Tein uuden aloituksen, sillä useissa aiemmissa ketjuissa käsitellään asioita hieman retrosti monen eri asian suhteen (ja modet siirtää tarvittaessa aloituksen jonnekin sopivaan ketjuun, jos tarvis on). Toisaalta kysymykseni kokoavat nähtävästi asioita monesta muustakin ketjusta ja toivottavasti palvelee myös muita näinä hetkinä ostopäätöksen edessä pähkäileviä. Jälleen kerran, olen monen mac-asian kanssa kateellisena sivusta katseleva rookie, joten antakee armoa jos joku asia kuulostaa tyhmältä.
Tämä olisi siis tarkoitus tilata perjantaina:
Subtotal: Eur 1.949,56
* 2.2GHz Intel Core 2 Duo
* 2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
* 160GB Serial ATA drive (7200rpm)
* MacBook Pro 15-inch Glossy Widescreen Display
Näyttö:
1) ovatko näyttöjen keltaisuudet jo historiaa?
2) luonnollisesti taistelen glossyn/matan välillä.
Kone tulee varsin jatkuvaan käyttöön; töissä pääsääntöisesti kaiken tekoon, pöytäkone vieressä pyörittää Ubuntua, jolla pyöritän jotain enemmän spesifiä. En sitten ollenkaan ole dual-bootti-ihmisiä. Kotona taasen kone tulee olemaan täysin viihdekäytössä, kuvat, videot ymsyms. Emännän MB on glossy, enkä ole koskaan sillä huomannut häiriintyneeni heijastuksista. Vahvistakaa siis uskoni siihen, ettei keljuta kun tulee parintonnin koneeseen väärä näyttö.
Lebardi:
Humacilta arvelivat, että tässä vaiheessa on jo turvallista laittaa tilaus menemään, jotta tuon käyttispäivityksen saa. Kuitenkin:
1) konehan käsittääkseni tulee varsin pitkään Tiikeri-esiasennettuna?
2) joko tuo pilkullinen levy on boksissa, kunhan sen muutaman viikon päästä saan?
3) vai viivästyykö tilaus sen takia, että haluavat nyt säätää jotain tuon käyttiksen suhteen?
4) puhdas vai jollain tapaa arkistoitu asennus päälle? Etuja/haittoja?
Kovalevy:
1) 120GB/5400rpm ei ole minun juttuni, mutta kannattaako Applen hinnoilla ottaa suora päivitys tuohon 160GB/7200rpm-levyyn? ja jos ei mielestäsi kannata, niin
2) optimisti; halvemman tilaus, mahdollinen huollossa käyttö tjms siten että tuo on lopullisessa käyttökunnossa. En ole hyvä odottelemaan ylimääräisiä, joten tuon prosessin pituus vaikuttaa olellisesti. En oikeastaan kaipaa läpyskälle tuon enempää tilaa, ulkoiset levyt hoitaa hommansa passelisti.
BootCamp/Parallels:
1) lebardin asennuksen yhteydessä; onko Bootcamp-allokaatiot pakollisia?
2) en tykkää boottailla konetta, en sitten ollenkaan - lienee Parallels minun valintani? Jos lähden sille tielle, niin mitä ongelmia kohtaan?
3) OSX+Ubuntu+Winukka? Bootcampissa? Parallelsissa?
Muuta, mitä?
MacBookPro hankintaan pian (Lokakuu '07)
Keskustelua kannettavista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBookPro hankintaan pian (Lokakuu '07)
Viesti Kirjoittaja beeta »
-
Re: MacBookPro hankintaan pian (Lokakuu '07)
Viesti Kirjoittaja kermit »
Saa 129 eurolla...beeta kirjoitti: Lebardi:
Humacilta arvelivat, että tässä vaiheessa on jo turvallista laittaa tilaus menemään, jotta tuon käyttispäivityksen saa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Tiiä sitten, kova luotto oli asiaan kun näin sanoi. Oli eräälle opiskelijalle luvannut antaa omasta taskusta, jos ei tuo 30 päivän liukuma tälläkin kertaa pidä kutiansa. Noh, käsitellään sitten tässä samalla kertaa se asia, että pitääkö foorumistien mielestä?kermit kirjoitti:Saa 129 eurolla...beeta kirjoitti: Lebardi:
Humacilta arvelivat, että tässä vaiheessa on jo turvallista laittaa tilaus menemään, jotta tuon käyttispäivityksen saa.Siis millä ihmeen perusteella tuollaista on menty väittämään? OS X 10.5 koneen mukana tai toimitus jälkikäteen lähetyskulujen hinnalla on faktaa vasta sitten kun Apple on näin ilmoittanut, kaikki muu on kuvittelua.
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
No riippuu luonnollisesti aika paljon niiden toimitusajasta. Jos tietävät, että toimitus kestää vaikkapa kolme viikkoa, on aika turvallista luvata Leopardi mukaan, koska lokakuun aikana se kuitenkin tulee. Nopein kanava maccien ostoon on Applen oma nettikauppa, jos jämyltä ei löydy konetta hyllystä.
Virtuaalikonetta mä suosittelen BootCampin sijaan, jota ei luonnollisestikaan ole mikään pakko asentaa. Parallelsin lisäksi tarjolla on myös VMware, jota itse käytän.
