Huollossa lupasivat laitetta pitää viikon!

Onkohan mitään konstia selvittää, mikä kaatumisen syy voisi olla. Kone on päivittäisessä työkäytössä ja viikko ilman konetta on

Viesti Kirjoittaja Lasse »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Koneesta kuuluva rouskutus vaikuttaa todellakin kovalevyvialta, joka valitettavasti enteilee useimmiten koviksen pikaista kuolemaa.L_A_G kirjoitti:Itse epäilisin että kyseessä on joninlainen kovalevyvirhe joka aiheuttaa n.s huonoja sektoreita (jolla tallennettu tieto vääristyy), huonoille kovalevyille ei oikeastaan voi tehdä juuri mitään. Jos sellaisen saa (joka on nykyjään melko epätodennäköistä verrattuna takavuosiin) niin p*ska mäihä, ja eikun vaan huollon kautta uusi tilalle.
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Lasse kirjoitti: Virta tulee APC upsin kautta. Tuo upsi on kahdesti yhtäkkiä alkanut vinkua. Ääni loppuu vasta kun katkaisin virran.
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
Viesti Kirjoittaja masa »
Nyt kun ups on irti niin kannattaa tehdä asennus cd:ltä kovalevyn korjaus, jospa olisi virransyöttö tehnyt kovolle virheitä. Ja korjaa sitten kun kone käy omalta levyltään levytyökalulla oikeudet.Lasse kirjoitti:Otin upsin pois.
Kaatui taas.![]()
...no kokeillaan vuorotellen kaikkia pois.
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Olethan kokeillut käyttää konettasi kunnolla ilman tuota ulkoista kovalevyäsi? Paras poissulkea ensin kaikki ulkoiset tekijät ennen kuin pistää koneen takuuhuoltoon.Lasse kirjoitti:..ongelmat alkoivat suunnilleen sen hankinnan yhteydessä. Levy on WD My Book 250GB/FireWire. Varmuuskopiointi sille oli paikoin kovin hitaanoloista???
Viesti Kirjoittaja jamo »
Viesti Kirjoittaja jamo »
Hyvä, jos logeista oli apua.Lasse kirjoitti:Noita lokeja olenkin kaivannut, mutten itse löytänyt/osannut hakea. Kiitos
Lokeissa on aika paljon tavaraa, miten yleensä...? Näyttäisi ulkoisen kovalevyn oma backup-ohjelma ainaskin aiheuttaneen ongelmia. Sopii ajallisestikin syylliseksi. Itse levy on nyt ollut irti pari päivää, mutta ilmeisesti ohjelma yrittää tehdä jotain itsekseen tms. Pitääpä deletoida pois, en edes pitänyt siitä ohjelmasta.
Hardware testi ei löytänyt mitään.
Mites se kovalevyn korjaus siltä cd:ltä tehdään?
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Logitech tarttui het silmään! Itselläni Kernel Panicit alkoivat asennettuani Logitech Control Center 2.2.2.n Lukuisilla foorumeilla sama crappyware todettu syylllseksi. Jos sulla on tuo kakki asennettuna poista se, mulla loppui KernelPanicit siihen. Nyt USB Overdrive käytössä.Lasse kirjoitti:Levytyökalu ei löydä mitään. Ääntäkään ei enää kuulu.
Kone jumiutui vielä eilen illalla. Kaatuminen on usein tapahtunut näytön lepotilaan menon (tai herättämisen) yhteydessä. Otin pois kaikki energiansäästöt.
Tiedot on tallessa ulkoisella kovalevyllä. ...ongelmat alkoivat suunnilleen sen hankinnan yhteydessä. Levy on WD My Book 250GB/FireWire. Varmuuskopiointi sille oli paikoin kovin hitaanoloista???
Muita laitteita ei toistaiseksi ole kuin Logitechin laserhiiri (620) ja HP DeskJet 1220 tulostin. Näyttöinä kaksi litteää; LG 1970 ja pikkuinen Acer. Virta tulee APC upsin kautta. Tuo upsi on kahdesti yhtäkkiä alkanut vinkua. Ääni loppuu vasta kun katkaisin virran.
Macin Hardware testiä en ole vielä tehnyt. TechToolilla on testattu.
Ohjelmia olen vasta ollut asentelemassa, kone on melko uusi.
Käytössä mm. ArchiCad, NeoOffice, Firefox, Eudora, Thunderbird, Browseback (kokeilussa), WD Backup (kokeilussa), AcrobatReader. Kaikenlaista muutakin on kokeiltavana koska macci on aivan uusi tuttavuus ja pitäisi löytää sopiva ja toimiva kokoonpano pc:n korvaajaksi!
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Mulla teki Control Center just noin myös. Usko pois se on syyllinen, kokeilepa vaikka tökätä hiiri kiinni niin KernelPanic iskeeLasse kirjoitti:Eipä tainnut se ohjelma olla syyllinen kun kaatui vielä perjantai iltana.
Homma meni taas niin, että kone oli käyttämättä tunnin verran ja sitten kun hiirtä liikutti niin verho laskeutui!
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”