Nyt on pakko kysellä apuja.
Mulla on tuossa 5 lp:tä flac-tiedostoja. Ne pitäisi muuttaa mp3:ksi jotta iTunes huolisi ne. Olen tässä illan googlaillut ja käytellyt searchia, sekä kokeillut eri ohjelmia huonolla menestyksellä.
XLD (X Losless Decoder) jätti keskimäärin 10 biisin CD:stä pari biisiä kääntämättä. Kokeilin kolmella eri levyllä. Valitti että virheellinen tiedosto.
Max -niminen ohjelma oli 33Mb tiedoston kohdalla sitä mieltä että noin suurta tiedostoa ei tueta. Noin 40Mb tiedosto kuitenkin samalta levyltä kääntyi mukisematta.
xACT vetäisi pohjat. Ensin se ei suostunut kääntämään suoraan mp3:sia, joten oli pakko tyytyä wav:iin. Niistä se käänsi 10 biisin levystä 5 kappaletta, ja valitti lopuista että ei voi tehdä. Ok, nice.
Onko antaa vinkkiä mikä voisi mättää? Vinkistä toimivaan ohjelmaan olisin myös kiitollinen.
flac mp3:ksi?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
flac mp3:ksi?
Viesti Kirjoittaja emmel »
-
Re: flac mp3:ksi?
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ainakin Amadeus 2:lla tai Amadeus Prolla ainakin onnistuu:
http://www.hairersoft.com/Welcome.html
Ovat sharewarea, mutta täysin toimivia trial periodin ajan. On kyllä kohtuullisen näppärä ohjelma muuhunkin.
/---
ap
Ovat sharewarea, mutta täysin toimivia trial periodin ajan. On kyllä kohtuullisen näppärä ohjelma muuhunkin.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Re: flac mp3:ksi?
Hmm, ei onnistunut näilläkään, tai onnistui osittain. Tosin biisien lopusta jäi ärsyttävästi jotain 2 sek puuttumaan. Joitakin biisejä herjailivat että "korruptoitunut tiedosto". Kummallisinta on että kaikki 5 ohjelmaa kiukuttelivat eri tiedostojen kanssa. Ymmärtäisin asian jos kaikki kiukuttelisivat saman tiedoston kohdalla, kyllähän noita joskus korruptoituu.gramdel kirjoitti:Ainakin Amadeus 2:lla tai Amadeus Prolla ainakin onnistuu:
/---
ap
Flaceina nuo soivat ja toimivat ongelmitta.
Täytyy nostaa kädet pystyyn, en viitsi enää temuta noiden kanssa. Per**le.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Kokeilepa tuota;
http://sbooth.org/Max/
Minulla onnistui tuolla yhden tuplalevyn kääntäminen, en ole ainakaan vielä huomannut että kappaleissa olisi mitään virheitä. Vähän tukkoinen käyttöliittymä, mutta hoitaa homman.
edit: Aijaha, enpä huomannut että tuota oli kokeiltu jo.
http://sbooth.org/Max/
Minulla onnistui tuolla yhden tuplalevyn kääntäminen, en ole ainakaan vielä huomannut että kappaleissa olisi mitään virheitä. Vähän tukkoinen käyttöliittymä, mutta hoitaa homman.
edit: Aijaha, enpä huomannut että tuota oli kokeiltu jo.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Emmel, olet näemmä yrittänyt muutakin kuin kääntää flaccejä ämppäreiksi? (Vrt. "5 lp:tä flac-tiedostoja" mutta "XLD jätti keskimäärin 10 biisin CD:stä pari biisiä kääntämättä".)
Mac-puolella flacin kanssa puljatessa valinnan vapautta on selvästi vähemmän kuin wintoosalla. Apple ei jostain syystä katso flaccia 'hyvällä silmällä', kuten sanotaan. Oliskohan ipod-rimpulalla ja ivi**tunstorella asian kanssa jotain tekemistä? Tai Apple losslessilla. Toisaalta, en käytä mp3:ea vaan ipodia varten väännän musiikin aac-muotoon. Ulk. kiinnolla musiikki on flaccinä, oli sitten jazzia, klasaria ai poppia.
