on päällimmäisenä ohjelmana kun kytkee sen kiinne. Ehkä tästä ei ole mitään apua, mutta jos vaikka olis...
Parallels ei toimine vielä täysin USB2-nopeuksilla, ei kai tuo Edirol vaadi kakkosta? Tämäkin kannattaa panna merkille.
Ehkä myös on hyvä tsekata, että Edirol ei ole valittuna OS X:n ääniasetuksessa päälle. Tai ettei se valituta itse itseään. Jos on päällä, niin poies! Tai ehkä tarkoititkin jo tsekanneesi tämän, kun sanoit että "usb kortti ei ole valittuna".
Hienon koneen kyllä ostit (käytettynä varmaan?). Toivottavasti muistia on kaksi gigaa, niin kahden käyttiksen pyörittely sujuu lutjakammin.
Parallels ei toimine vielä täysin USB2-nopeuksilla, ei kai tuo Edirol vaadi kakkosta? Tämäkin kannattaa panna merkille.
Ehkä myös on hyvä tsekata, että Edirol ei ole valittuna OS X:n ääniasetuksessa päälle. Tai ettei se valituta itse itseään. Jos on päällä, niin poies! Tai ehkä tarkoititkin jo tsekanneesi tämän, kun sanoit että "usb kortti ei ole valittuna".
Hienon koneen kyllä ostit (käytettynä varmaan?). Toivottavasti muistia on kaksi gigaa, niin kahden käyttiksen pyörittely sujuu lutjakammin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja MPaananen »
Kiitoksia neuvoista.
Sain sen kiertotietä toimimaan.
Eli kytkin kiinni ja asetin sen OSX:n puolella pää äänikortiksi AudioMidi setupissa ja sit avasin XP:n joka käyttää OSX:n äänikortti setuppia suoraan ja toimi.
Hieno on kone omastakin mielestä! 2Gb:tä on muistia. Saa protoollssin hyvin pyöriin.
Uutena olen ostanut mutta firman rahoilla kylläkin. Jos tulee lähtö niin ei ole konettakaan!
Vinkkejä saa laittaa mut toimii nyt näinkin. Vähän on hankalampaa!!
Kiitos!
Sain sen kiertotietä toimimaan.
Eli kytkin kiinni ja asetin sen OSX:n puolella pää äänikortiksi AudioMidi setupissa ja sit avasin XP:n joka käyttää OSX:n äänikortti setuppia suoraan ja toimi.
Hieno on kone omastakin mielestä! 2Gb:tä on muistia. Saa protoollssin hyvin pyöriin.
Uutena olen ostanut mutta firman rahoilla kylläkin. Jos tulee lähtö niin ei ole konettakaan!

Vinkkejä saa laittaa mut toimii nyt näinkin. Vähän on hankalampaa!!
Kiitos!
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka