Eli tänään tuli minulle uuden uusi macbookki.. Päivä mennyt tässä opetellessa käyttämään, mutta pariin ongelmaan törmäsin.
1. Asensin Hp:en mukana tulleet ajurit leopardiin, tulostus toimii, mutta scannaus ei ainakin vueprint softa väittää, että scanneria ei ole koneella. Eli mitenkähän tämä scannaus puolilaitetaan toimimaan. Hp: monitoimilaite on mallia HP laserjet M1005mfp. Ja Laite olevinaan tukee maccia, vai voiko tukeminen rajoittua tulostuspuoleen.
2. Logitech webbikameraan kävin tuolta applen sivuilta macam-ohjelman, kun muuta järkevää ei löytynyt. (Logitechilla ei ole vissiin ajureita webbicameille, tai en ainakaan löytänyt kuin, jotkut yhdet ja ne sanoivat että eivät ole yhteensopivia kamerani kanssa) mutta kamera ei toimi tuollakaan kuin satunnaisesti onko tälle olemassa jotain parempaa keinoa saada toimimaan, vai kannattaako unohtaa koko laite
3. aMSN lakkasi kirjaantumasta sisään, kokonaan tulee vain tyhjä, ikkuna kehyksineen käyttöön. Mistähän tuo johtuisi. Ohjelman poistaminen ja asentaminen uudelleen ei korjaa ongelmaa.
Tälläisiä ongelmia nyt aluksi toivottavasti ei tule lisää. Kaikkiin yritin etsiä googlella vastauksia, mutta ei sieltä löytynyt mitään järkevää.
HP:en monitoimilaite, logitech webbikamera
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
HP:en monitoimilaite, logitech webbikamera
Viesti Kirjoittaja morpp »
-
Re: HP:en monitoimilaite, logitech webbikamera
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Siinä itse macbookissa on sisäänrakennettu webaska AKA. iSight. Miksi et käytä sitä? Kuvia voit ottaa Photo Booth ohjelamlla jonka löydät muiden ohjelmien joukosta.morpp kirjoitti:Eli tänään tuli minulle uuden uusi macbookki.. Päivä mennyt tässä opetellessa käyttämään, mutta pariin ongelmaan törmäsin.
2. Logitech webbikameraan kävin tuolta applen sivuilta macam-ohjelman, kun muuta järkevää ei löytynyt. (Logitechilla ei ole vissiin ajureita webbicameille, tai en ainakaan löytänyt kuin, jotkut yhdet ja ne sanoivat että eivät ole yhteensopivia kamerani kanssa) mutta kamera ei toimi tuollakaan kuin satunnaisesti onko tälle olemassa jotain parempaa keinoa saada toimimaan, vai kannattaako unohtaa koko laite
Tälläisiä ongelmia nyt aluksi toivottavasti ei tule lisää. Kaikkiin yritin etsiä googlella vastauksia, mutta ei sieltä löytynyt mitään järkevää.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
Juu voi sitäkin käyttää aattelin vaan tuota, kun tuo on usbi hännän perässä niin sitä voip liikutaaki ei tartte koko konetta liikutella.Juh0` kirjoitti:Siinä itse macbookissa on sisäänrakennettu webaska AKA. iSight. Miksi et käytä sitä? Kuvia voit ottaa Photo Booth ohjelamlla jonka löydät muiden ohjelmien joukosta.morpp kirjoitti:Eli tänään tuli minulle uuden uusi macbookki.. Päivä mennyt tässä opetellessa käyttämään, mutta pariin ongelmaan törmäsin.
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Ei sitä kameraa tarvii liikutella. Jos tulee joku häirikkö taustalle niin taittaa paperista pikku palasen joka peittää kameran.morpp kirjoitti:Juu voi sitäkin käyttää aattelin vaan tuota, kun tuo on usbi hännän perässä niin sitä voip liikutaaki ei tartte koko konetta liikutella.Juh0` kirjoitti:Siinä itse macbookissa on sisäänrakennettu webaska AKA. iSight. Miksi et käytä sitä? Kuvia voit ottaa Photo Booth ohjelamlla jonka löydät muiden ohjelmien joukosta.morpp kirjoitti:Eli tänään tuli minulle uuden uusi macbookki.. Päivä mennyt tässä opetellessa käyttämään, mutta pariin ongelmaan törmäsin.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
heh mutta kun ittellä oli pointti se, että ei tartteisi välttämättä käyttää juuri tuota pärstän edessä olevaa kameraa + että kameraa voisi liikuttaa, kun se on piuhan päässä.Juh0` kirjoitti:Ei sitä kameraa tarvii liikutella. Jos tulee joku häirikkö taustalle niin taittaa paperista pikku palasen joka peittää kameran.morpp kirjoitti:Juu voi sitäkin käyttää aattelin vaan tuota, kun tuo on usbi hännän perässä niin sitä voip liikutaaki ei tartte koko konetta liikutella.Juh0` kirjoitti:Siinä itse macbookissa on sisäänrakennettu webaska AKA. iSight. Miksi et käytä sitä? Kuvia voit ottaa Photo Booth ohjelamlla jonka löydät muiden ohjelmien joukosta.morpp kirjoitti:Eli tänään tuli minulle uuden uusi macbookki.. Päivä mennyt tässä opetellessa käyttämään, mutta pariin ongelmaan törmäsin.
Eikö kenelläkään ole ideoita tuon monitoimilaitteen scannaus puolen toimintaan. Pitäsikö asennella jotkut hp:en scannerin ajurit vai mitä pitäsi tehdä, jotenkin tuntuu että noilla ajureilla joilta ajoin tulostimen niin asentui vain tulostin puoli.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
1. Ei o ideoita. Mulla oli tuollainen MFP 1005 syksyllä pari päivää, laitoin vahingon kiertoon. Tulosti hyvin, mutta ei skannannut. HP:llä ei ole Mac-ajureita tähän malliin.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Noh voi himputti aikanaan kesällä hommasin ko. laitteen kun tarvitsin tuollaista. Ja luin että tukisi maccia, missään ei kyllä mainittu että vain tulostuksessa.MVi kirjoitti:1. Ei o ideoita. Mulla oli tuollainen MFP 1005 syksyllä pari päivää, laitoin vahingon kiertoon. Tulosti hyvin, mutta ei skannannut. HP:llä ei ole Mac-ajureita tähän malliin.
Toisaalta onneksi tuota scannausta ei tarvitse kuin 1 kerran vuodessa tai jotain sinne päin, mutta olisi ollut mukavaa saada tuokin toiminto toimimaan.

-
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Aika makeeta jos noin pelaa, mä en keksinyt. Päädyin hommaamaan tilalle erillisen mv-laserin ja Epsonin diakannella varustetun skannerin. Nämäkin pelaa yhteen niin että kopioi yhtä nappia painamalla.diderot kirjoitti:Mulla on sama laite, skannaus onnistuu OS X:n Kuvansiirtäjä-ohjelmalla. Ilman ajureita.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
-
Mielenkiintoista noin toimii. Tosin hauskasti kuvansiirtäjä ilmoittaa, että kuvan siirtäjä laitteita ei ole kytketty. Mutta eipä tuo näköjään toimintaa haittaamorpp kirjoitti:Kiitoksia täytyy kokeilla ja laitella vastauksia, kuhan ennätän.diderot kirjoitti:Mulla on sama laite, skannaus onnistuu OS X:n Kuvansiirtäjä-ohjelmalla. Ilman ajureita.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka