Olin äsken siirtämässä sähköpostista muutamaa kuvaa iPhoton kirjastoon. Ajattelin, että voinen tallentaa ne suoraan kansioon iPhoto library. Siis olin tallentamassa sähköpostista suoraan sinne kansioon, en mitenkään raahannut kuvia iPhoto-ohjelmaan. Loin sinne kansioon 2007 uuden kansion nimeltä 08 (eli vuosi ja kuukausi). Kun avasin iPhoton katsoakseni kuvia, totesin, että kaikki kuvat, mitä minulla on ollut iPhotossa, olivat kateissa. Eli iPhoton kautta ei näkynyt kuvan kuvaa.
Kokeilin tehdä AppleFarmarin sivun ylälaidassa olevan ohjeen mukaan, mutten saanut pelittämään. En tiedä koskeeko ohje vain tuota uudempaa iPhotoa vai onko se sovellettavissa myös 5.0.4:ään.
Menikö iPhoto sekaisin tuosta luomastani uudesta kansiosta? Vai onko jotain muuta hämmästyttävää tapahtunut? Kuvat ja iPhoto toimivat mainiosti vielä sunnuntaina.
Näyttäisi siltä, että kansiossa iPhoto library kuvat ovat vielä oikeasti tallessa. Miten saan ne näkymään myös iPhotossa. Kuten jo mainitsin, kokeilin tuota AF:n ohjetta, mutta en saanut kuvia näkymään iPhotossa.
Sen verran olen tätä palstaa lukemalla oppinut, etten ole esim. tyhjentänyt roskista nyt tuon ongelman havaitsemisen jälkeen. Enkä muuten muutenkaan ainakaan pariin viikkoon, joten mitään peruuttamatonta tuskin on vielä tapahtunut.
Tulipas tekstiä. Mutta pääkysymykset ovat: Miksi kuvat eivät näy iPhotossa? Mihin ne katosi? (ei ilmeisesti mihinkään kun ne on siellä kansiossa..) Miten saan ne taas näkymään iPhotossa?

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Muoks! Tuohon AppleFarmarin kohtaan ongelmaan verrattuna eroa on sen verran, että minulla iPhoton mukaan ei ole lainkaan kuvia. Ei edes noita harmaita laatikoita.