Moro!
Ongelmata olisi seuraavan asian kanssa:
Pikkuveljen kanssa yritämme pelata verkossa C&C Generalsia. En tiedä, onko meidän setuppi alun alkaen jo päin honkia, mutta siksi kyselenkin.
Eli koti puucee on verkossa adsl-modeemin kautta, johon on kytketty langaton routeri. Mun kone on taas langattomasti yhteydessä nettiin, sekä tuohon koti puuceehen, siis airportin kautta. Tiedoston siirto onnistuu myöskin niin, että otan pc:hen yhteyden langattomasti. Pystyn myös kirjautumaan omaan koneeseen tuon pc:n verkkoympäristön kautta.
Kyseinen peli antaa meille eri ip:t joka tietysti on ihan ok, mutta network lobby ei taas näytä laisinkaan toisella koneella perustettuja pelejä. Myöskään direct connect ei toimi, vaan otettaessa yhteyttä remote ip:hen tulee hetken päästä ilmoitus : join in timed out.
Olisikohan kenelläkään ehdotuksia asian tiimoilta?!
Verkossa pelaaminen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Verkossa pelaaminen
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
-
-
Verkkoasetuksissa näkyy ip:n kohdalla (saadaan DHCP-palvelimelta) sama, kuin mitä tuo kyseinen peli ehdottaa. Mä en nyt aivan ole varma, mutta eikös tuo ole se sisäinen ip? Nämä ip:t meillä on ollut käytössä. Sitten nettiin mennessä ip on sama, koska samasta piuhasta sinne mennään.
Perhana kun ei itse ymmärrä näistä juurikaan. Apu olisi siis tarpeen. Tekemällä oppii, ehkä!?
Perhana kun ei itse ymmärrä näistä juurikaan. Apu olisi siis tarpeen. Tekemällä oppii, ehkä!?
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Privaatteja osoitteita ovat
10.x.x.x
172.16.x.x - 172.32.x.x
192.168.x.x
Näitä yleisimmin käytetään LANeissa eli sisäverkoissa. Jos teidän DHCP:nne jakaa joitakin em. ryhmiin kuuluvia IP-osoitteita, ne ovat privaatteja.
Tulipa tuossa mieleeni, että mahtaako jommalla kummalla koneella olla palomuuri, joka estää pelin liikennöinnin johonkin tiettyyn porttiin? Siitä ainakin helposti tulee time out, joka tarkoittaa, että vastaanottajan kone ei vastaa tietyn aikarajoituksen puitteissa lähettäjälle. Näkevätkö koneenne toisensa verkossa, pystyvätkö muuten kommunikoimaan keskenään?
Itse pelistä en tiedä mitään enkä sen vaatimista asetuksista yms.
10.x.x.x
172.16.x.x - 172.32.x.x
192.168.x.x
Näitä yleisimmin käytetään LANeissa eli sisäverkoissa. Jos teidän DHCP:nne jakaa joitakin em. ryhmiin kuuluvia IP-osoitteita, ne ovat privaatteja.
Tulipa tuossa mieleeni, että mahtaako jommalla kummalla koneella olla palomuuri, joka estää pelin liikennöinnin johonkin tiettyyn porttiin? Siitä ainakin helposti tulee time out, joka tarkoittaa, että vastaanottajan kone ei vastaa tietyn aikarajoituksen puitteissa lähettäjälle. Näkevätkö koneenne toisensa verkossa, pystyvätkö muuten kommunikoimaan keskenään?
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Jeps, elikäs tuo ip on juurikin 192.168... alkuinen, Joo kyllähän ne koneeet muuten juttelevat toisilleen, kuten eka viestissä kirjoitinkin. Täytyy katella noita palomuurin asetuksia.tsip kirjoitti:Privaatteja osoitteita ovat
10.x.x.x
172.16.x.x - 172.32.x.x
192.168.x.x
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka