iPratt:iPratt kirjoitti:
Galangal kirjoitti:
...
Jos asiakas ei maininnut/pyytänyt erikoistarjousta, en ole ollenkaan varma, että hän oikeutettu siihen vain siksi, että ostotapahtuman jälkeen hänen kaverinsa kertoo ko. tarjouksesta.
....
Vaikka tuo oikeudellisesti pitäisikin paikkansa ei se muuta sitä tosiasiaaettä tuollainen käyttäytyminen ei ole hyvän kauppatavan mukaista
Eikö? Kaupallinen maailma on täynnä erikoistarjouksia, kuponkeja ja sen sellaisia. Mainosvälineet tarjoavat edullisempia hintoja ilmoituksista, joissa on jotain tyyliin "vain tämän lehden lukjoille" tai "mainitse tämä ilmoitus niin saat 10% alennuksen".
Herrat iPratt ja Ruutikallo: tervetuloa kaupallisen kilpailun maailmaan! Jos se ei teitä tyydytä, on sille toki vaihtoehtojakin, kuten esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Neuvostoliitto. OK - huonoa huumoria... Hetkinen, katsotaanpas... AHAA!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismi
"Kommunistien haaveilemassa yhteiskunta-utopiassa ihmisillä olisi ihanteen mukaan todellinen vapaus toteuttaa taipumuksiaan ja saada tarpeensa tyydytetyksi."
Tämä varmaankin kattaa kaverin jälkikäteen kertomat erikoistarjouksetkin, vai kuinka, hyvät toverit?
"Hyvä kauppatapa" on yleisilmauksen lisäksi myö suomen laissakin oleva ilmaus, jolla viitataan siihen että myytävä tavara on/vastaa sitä mitä on luvattu. Jos on luvattu tietokoneen ostajalle digivastaanotin kaupanpäälle eikä sitä anneta on mielestäni kysymys tästä.
Toinen on sitten terveen järjen mukainen "hyvä kauppatapa": käyn ulkona syömässä 3-4 kertaa viikossa poislukien lounasruokailut. Jos/kun minä tilaan talon viininä merlottia ja minulle tuodaan jotain muuta tai kun paikkaa mainostetaan hyvän palvelun paikkana ja saan odottaa palvelua, en varmasti tule enää käymään vastaavassa paikasssa enkä sinne ketään viemään. Olkoopa vaikka kuinka "laillista" ei se ole kauppiaalle kannattavaa. Elämme onneksi markkinataloudessa emme kommunismissa emmekä oikeistodiktatuurissa jossa kuluttajalla ei ole oikeisia eikä mahdollisuuksissa monopolin takia valita mihin rahansa vie.
Eka kertaa minua vasemmistolaiseksi luullaan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)