HO:n keskusteluryhmien haku on hajalla. Yritin käyttää ja sain aika koomisen pitkän virheilmoituksen, joten siksi kysyn hakematta. Pahoittelut.
Tuo iPhoto ei ole koskaan oikein auennut. Ihan perusasioiden tekeminen tuntuu olevan niin vaikeaa. Minulla on yksi kansiollinen kuvia. Haluaisin katsella niitä full-screen-näytöllä niin että kuvat on skaalattuna koko ruudulle. Samoin näyttöön pitäisi tulla vain ensimmäinen kuva ja sen pitäisi pysyä siinä (ei automaattista siirtymistä seuraavaan). Kun painan nuolta oikealle, niin tulisi kansion seuraava kuva esiin jne.
Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten tuo tapahtuu.
Jos valitsen "Siirry koko näytön tilaan", niin tulevat ruudulle ok ja siirtyminen seuravaan toimii ohan ok. Mutta kuvat ei ole skaalattuja koko näytölle. Jos yhden kuvan kohdalla suurennan sitä liukusäätimestä, niin se ei ensinnäkään skaalaudu koko näytölle ja toiseksi se ei vaikuta muihin kuviin eikä asetus säily, jos skrollaan kuvat läpi ja tulen takaisin siihen skaalattuun kuvaan. Se on palautunut entiselleen.
Kuvaesityksellä tuo tuntuu onnistuvan, mutta eikö kuvien välillä siirtymistä voi millään estää? Ainoa minkä keksin on laittaa aika maksimiin (3600 sek.), mutta tuntuu aika hölmöltä ratkaisulta.
iPhoto ja kuvien katselu
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ja kuvien katselu
Viesti Kirjoittaja Copland »
-
Re: iPhoto ja kuvien katselu
Viesti Kirjoittaja andie »
painat heti kuvaesityksen alettua välilyöntiä (pause)?Copland kirjoitti:Kuvaesityksellä tuo tuntuu onnistuvan, mutta eikö kuvien välillä siirtymistä voi millään estää? Ainoa minkä keksin on laittaa aika maksimiin (3600 sek.), mutta tuntuu aika hölmöltä ratkaisulta.
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Outoa, kyllä minulla ovat. Ehkä kuvasi eivät ole niin isoja? Jos kuvassa on vähemmän pikseleitä kuin näytölle mahtuu, niin eihän ole mitään mieltä sitä siitä enää suurentaa.Copland kirjoitti:Jos valitsen "Siirry koko näytön tilaan", niin tulevat ruudulle ok ja siirtyminen seuravaan toimii ohan ok. Mutta kuvat ei ole skaalattuja koko näytölle.
Pause kuvaesityksessä -kikka toimii kyllä, mutta taitaa olla aika rajallista mitä kuvaesityksen aikana voi kuville tehdä (katseluun tietysti se on ihan jees).
Muuten olen samaa mieltä siitä, että iPhoto on tyhmä ja vaikea käyttää. Esim. kuvien flaggaaminen, agh! Uskomatonta ettei siihen ole pikanäppäintä, tai edes painiketta.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
Voi tuntua turhalta valittamiselta, mutta minusta pitäisi olla asetus että pause on koko ajan päällä. Minulla käy aina niin että olen näyttämässä kuvia jollekin porukalle ja en muista aina pausettaa ja eka kuva häipyy pois. Ärsyttävää.andie kirjoitti:painat heti kuvaesityksen alettua välilyöntiä (pause)?Copland kirjoitti:Kuvaesityksellä tuo tuntuu onnistuvan, mutta eikö kuvien välillä siirtymistä voi millään estää? Ainoa minkä keksin on laittaa aika maksimiin (3600 sek.), mutta tuntuu aika hölmöltä ratkaisulta.
Ja siis en haluaisi mitään kontrolleja ruudulle tuossa full-screen-tilassa. Nythän ne näkyy vähän aikaa aina kun jotain näppäintä painaa (pause, nuoli oikealle). Aivan turhaa.
Jos joku on käyttänyt IrfanView:tä windowsin puolella, niin ymmärtää mistä puhun. Toimivaa, simppeliä ja nopeaa.
-
Joo, kuvat on paljon pienemipiä kuin ruutu. Kun haluan näyttää kuvia isomalle porukalle, joista osa istuu kauempana, niin tietysti ne pitää skaalata. Olen käyttänyt ohjelmia joissa on todella hyvät skaalaimet, eikä laatu kärsi liian paljon.Thelenius kirjoitti:Outoa, kyllä minulla ovat. Ehkä kuvasi eivät ole niin isoja? Jos kuvassa on vähemmän pikseleitä kuin näytölle mahtuu, niin eihän ole mitään mieltä sitä siitä enää suurentaa.Copland kirjoitti:Jos valitsen "Siirry koko näytön tilaan", niin tulevat ruudulle ok ja siirtyminen seuravaan toimii ohan ok. Mutta kuvat ei ole skaalattuja koko näytölle.
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Hämmentävää, olin ihan varma, että jossain oli koko näytölle skaalaus asetuksena kaikille kuville, mutta löydän sen vain kuvaesityksen asetuksista. No, jos käytät kuvaesitystä, niin sen asetuksista voi laittaa päälle "skaalaa kuvat koko näytölle".
EDiT: ...ja senhän olit jo tainnut huomatakin.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
EDiT: ...ja senhän olit jo tainnut huomatakin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka