Elikkä eilen alkoi yhtä äkkiä tökkimään aika pahasti. Saattaa ladata sivua jopa minuutin eli ihan tukossa. Lataa sen kuitenkin loppujen lopuksi.
Tyhjensin välimuistin, nollasin safarin. Ajoin ClaXavilla, ei löytynyt mitään. Pistin vielä Macscanilla päälle, toisella full scanilla löytyi joku hassu ad, eristin sen.
Ei tämä nyt kuitenkaan tästä mihinkään etene. Onko seuraava askel koko koneen nollaus eli formatointi?
Olen käynnistänyt koneen uudelleen. hehe.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin uskomattoman hidas netti. 8)
Safari jumittaa törkeästi
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safari jumittaa törkeästi
Viesti Kirjoittaja bok-tapok »
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
No ei todellakaan tarvitse formatoida. Kokeilepa pistää ADSL-purkista virrat pois ja sitten taas päälle, ainakin tällä Soneralla on tapana välillä hyytyä ihan käsittämättömästi, jolloin ainoa lääke on modeemin resetti. 

iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Kannattaa muuten muistaa, että naapurin langattoman netin käyttäminen luvatta on rikos, riippumatta siitä, salaako naapuri wlan-verkkoaan vai ei.
-
-
Viesti Kirjoittaja pat »
Pitääkö tämä oikeesti paikkansa vai onko mutu-tietoa? Mistä voi ihminen tietää onko suojaamaton verkko luvallinen vai ei.. siis kun kaupungilla kulkee löytyy vaikka mitä, ja kaikkia käytän mitä vaan toimii.Wespa kirjoitti:Kannattaa muuten muistaa, että naapurin langattoman netin käyttäminen luvatta on rikos, riippumatta siitä, salaako naapuri wlan-verkkoaan vai ei.
-
Ainakin kaikkien tietämieni palveluntarjoajien sopimusehdoissa lukee, ettei verkkoa saa jakaa muiden käyttöön, joten siltä osin ei ole mutua. Fonerot sun muut sitten erikseen.pat kirjoitti:Pitääkö tämä oikeesti paikkansa vai onko mutu-tietoa? Mistä voi ihminen tietää onko suojaamaton verkko luvallinen vai ei.. siis kun kaupungilla kulkee löytyy vaikka mitä, ja kaikkia käytän mitä vaan toimii.
-
Viesti Kirjoittaja pat »
No joo.. mutta jos löydän jonkun verkon ja lainaan sitä, syyllistynkö minä silloin rikokseen? Enhän minä ole sopinut mitään palveluntarjoajan kanssa.. Ja väittäisin että rikos on väärä sana muutenkin; sopimusrikkomus voi ehkä olla sen verkon omistajan kohdalla kyseessä?Wespa kirjoitti:Ainakin kaikkien tietämieni palveluntarjoajien sopimusehdoissa lukee, ettei verkkoa saa jakaa muiden käyttöön, joten siltä osin ei ole mutua. Fonerot sun muut sitten erikseen.pat kirjoitti:Pitääkö tämä oikeesti paikkansa vai onko mutu-tietoa? Mistä voi ihminen tietää onko suojaamaton verkko luvallinen vai ei.. siis kun kaupungilla kulkee löytyy vaikka mitä, ja kaikkia käytän mitä vaan toimii.
-
Rikos oli kieltämättä aika voimakas ilmaisu, mietinkin että kannattaako kirjoittaa niin, kun joku siihen kuitenkin takertuu.pat kirjoitti:No joo.. mutta jos löydän jonkun verkon ja lainaan sitä, syyllistynkö minä silloin rikokseen? Enhän minä ole sopinut mitään palveluntarjoajan kanssa.. Ja väittäisin että rikos on väärä sana muutenkin; sopimusrikkomus voi ehkä olla sen verkon omistajan kohdalla kyseessä?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
"Mutta entä ne kaikki muut wlanit jotka ovat avoimia vain omistajansa laiskuuden, tyhmyyden tai tietämättömyyden vuoksi?pat kirjoitti:No joo.. mutta jos löydän jonkun verkon ja lainaan sitä, syyllistynkö minä silloin rikokseen? Enhän minä ole sopinut mitään palveluntarjoajan kanssa.. Ja väittäisin että rikos on väärä sana muutenkin; sopimusrikkomus voi ehkä olla sen verkon omistajan kohdalla kyseessä?
Lyhytaikaisesta verkkoyhteyden "lainaamista" tuskin aiheutuisi omistajalle haittaa tai kuluja. Arkinen oikeustaju toisaalta sanoo, ettei toisen omaa saa luvatta käyttää. Päteekö tämä myös wlanien käyttöön?
Kyllä pätee. Toimittajan oikeustaju ja rikoslaki ovat tästä samalla kannalla. Luvattomasta käytöstä on rikoslaissa säädetty rangaistukseksi sakkoa tai enintään vuosi vankeutta. Törkeästä tekomuodosta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta, valistaa rikoskomisario Vesa Isokuortti keskusrikospoliisista.
Kyseessä on niin sanottu asianomistajarikos eli poliisi ja syyttäjä eivät tutki asiaa ellei asianomistaja tee tutkintapyyntöä ja vaadi tekijälle rangaistusta, Isokuortti lisää."
Lainaus:
http://www.taloussanomat.fi/page.php?pa ... =200619574
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Moro. Kysyin kerran asiaa Ficoran lakimieheltä. Ei ole rikos koska kone voi automaattisesti käyttää tiettyä verkkoa, ja sellaisesta ei voi rankaista. Tilanne muuttuu jos käyttää niin paljon että siitä on selvää haittaa. Jokainen voi miettiä, onko poliisilla resursseja selvittää kukahan se käyttäjä naapuristossa oli, ja paljonko käytettiin?
Tuo jakaminen on tietysti kielletty joissain sopimuksissa, mutta voiko jotakuta rankaista jos ei osaa? Tätä en kysynyt, ihan MuTua, että ei. Periaatteessa ADSL-tarjoaja voisi irtisanoa sopimuksen, jos haluaa. Jos saa ensin tilanteen selville...
Itse en käyttäisi muiden verkkoja, ja minun verkkoja ei sivulliset käytä.No, WEP-salauksella ei parane uhota liikaa.![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Tuo jakaminen on tietysti kielletty joissain sopimuksissa, mutta voiko jotakuta rankaista jos ei osaa? Tätä en kysynyt, ihan MuTua, että ei. Periaatteessa ADSL-tarjoaja voisi irtisanoa sopimuksen, jos haluaa. Jos saa ensin tilanteen selville...
Itse en käyttäisi muiden verkkoja, ja minun verkkoja ei sivulliset käytä.No, WEP-salauksella ei parane uhota liikaa.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Vitutuksesta voimavara!
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka