Viime yönä (ke-to-välisenä yönä) sekä minä että Omppu olimme nukkumassa. Noin klo 3:45 kuitenkin heräsin siihen, että Omppu piti aikamoista mekkalaa (minä ja Omppu nukumme ja oleskelemme samassa huoneessa). Prosessorin lämpötila oli 85 astetta, tuuletin pyöri noin 8000 rpm (yleensä n. 1800!) ja suoritinkäyttö oli 100 %. Omppu oli siis herännyt yksikseen. Näytön ollessa näppäimistöä vasten kiinni, arviolta minuutin välein näyttö vilkahti päälle ja dvd-asema ruksahti. 25 minuutin jälkeen katsoin oman nukkumiseni tärkeämmäksi kuin Ompun valvomisen, ja yritin sammuttaa sen. Sammuttaminen ei kuitenkaan onnistunut, koska Mail ei suostunut sulkeutumaan (ei ollut eka kerta kun Mail ei suostu sulkeutumaan). Yritin sulkea sen, mutta Omppu lopulta tilttasi ja meni juntturaan, ja sammutin sen painamalla pitkään virtanappia. Mistä tällainen herääminen ja prosessorin käyttö johtuu?! Pitänee varmaan alkaa sammuttaa Omppu illalla nukkumaan laittamisen sijaan... Omppuni on siis viikon vanha (olen uusi Mac-käyttäjä) MacBook 13" (1 GB DDR2 SDRAM, 2.2 GHz Intel Core 2 Duo, Mac OSX 10.5 Leopard jne.)
Lisäksi kysyisin, mikä olisi hyvä ohjelma wmv-tiedostojen katseluun? Tarvitsisin ohjelman, joka avaisi nettisivuilla olevat linkit ja objektit selaimessa, ja Finderissa olevat tiedostot jossain soitinohjelmassa. Saako esim. QuickTimeen wmv-laajennuksen?
Lisäksi ilmoita mielipiteeni Ompusta viikon käytön perusteella.

Kiitos ja kumarrus.