p-veli kirjoitti:Sherukka kirjoitti:Kävin tänään taas katsomassa telkkarihyllyjä. Samsungia ja Sonyn W-sarjaa mutta helavutua! Plasmat vie näitä edelleen 10-0!? Olin kyllä jo siinä uskossa että LCD:t olisivat saavuttaneet plasmat mutta ei!
Täytynee laittaa full-HD miettinnät uusiin kuosiin...
Samanlainen fiilis tuli mulle, kun pääsin messuilla pällistelemään tuota kehuttua W–Sonya, jotain Samsungia ja alle tonnin Panasonicin plasmaa vierekkäin samalla materiaalilla. Silloin uskottelin itselleni, että LCD–töllöissä oli säädöt pielessä. Tiiä häntä.
Tässä huomaa kuinka valtavirran kirjoitukset vaikuttaa ihmiseen?
Sähkönkulutuksesta sen verran että enemmän plasmat, tietyissä telkkarikokoluokissa vievät, mutta tärkein pointti on se ettei ne vie merkittävästi enemmän. Ohjekirjassa mainuttua maksimikulutusta ei hevillä saavuteta ja kotioloissa kun kirkkauden laskee niin ei kulutus mitään mahdotonta ole verrattuna muhin telkkarityyppeihin.
hitsinpitsi, kun olin jo 'valinnut' Sonyn W-sarjan/Samsungin vastaavan töllön, nyt en enää osaa perustella tätä valintaa itselleni (missä kontrasti ja värit?).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS. Säädän liikkeissä aina itse töllöni, jos en saa, niin en viivy liikkeessä kauan. Liikkeissä poikkeuksetta liian kirkas LCD-kuva jolloin kuva palaa puhki, huono homma on että säätämällä kirkkautta taas menetetään taas toisesta päästä tai värit huononee.