Ostin juuri otsikon kameran ja en saa MacBookissa toimimaan Remote Shoot toimintoa. Ohjelma pyytää laittamaan kamerasta PC-yhteyden päälle ja kytkemään kameran uudelleen koneeseen. Kone kyllä tunnistaa kameran uudelleen liitettäessä (esim. iPhoto aukeaa ja tunnistaa kameran), mutta Canonin softa väittää ettei kameraa löydy.
Löytyy keneltäkään apua tai ajatusta miten ongelma ratkeaisi. Ehkä tuo PC on se taikasana...
will kirjoitti:Ostin juuri otsikon kameran ja en saa MacBookissa toimimaan Remote Shoot toimintoa. Ohjelma pyytää laittamaan kamerasta PC-yhteyden päälle ja kytkemään kameran uudelleen koneeseen. Kone kyllä tunnistaa kameran uudelleen liitettäessä (esim. iPhoto aukeaa ja tunnistaa kameran), mutta Canonin softa väittää ettei kameraa löydy.
Löytyy keneltäkään apua tai ajatusta miten ongelma ratkeaisi. Ehkä tuo PC on se taikasana...
Itse saman asian kanssa hetken pähkäilleenä päädyin pistämään sen kameran siihen PC-yhteys tilaan ja pitämään kolmea Canonin ohjelmaa yhtä aikaa auki, että sain otettua kuvia. Elikä kamerasta Siirtoasetukseksi PC-liitäntä ja Macistä CameraWindow päälle. CameraWindowsta Remote Shooting välilehti, sieltä käynnistyy RemoteCapture. Kuvien tallennuskansion valitsemisen jälkeen pitäisi onnistua kameran käskyttäminen Macin avulla (jos kameran/bookin akussa on virtaa jäljellä.) Kuvan oton jälkeen käynnistyy se kolmas Canon-ohjelma, missä voi sitten esikatsella kuvia.
Canoni softat ovat todella kompleksisia härpäkkeitä.
Mulla oli kone juuri aivan sekaisin kun yiritin saada noita softia toimimaan.
Tällä erää homma toimii Digital Photo Professionalin viimeistä edellisellä päivityksellä ja Eos Capturella mainiosti. Viimeisin päivitys aikaasaa sen ettei ainakaan Eos 1 D m2:lla homma enää toimi mulla olleskaan.
Imagebrowser softa joka tulee siinä asennuspaketissa mukana on ilmiömäisen HIDAS ja sitä ei kyllä voi käyttä olleskaan.
Ihme ettei Canon saa yhtä softaa tehtyä jolla homma toimisi vaan niitä pitää olla puoli tusinaa.
Kiitokset, sain homman pelittämään tuon Professionalin kautta. Aika uskomattomia tosiaan nämä Canonin ohjelmat. PC puolella toi ImageBrowser toimi ihan mallikkaasti, mutta Macin kanssa vielä aika alkuvaiheessa joten en ota vielä kantaa.
Onko muuten vinkkiä miten iPhoton saa määriteltyä niin ettei se lähde käyntiin kun kameran liittää koneeseen?