Minulla Max on jonkun kerran kaatunut, muttei ole tähän mennessä väittänyt tiedostoa liian suureksi. Kokeilitko samaa tiedostoa toistamiseen?
xACTin kanssa on ollut ongelmia. Siksi käytän edelleen vanhaa MacFLACia (jolle xACT perustuu). MacFLACin kanssa on ongelma, että flaccia se kääntää vain aiffiksi tai waviksi, ei suoraan ämppäriksi. Rajoitus koskee kaiketi yhä myös xACTia. MacFLAC on minulla jatkuvassa käytössä, koska ostan osan musiikista flaccinä, osan levyinä.
Sietämätöntä: ensin flac aiffiksi, sitten vaikka tuolla hiivatskin itunesilla aaceiksi. Eilen sain tärvääntymään 4 tuntia, kun muuntelin tiedostoja sinne sun tänne (syyskesän fillarointiin vähän erilaisia saundeja; 1,5 gigaa ipodista uusiksi).
Mac-puolella flacin kanssa puljatessa valinnan vapautta on selvästi vähemmän kuin wintoosalla. Apple ei jostain syystä katso flaccia 'hyvällä silmällä', kuten sanotaan. Oliskohan ipod-rimpulalla ja ivi**tunstorella asian kanssa jotain tekemistä? Tai Apple losslessilla. Toisaalta, en käytä mp3:ea vaan ipodia varten väännän musiikin aac-muotoon. Ulk. kiinnolla musiikki on flaccinä, oli sitten jazzia, klasaria ai poppia.
Minulla Max on jonkun kerran kaatunut, muttei ole tähän mennessä väittänyt tiedostoa liian suureksi. Kokeilitko samaa tiedostoa toistamiseen?
xACTin kanssa on ollut ongelmia. Siksi käytän edelleen vanhaa MacFLACia (jolle xACT perustuu). MacFLACin kanssa on ongelma, että flaccia se kääntää vain aiffiksi tai waviksi, ei suoraan ämppäriksi. Rajoitus koskee kaiketi yhä myös xACTia. MacFLAC on minulla jatkuvassa käytössä, koska ostan osan musiikista flaccinä, osan levyinä.
Sietämätöntä: ensin flac aiffiksi, sitten vaikka tuolla hiivatskin itunesilla aaceiksi. Eilen sain tärvääntymään 4 tuntia, kun muuntelin tiedostoja sinne sun tänne (syyskesän fillarointiin vähän erilaisia saundeja; 1,5 gigaa ipodista uusiksi).
-
Yritin. Tarkemmin herjaa lukien se ei valita tiedoston koosta, vaan: "Sample size not supported", mitä se sitten oikeasti tarkoittaakaan. Herja tulee aina saman biisin kohdalla joten oletan että tuossa tiedostossa on Oikeasti jotain vikaa.Jiiel kirjoitti:Minulla Max on jonkun kerran kaatunut, muttei ole tähän mennessä väittänyt tiedostoa liian suureksi. Kokeilitko samaa tiedostoa toistamiseen?
edit: Noin muutoin tämä Max vaikuttaa miellyttävimmältä konvertterilta minun mielestäni. Tämä jää käyttöön toistaiseksi.
Jatkokysymyksiä: olisiko jotain suosituksia softaksi musankuunteluun iTunesin tilalle? Joku joskus sanoi että kunhan tuohon iTunesiin viitsii paneutua, se on hyvä. Tuo flac-tuki kuitenkin ontuu, tuplien poisto vaikuttaa hankalalta ja multa on jostain syystä kadonnut aika paljon musiikkia iTunesin databasesta. "Kappaletta xxxxxx ei voitu käyttää, koska alkuperäistä tiedostoa ei löydy. Haluatko etsiä sen?"
Siis mitä? Olen ymmärtänyt niin, että kun ne biisit tuodaan iTunesiin, niitä originaaleja ei enää tarvita.
edit2: KOMENTO TAKAISIN. Flacini ovat selkeästi korruptoituneet. Aloin kuunnella niitä VLC:llä, ja ne biisinloput puuttuvat sieltä. Noloa. Saamani herjat liittyivät todennäköisesti samaan asiaan. Fileen headereissa mainitaan tiedostokooksi jotain, ja todellinen koko on jotain muuta tjsp.
Hinuroin niitä tikulla Linuxin puolelta, ja oletan että tuossa välissä on jotain tapahtunut.
Elikkäns äänikonvertterin hakijoille: nuo moitteeni näistä ohjelmista voi sivuuttaa, koska data oli korruptoitunutta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka