Missähän mättää kun suojaamattomana Airport toimii langattomasti tehdasasetuksilla, mutta kun yrittää ohjelmoida boksin salasanan taakse (WPA) niin eipä enää sitten toimikaan. Ilmoittaa että tapahtuu virhe yhdistettäessä salasanan syöttämisen jälkeen.
Joskus aikoinaan yritin myös kaverin Airport Expressin kautta, mutta silloinkin ilmoitti samaa, kun yritti suojattuna yhdistää. Palaako käämi? -no pikkuhilijaa
Ohjelmoidaan ihan normaalisti selaimen kanssa piuha kiinni boksissa. Heittäkääpä vinkkejä kehiin, jos joku sattumalta omistaa samanlaisen boksin tai muutenkin.
Erño kirjoitti:Airport expresskö tässä oli kyseessä vai mikä?
Ei ole kyseessä, vaan suoraan MacBookki tuohon RR55AP:hen olis tarkoitus suojattuna yhdistää.
Tuo RR55AP ei kerro mulle yhtään mitään
Nyt ensimmäisenä tuli kuitenkin mieleen että mitä cryptiä se tukiasema käyttää? Mulla oli Fonin boxin kanssa sama ongelma, mutta vaihdoin sen salauksen tavallisesta WEPistä WPA2:ksi (tai toisin päin ) Johan toimii!
Erño kirjoitti:Airport expresskö tässä oli kyseessä vai mikä?
Ei ole kyseessä, vaan suoraan MacBookki tuohon RR55AP:hen olis tarkoitus suojattuna yhdistää.
Tuo RR55AP ei kerro mulle yhtään mitään
Nyt ensimmäisenä tuli kuitenkin mieleen että mitä cryptiä se tukiasema käyttää? Mulla oli Fonin boxin kanssa sama ongelma, mutta vaihdoin sen salauksen tavallisesta WEPistä WPA2:ksi (tai toisin päin ) Johan toimii!
Katsoin tuota laitetta noilta sivuilta. Aika vanha malli. Veikkaisin, että se tuleva firmware päivitys olisi korjannut WPA salauksen ongelmia. Mutta näkyy olevan edelleen Coming soon.
Koitas pistää WEP salaus ensin ja kokeile uudestaan. Jos toimii, lisää muita suojauksia kunnes päädyt siihen mitä se parhaimmillaan tukee.
SSID:n piilotus tietysti auttaa jonkin verran, mutta salaus on ainoa oikea toimenpide.