Virtuaalikonetta mä suosittelen BootCampin sijaan, jota ei luonnollisestikaan ole mikään pakko asentaa. Parallelsin lisäksi tarjolla on myös VMware, jota itse käytän.
-
Viesti Kirjoittaja Mac.äräinen »
Otin näyttöni mattana ja tyytyväinen olen ollut. Omassa MacBook Pro:ssa ei ole myöskään keltaisuutta näiden parin kuukauden aikana ilmaantunut. Kai se alkaa olla jo ohi tuo näytön lastentautien aika? Toki mikään ei ikinä sulje pois mahdollisuutta vialliseen komponenttiin. Kovalevynä tässä koneessa on tuo Applen tarjoama 160Gb 7200rpm levy, josta ei tainnut järjettömästi (vrt. esim. muistit) tulla lisähintaa. Lisätila on koneen sisälläkin sikäli suotavaa, että suunnitelmissasi on laittaa useampi käyttöjärjestelmä koneelle. Näin ne ovat sitten kaikki aina varmasti mukana, kun konetta liikuttelet. Ulkoiselle asentamisesta en ole edes perehtynyt, mutta ajatuksena jo hirvittää... WIN ja Ubuntun käyttöön OS:n sisällä kävisi varmaankin parhaiten VMWaren Fusion virtualisointiympäristö. Kehuja se on ainakin saanut ja itse aion myös hankkia ennen opiskelujen alkua, jos vaikka koulu vaatii käyttämään Microsucksia.beeta kirjoitti:Tein uuden aloituksen, sillä useissa aiemmissa ketj...

MacBook Pro 15" & AMD Athlon 64 3500+, 1Gb, 750Gb, 8800GTS
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
Samsung 245B & LaCie 500Gb F.A. Porsche
iPod Video 30Gb & Sennheiser HD265 linear & PlayStation 3 40Gb
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Kovalevyn suhteen harkitsisin tommosta Hitachia, jos asennat sen itse. Pikkusen säästyisi rahaa ja tulisi lisää tilaa, vaikka sitä et halunnutkaan. Ton levyn välimuisti on 16Mb. Mikä lienee Applen tarjoamassa vaihtoehdossa, tiiä häntä. Ei ollut ilmoitettu sivuilla, joten veikkaisin 8Mb.
Koneen mukana tulleen levyn voisit tyrkätä halpaan ulkoiseen koteloon ja saisit suhteellisen halvalla varmuuskopiolevyn. Tää, nyt on vaan sitten tämmöistä köyhän miehen spekulointia: kaikille ei tommoset muutaman euron säästöt ei hirveesti merkkaa...
Koneen mukana tulleen levyn voisit tyrkätä halpaan ulkoiseen koteloon ja saisit suhteellisen halvalla varmuuskopiolevyn. Tää, nyt on vaan sitten tämmöistä köyhän miehen spekulointia: kaikille ei tommoset muutaman euron säästöt ei hirveesti merkkaa...
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eihän siinä ole mitään muuta erikoista kuin se että täytyy pitää huoli siitä, ettei Firewire / USB kaapeli irtoa. Muuten ihan sama kuin sisäinen levy.Mac.äräinen kirjoitti: Ulkoiselle asentamisesta en ole edes perehtynyt, mutta ajatuksena jo hirvittää...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Pyörin ympäriinsä ja lueskelin juttuja ja tämä asia on nyt sitten hoidossa jokseenkin juuri noin.. Tuolla levyllä, mutta kokeilin Data-systemsiä ja siellä näytti selviävän parikymppiä halvemmalla.p-veli kirjoitti:Kovalevyn suhteen harkitsisin tommosta Hitachia, jos asennat sen itse. Pikkusen säästyisi rahaa ja tulisi lisää tilaa, vaikka sitä et halunnutkaan. Ton levyn välimuisti on 16Mb. Mikä lienee Applen tarjoamassa vaihtoehdossa, tiiä häntä. Ei ollut ilmoitettu sivuilla, joten veikkaisin 8Mb.
[Edit: itseasiassa tämähän olisi alunperinkin pitänyt suunnitella juuri näin, sillä tuo emännän rev.a macbook kaipaa kipeästi lisätilaa; tuo MBP:n ylimääräinen levy kaiketi menee heittämällä sisään? Mitkäs noissa vanhemmissa MB-koneissa karvalakkiasetuksilla on tuo nopeus oletettavasti ollut? 4200rpm?]
-
Glossy/Matte
Viesti Kirjoittaja Nopsajalka »
Tilasin MBP:ni glossynäytöllä ja katselukulma ei ole vaikeuttanut työskentelyä mitenkään.
Glossyyn olen ollut todella tyytyväinen, koska kuvien sävyt ja varsinkin syvyydet erottuu mielestäni huomattavasti paremmin kuin mattanäytöllisestä jota olen pitänyt silmällä myös tilausvaiheessa. Makuasioita kuitenkin.
Glossyyn olen ollut todella tyytyväinen, koska kuvien sävyt ja varsinkin syvyydet erottuu mielestäni huomattavasti paremmin kuin mattanäytöllisestä jota olen pitänyt silmällä myös tilausvaiheessa. Makuasioita kuitenkin.
Viimeksi muokannut amanita, 13.12.2024 klo 0.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Vastoin sääntöjä poistettu viestin teksti palautettu
Syy: Vastoin sääntöjä poistettu viestin teksti palautettu
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka