Päivää
Mulla on g4:n ja päräytin just elisan 24megan nettiyhteydet himaan.
Asentaja kävi paikanpäällä ja hyvin toimii. Tein yhteysnopeustestin seuraavasti:
Airportilla langattoman kautta: testit näytti n. 6-8 megaa.
Otin airportin päältä pois ja tungin piuhan kiinni koneeseen: näytti 14-16 megaa.
Mitä teen jotta saan langattomasti samaa nopeutta kuin piuha koneessa kiinni - vai valehtelevatko testit.
t. mikko
Airport extreme ja hidas nopeus
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja mikkorai »
-
-
Jos takoitat sitä kuinka monta "palkkia" verkottoman ikonissa on ruudun ylälaidassa - niin täysiä näytti koko ajan.
Onko nyt niin että extreme ei pystykään lähettämään 24 megan nopeutta. Toisaalta ihmetyttää jos elisa lupaa 24 niin mittari näyttää piuhan kanssa vain 14-15 parhaimmillaan.
t. mikko
Onko nyt niin että extreme ei pystykään lähettämään 24 megan nopeutta. Toisaalta ihmetyttää jos elisa lupaa 24 niin mittari näyttää piuhan kanssa vain 14-15 parhaimmillaan.
t. mikko
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Avaa AirPort-valikko ja valitse sieltä alin kohta "Open Internet Connect..." (jotakin tuon suuntaista suomeksi, mutta alin vaihtoehto joka tapauksessa). Aukeavasta ohjelmasta näet paljon tarkemman signaalitason tiedon.mikkorai kirjoitti:Jos takoitat sitä kuinka monta "palkkia" verkottoman ikonissa on ruudun ylälaidassa - niin täysiä näytti koko ajan.
Ei kai ne nyt sentään tuollaisia mene lupaamaan? Tuo liittymä on ns. full-rate-liittymä jonka teoreettinen maksiminopeus on 24 Mbps. Käytännössä nopeus on jossakin nollan ja tuon välissä ja siihen vaikuttaa iso liuta tekijöitä.mikkorai kirjoitti:Toisaalta ihmetyttää jos elisa lupaa 24 niin mittari näyttää piuhan kanssa vain 14-15 parhaimmillaan.
Esim. Elisa sanoo 24/1 full-ratesta näin: "Full Rate -liittymissä nopeus on vähintään 2 Mbit/s / 512kbit/s (24 Mbit/s /1 Mbit/s Full Rate liittymässä pääsääntöisesti yli 8 Mbit/s / 1Mbit/s). Nopeuteen vaikuttavat asennusosoitteen etäisyys ADSL-keskittimestä, tilaajayhteyden laatu sekä ADSL-modeemin malli."
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
airport express ja hidas nopeus
Joo - tsekkasin, kyllä näyttää ihan täyttä tuo internet connection mittari myöskin.
Lähinnä ihmetyttää extremen ja kaapelin välinen huima ero testattaessa nopeutta.
Ja nyt jos oikein tarkkana olen niin mullahan onkin EXPRESS EIKÄ MIKÄÄN EXTREME.
Että näin pihalla sitä täällä ollaan. Anteeksi sekoiluni.
Eli onko nyt niin että express ei pysty tuon parempaan nopeuteen......
t. mikko
Lähinnä ihmetyttää extremen ja kaapelin välinen huima ero testattaessa nopeutta.
Ja nyt jos oikein tarkkana olen niin mullahan onkin EXPRESS EIKÄ MIKÄÄN EXTREME.
Että näin pihalla sitä täällä ollaan. Anteeksi sekoiluni.
Eli onko nyt niin että express ei pysty tuon parempaan nopeuteen......
t. mikko
-
Ei pitäis olla mitään ongelmaa täydellä signaalitasolla, eikä AirPort Express tukiasemana ole myöskään ongelma (kai).
Onko sulla käytettävissä toista konetta jotta voisit testata koneiden välistä siirtonopeutta langattomassa verkossa? Jos vika ois sittenkin Expressin sisuksissa ulkoverkon ja langattoman verkon välissä?
Onko sulla käytettävissä toista konetta jotta voisit testata koneiden välistä siirtonopeutta langattomassa verkossa? Jos vika ois sittenkin Expressin sisuksissa ulkoverkon ja langattoman verkon välissä?
-
-
Tällainen g4:n. Ostin koneen noin kolme vuotta sitten. Mistä mä muuten näen ton arvon mitä tämän rakkineen airport tukee?
t. mr
Tietokoneen nimi: PowerBook G4 12"
Tietokoneen malli: PowerBook6,8
Prosessorin tyyppi: PowerPC G4 (1.5)
Prosessorien lukumäärä: 1
Prosessorin nopeus: 1.5 GHz
L2-välimuisti (prosessoria kohden): 512 Kt
Muisti: 1.25 Gt
Väylänopeus: 167 MHz
Boot ROMin versio: 4.9.0f0
Sarjanumero:
Äkillisen liikkeen tunnistin:
Tila: Käytössä
Versio: 1.0
t. mr
Tietokoneen nimi: PowerBook G4 12"
Tietokoneen malli: PowerBook6,8
Prosessorin tyyppi: PowerPC G4 (1.5)
Prosessorien lukumäärä: 1
Prosessorin nopeus: 1.5 GHz
L2-välimuisti (prosessoria kohden): 512 Kt
Muisti: 1.25 Gt
Väylänopeus: 167 MHz
Boot ROMin versio: 4.9.0f0
Sarjanumero:
Äkillisen liikkeen tunnistin:
Tila: Käytössä
Versio: 1.0
-
-
express extreme?????
No nyt en ymmärrä kyllä lainkaan.
Mulla on himassa siis se pienempi mokkula eli express - tuolla airport osastossa lukee kuitenkin, että mulla on extreme kortti?
Langattoman kortin tyyppi: AirPort Extreme
Langattoman kortin käyttöalue: Maailmanlaajuinen
Langattoman kortin Firmware-versio: 405.1 (3.90.34.0.p18)
Nykyinen langaton verkko: ei yhteyttä langattomaan verkkoon
Mulla on himassa siis se pienempi mokkula eli express - tuolla airport osastossa lukee kuitenkin, että mulla on extreme kortti?
Langattoman kortin tyyppi: AirPort Extreme
Langattoman kortin käyttöalue: Maailmanlaajuinen
Langattoman kortin Firmware-versio: 405.1 (3.90.34.0.p18)
Nykyinen langaton verkko: ei yhteyttä langattomaan verkkoon
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
WLAN viiveet tiputtaa nopeutta, jos esim siirrät useampaa tiedostoa yhtäaikaa, niin yhteisnopeus on suurempi. TCP-protokollan ominaisuus.
Hieman lisä puhuria saat jos poistat 802.11B-tuen, jää venailuhetkiä pois. Mutta voit tämän tehdän vain jos kaikke fermeet tukevat 802.11G-toimintaa.
Hieman lisä puhuria saat jos poistat 802.11B-tuen, jää venailuhetkiä pois. Mutta voit tämän tehdän vain jos kaikke fermeet tukevat 802.11G-toimintaa.
-
Mutta ei silti vain 6–8-megainen. Itselläni on 10-megainen liittymä ja saan täyden nopeuden sekä langalla että langattomasti. Konekin on about sama kuin mikkorai:lla, joten ainoa merkittävä ero on eri tukiasema.SamppaJamppa kirjoitti:Jos sulla on 24 meganen netti ja käytät sitä langattomasti ni se on automaattisesti 12 meganen korkeintaan.
Sisäverkossa data liikkuu langattomasti noin 25 Mbps nopeudella suunnilleen 80–90% signaalilla täällä mulla. Täydellä signaalilla ei pitäis mennä huonommin. Mulla on lisäksi ainakin yksi muu kone koko ajan wlanissa kiinni ja käyttää myös internet-yhteyttä kaiken aikaa, mutta lukemat ovat silti paremmat...?
Älä noista välitä. Ne on vaan Applen nimiä erilaisile tuotteille. Koneessasi oleva AirPort Extreme -kortti on 802.11g-wlan-kortti. Ja AirPort Express -tukiasema on 802.11g-wlan-tukiasema.mikkorai kirjoitti:No nyt en ymmärrä kyllä lainkaan.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka