Safarille ns. toisella puolella. Aikanaan loin vieraita varten ns. toisen puolen. Fiksuintahan olisi liikkua siellä itsekin, mutta en ole saanut, vähällä vaivalla, siirrettyä sähköpostejani sinne.
Ongelmana kuitenkin on Safari. Pääsen sisään, kun tarjoan muutaman kerran salasanaani ja sitten kumoan.
Ongelma on ollut pitkään, eli olen korjannut oikeuksia useampaan kertaan ja buuttaillut.
Nyt olen täällä Safarissa, enimmäkseen käytän, täälläkin, Caminoa.
Admin-salasana ei kelpaa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Admin-salasana ei kelpaa
Viesti Kirjoittaja via »
-
Re: Admin-salasana ei kelpaa
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Eli mitä? Siis missä Safari on ongelma? Mihin yrität tarjota admin salasanaa? Mihin pääset sisään?via kirjoitti:Safarille ns. toisella puolella. Aikanaan loin vieraita varten ns. toisen puolen. Fiksuintahan olisi liikkua siellä itsekin, mutta en ole saanut, vähällä vaivalla, siirrettyä sähköpostejani sinne.
Ongelmana kuitenkin on Safari. Pääsen sisään, kun tarjoan muutaman kerran salasanaani ja sitten kumoan.
Ongelma on ollut pitkään, eli olen korjannut oikeuksia useampaan kertaan ja buuttaillut.
Nyt olen täällä Safarissa, enimmäkseen käytän, täälläkin, Caminoa.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja via »
Siis olen yleensä, kuten nytkin ns. pääkäyttäjäpuolella. Vieraita, lähinnä sukulais-- ym. lapsia varten on olemassa toinen tunnus. Siellä kun yritän Safariin, se kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. .
Vaikka olen koneeseen mennessäni juuri kirjautunut nimelläni ja salasanallani, Safari ei hyväksy kumpaakaan.
Ahmin puolella mikään ohjelma ei kysy salasanaa avatessa, ei Safarikaan.
Safariin pääsee kyllä sisään kun kumoaa muutaman kerran ko. pyynnön. Mutta miksi se yleensä kysyy mitään.
Olenko selkeämpi?
Vaikka olen koneeseen mennessäni juuri kirjautunut nimelläni ja salasanallani, Safari ei hyväksy kumpaakaan.
Ahmin puolella mikään ohjelma ei kysy salasanaa avatessa, ei Safarikaan.
Safariin pääsee kyllä sisään kun kumoaa muutaman kerran ko. pyynnön. Mutta miksi se yleensä kysyy mitään.
Olenko selkeämpi?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
E ole mikään Safari-asiantuntija, mutta haiskahtaa siltä että jonkun Safarin käyttämän tiedoston/hakemiston oikeudet ovat väärin. Esim plist-tiedoston. Hakemiston saat selville kun Finderissa kirjoitat hakukenttään "plist safari" ilman hipsuja. Kun tiedoston valitsee, näkyy polku alhaalla. Kun painat omena-i niin avautuu ikkuna joka näyttää tietoja. Alhaalla on ownership and permissions ja sen alla details. Klikkaamalla kolmiot auki saat oikeudet näkyviin. Sulla pitäisi olla read&write kaikilla tunnuksilla (mulla näyttää omistajaksi aina kyseisen aktiivisen käyttäjätunnuksen). Myöskään Locked-kohdassa ei saa olla rastia. Finder on oikeuksien korjaamisen kökkö, jos niitä ei saa finderissa korjattua niin asenna BatChmod-ohjelma ja laita (hekemiston) oikeudet sillä kuntoon.
Ongelmatiedosto voi olla jokin muukin.
Toinen mikä tulee mieleen on KeyChain-apuohjelma. Finderissa paina omena-shift-u ja avaa keychain. Sarafin avainten poisto saattaa auttaa. Mulla on ilmestynyt "Safari Forms AutoFill" -avain. Ei muita.
Ongelmatiedosto voi olla jokin muukin.
Toinen mikä tulee mieleen on KeyChain-apuohjelma. Finderissa paina omena-shift-u ja avaa keychain. Sarafin avainten poisto saattaa auttaa. Mulla on ilmestynyt "Safari Forms AutoFill" -avain. Ei muita.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Eikös Safarissa ollut vielä mahdollisuus aikuisella valvoa lasten surfailua. Katso ettei se ominaisuus ole vahingossa päällä.
Edit: System Preferences > Accounts, ja siellä Parental Control -välilehti. Safari on oma kohtansa. Rasti pois ruudusta jos on.
Edit: System Preferences > Accounts, ja siellä Parental Control -välilehti. Safari on oma kohtansa. Rasti pois ruudusta jos on.
Vitutuksesta voimavara!
-
-
Viesti Kirjoittaja TUx »
Voisiko kyse olla mitenkään tästä -> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301364
(Mac OS X 10.4: Keychain Access asks for keychain "login" after changing login password)?
(Mac OS X 10.4: Keychain Access asks for keychain "login" after changing login password)?
"Our virtues and our failings are inseparable, like force and matter. When they separate, man is no more."
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka