Eli mikä on, onko mun blondius taas ilmeistä, mutta en vaan ymmärrä miksi ihmeessä työpöytääni järjestäessä automatiikalla, kasaantuu tuvin iso määrä eri file'ja hd:lle. Ymmärsittekö siis mitä nyt tällä tarkoitan?
Kun siis työpöytä alkaa näyttää kovin sekavalta epämääräsine file'ineen, tietenkin kätevänä tyttönä näpäytän sisältöä ja järjestä - mitä tapahtuukaan... Joo-o, järjestyy kyllä, mutta koviksen kuvakkeen päälle jumalaton kasa eri file'ja. Eikä siis mitään logiikkaa mitä ovat. Mistä tämä johtuu? Sama myös tahtoo tuupata, jos vaikka netistä lataan jotain fileja. Tuppaavat kasautuun kasaksi tuohon kovisikonin päälle.
Todellä ärsyttävää sitten niitä siivoilla. Ei siis auta vaikka pyytäis järjestään vaikka tyypin mukaan. Ihan sama juttu tuloksena.
Noh'nih' nyt on taas vuodatettu - osaako joku vielä ehdottaa sellaista blondi-versio-ratkaisua?
Ärsyttävää... taas kerran pientä säätöä ja ongelmaa...
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ärsyttävää... taas kerran pientä säätöä ja ongelmaa...
Viesti Kirjoittaja luuska »
-
Re: Ärsyttävää... taas kerran pientä säätöä ja ongelmaa...
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ne menee siihen oikeaan ylänurkkaan sitten kun koko ruutu on täynnä. Eli sulla on enemmän matskua mitä ruudulle saa mahtumaan.
Paina omppu+J Finderissa työpöytä valittuna ja valitse pienempi ikonikoko ja/tai pienempi tekstikoko ja/tai teksti ikonin oikealle puolelle niin saat fileet järjestymään tiukempaan.
Paina omppu+J Finderissa työpöytä valittuna ja valitse pienempi ikonikoko ja/tai pienempi tekstikoko ja/tai teksti ikonin oikealle puolelle niin saat fileet järjestymään tiukempaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Värjää brunetiks, kyllä se siitä.luuska kirjoitti:Noh'nih' nyt on taas vuodatettu - osaako joku vielä ehdottaa sellaista blondi-versio-ratkaisua?
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
No ei.
Käytä työpöytää mahdollisimman vähän tiedostojen säilytykseen. Tee hakemistohierarkia oman tunnuksesi alle esim. dokumentit kansioon. Aseta www-selaimesi lataamaan tiedostot johonkin sinne luomaasi kansioon ("imu"). Vaikka hierarkia olisi aluksi vain pelkkiä numeroituja kansioita, niin voit myöhemmin täsmentää kansionimiä ja lajitella hierarkioita.
Digitaalista tavaraa on nykyisin niin paljon, että on PAKKO olla järjestelmällinen, jos haluaa pysyä selvillä itse tiedostoistaan. Tokihan voi myös käyttää hakuja mm. spotlight ja googledesktop ja vanha "etsi tiedosto" jne.. mutta näiden lisäksi kannattaa jaotella silti itse asioita, niin pitkälle kuin vain pystyy. Tietty iTunes ja iPhoto pitävät huolta musa- ja kuvatiedostoista, mutta onhan paljon muitta, kuten teksti-, CAD-, layout- jne. tiedostoja.
Jaa mihinkä tämän perustan? Mun oma työpöytä pursuaa kamaa aina välillä kuin suihkulähde
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja luuska »
Kiitos kiitos, olen yrittänyt tuota brunettia - todella epäuskottava.
Myönnetään, että mulla on paha tapa jättää lojuun ties mitä työpöydälle. Ihan sama muuten sillä fyysellä työpöydällä.... siinä on sellanen kronologinen piilojärjestys, vaikka kukaan ei uskoiskaan... siis sillä fyysisellä.
