Minulla on tällä hetkellä pääkoneena MacBook Pro. Mac Mini löytyy myös, josta olen ajatellut tehdä palvelimen. Ja lisäksi tulisi sitten vielä se AppleTV. Sen lisäksi että mediaa toistettaisiin AppleTV:llä, olisi sitä myös tarkoitus aina välillä toistaa sillä tietokoneella. Tähän liittyen: olen ajatellut siirtää iTunes-libaryn sille palvelimelle, ettei se söisi hirveästi tilaa siinä tietokoneella. Jokatapauksessa: käyttäjiä olisi kaksi: minä + vaimo. Miten tästä eteenpäin?
Yksi vaihtoehto olisi striimata media sieltä palvelimelta. Tämän ei sinänsä pitäisi olla ongelma, kunhan siinä palvelimessa olisi iTunes päällä. Mutta miten saisin lisättyä tuohon kirjastoon musiikkia/elokuvia? Siis musiikin/elokuvien osto ja rippaus tehtäisiin sillä MBP:lla, ja ne pitäisi siitä saada jotekin lisättyä siinä serverillä olevaan iTunesiin-kirjastoon.
Toinen vaihtoehto on laittaa se iTunes-kirjasto serverin jakamaan verkkoasemaan, ja yksinkertaisesti synkata se AppleTV:n kanssa. Mutta mites tulisi toimia vaimon tapauksessa? Vaimolla on omat musiikit jotka myös pitäisi saada sinne AppleTV:hin, ja vain yksi käyttäjä voi synkata AppleTV:n kanssa.
Toki, meillä voisi olla yksi yhteinen kirjasto, jota palvelin striimaisi AppleTV:hin että siihen läppäriin. Mutta miten tuohon kirjastoon voisi lisätä kontenttia (jaettuihin kirjastoihinhan ei voi lisätä tavaraa)? Tämä yhteinen kirjasto olisi itse asiassa aika hyvä idea. Musiikit voitaisiin vaikka jakaa soittolistoihin käyttäjän mukaan, niin vaimon Harry Belafontet ei sekoittuisi minun Manowariin

Eli lyhyesti: Kaksi käyttäjää joilla omat musiikit. Molempien musiikit pitäisi saada AppleTV:hin, ja molemmilla käyttäjillä tulisi olla mahdollista lisätä siihen kirjastoonsa kontenttia. Miten tämä tulisi tehdä?
Jotenkin tuntuu siltä, että oma skenaarioni ei ole edes sieltä harvinaisemmasta päästä, mutta tämä tuntuu siltikin olevan todella vaikeaa....