Pitää kokeilla tuota mercuryn kikkaa. Mutta mulla on kyllä joku kumma kuta siitä, että näin käy siitä huolimatta - kuulostaa vänkäyseltä, I know, mutta vähemmälläkin tavaramäärällä tätä tapahtuu. Tai ehkä se nyt on sitten se mitä tässä ajattelen, se verkosta poimittujen tiedostojen kasautuminen tuohon hd:n päälle.
Mutta kokeillaan.
Ja muuten, punaistakin olen kokeillut - ei toimi.
Myönnetään, että mulla on paha tapa jättää lojuun ties mitä työpöydälle. Ihan sama muuten sillä fyysellä työpöydällä.... siinä on sellanen kronologinen piilojärjestys, vaikka kukaan ei uskoiskaan... siis sillä fyysisellä.
Pitää kokeilla tuota mercuryn kikkaa. Mutta mulla on kyllä joku kumma kuta siitä, että näin käy siitä huolimatta - kuulostaa vänkäyseltä, I know, mutta vähemmälläkin tavaramäärällä tätä tapahtuu. Tai ehkä se nyt on sitten se mitä tässä ajattelen, se verkosta poimittujen tiedostojen kasautuminen tuohon hd:n päälle.
Mutta kokeillaan.
Ja muuten, punaistakin olen kokeillut - ei toimi.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei tota pitäis ihan tyhjällä työpöydällä tapahtua, mutta jos se on melkein täynnä ja tilaa ois vielä yhdelle sarakkeelle, Finder ei vaan laita sinne enää mitään. Ja jollain sopivalla ikoni/tekstikoolla tiedostot menee vain joka toiselle riville jne. Toi järjestely ei vaan aina osaa.
edit: Joskus on muuten käynyt niin että kun ruudulla on vaikka vaan yksi sarake tiedostoja ja pohjalle pitäisi mennä vielä yksi (ja käsin asettamalla sen voikin laittaa), se meneekin oikeaan ylänurkkaan tai seuraavaan sarakkeeseen.
edit: Joskus on muuten käynyt niin että kun ruudulla on vaikka vaan yksi sarake tiedostoja ja pohjalle pitäisi mennä vielä yksi (ja käsin asettamalla sen voikin laittaa), se meneekin oikeaan ylänurkkaan tai seuraavaan sarakkeeseen.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
No tuo ei ainakaan omalla kohdalla päde. Itsellä menee tiedostoja joskus päällekkäin, vaikka tilaa on satavarmasti. yli 40% tyhjänä itse iMacin näytöstä, ja sitten vieltä tuo toinen näyttö. Käsittääkseni, se käyttäisi vielä senkin tiedostojen näyttämiseen. Oli miten oli, tilaa olisi silti...mercury kirjoitti:Ne menee siihen oikeaan ylänurkkaan sitten kun koko ruutu on täynnä. Eli sulla on enemmän matskua mitä ruudulle saa mahtumaan.
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
http://cgronlund.posterous.com/
-
Mikäli jokin ohjelma, esim. jokin peli, tekee resoluutionvaihdon saattaakseen nähtäväksi kokoruudunkuvan pienemmällä nimellisellä resoluutiolla kuin on näytön natiiviresoluutio, niin finder kasaa ikonit sopimaan silloiseen käytettävissä olevaan työpöytätilaan - joka on siis hyvin pieni. Ja ikonit menevät päällekkäin. En tiedä oliko tästä kyse nyt, ei varmaankaan, mutta toisaalta voipa ollakin.
-
-
Niin mullakin - useimmiten. Vaan ei aina (ajankohtaa viimekerralle en muista nyt). Voi olla kyse tietty versioinnista käyttiksissä, tai sitten ohjelman ohjelmoinnista. Mitä se antaa tietoa käyttikselle ja/tai muille ohjelmille. Empä tiiä, kuhan totean.samelis kirjoitti:mulla kyllä palauttaa ne paikalleen kun reso vaihtuu takaisin
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka