Itse voin kanssa kehua tuota sampan tv:tä. Ostin viime vkoloppuna ja nyt toimii niinkuin pitääkin, vaikka kolme päivää meni säätämisessä. Ei meinannut heti MacBook ja tv kulkea käsi kädessä. Sonylla on 40W4500 tv, joka vastaa tuota sampan tv:tä, mutta tuossa Sonyn mallissa ollut aika paljon clouding ongelmia. Itse uppouduin Dvd Plazan muutamaan viestiketjuun kun etsin tietoa eri televisioista ja mielestäni sain hyvän kuvan eri töllöistä.masa kirjoitti:Mikähän muilla merkeillä vastaisi Sampan LE40A676A1W/XXE SAMSUNG 40" mallia? Kaveri osti tommoisen ja hyvältä kuulemma tuntuu.. ite tässä pian pitäisi ostaa joku hyvä- iso-edullinen Full-HD.. voi olle ettei ole samassa paketissa kaikki ominaisuudet...
Televisiota ostamassa
-
Ooli
Re: Televisiota ostamassa
Viesti Kirjoittaja Ooli »
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Täytynee laittaa full-HD miettinnät uusiin kuosiin...
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ulkomaisilla testisivustoilla kympin kuvanlaadun suuret toosat on lähes poikkeuksetta plasmoja. Jos haluaa katsoa leffansa loistavakuvaisesta kiukaasta, plasma on ehdoton.Sherukka kirjoitti:Kävin tänään taas katsomassa telkkarihyllyjä. Samsungia ja Sonyn W-sarjaa mutta helavutua! Plasmat vie näitä edelleen 10-0!? Olin kyllä jo siinä uskossa että LCD:t olisivat saavuttaneet plasmat mutta ei!![]()
Uskon silti että mulle riittää ysinkin kuvanlaatu, kun sen saa 47 tuumaan alle 1300 eurolla ja huimasti plasmoja pienemmällä sähkönkulutuksella. Siksi luotan nyt 47LG7000:een kuin pässi sarviinsa. Ja uskon myös usean testisivuston yhteiseen mielipiteeseen enemmän kuin liikkeessä näkemiini kuviin, jotka voivat olla jossain määrin tarkoitushakuisesti säädettyjä (tai säätämättä jätettyjä) niin että parhaat katteet tarjoavat mallit sattumoisin myös näyttävät parhailta.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
p-veli
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Samanlainen fiilis tuli mulle, kun pääsin messuilla pällistelemään tuota kehuttua W–Sonya, jotain Samsungia ja alle tonnin Panasonicin plasmaa vierekkäin samalla materiaalilla. Silloin uskottelin itselleni, että LCD–töllöissä oli säädöt pielessä. Tiiä häntä.Sherukka kirjoitti:Kävin tänään taas katsomassa telkkarihyllyjä. Samsungia ja Sonyn W-sarjaa mutta helavutua! Plasmat vie näitä edelleen 10-0!? Olin kyllä jo siinä uskossa että LCD:t olisivat saavuttaneet plasmat mutta ei!![]()
-
Sherukka
Tässä huomaa kuinka valtavirran kirjoitukset vaikuttaa ihmiseen?p-veli kirjoitti:Samanlainen fiilis tuli mulle, kun pääsin messuilla pällistelemään tuota kehuttua W–Sonya, jotain Samsungia ja alle tonnin Panasonicin plasmaa vierekkäin samalla materiaalilla. Silloin uskottelin itselleni, että LCD–töllöissä oli säädöt pielessä. Tiiä häntä.Sherukka kirjoitti:Kävin tänään taas katsomassa telkkarihyllyjä. Samsungia ja Sonyn W-sarjaa mutta helavutua! Plasmat vie näitä edelleen 10-0!? Olin kyllä jo siinä uskossa että LCD:t olisivat saavuttaneet plasmat mutta ei!![]()
Sähkönkulutuksesta sen verran että enemmän plasmat, tietyissä telkkarikokoluokissa vievät, mutta tärkein pointti on se ettei ne vie merkittävästi enemmän. Ohjekirjassa mainuttua maksimikulutusta ei hevillä saavuteta ja kotioloissa kun kirkkauden laskee niin ei kulutus mitään mahdotonta ole verrattuna muhin telkkarityyppeihin.
hitsinpitsi, kun olin jo 'valinnut' Sonyn W-sarjan/Samsungin vastaavan töllön, nyt en enää osaa perustella tätä valintaa itselleni (missä kontrasti ja värit?).
PS. Säädän liikkeissä aina itse töllöni, jos en saa, niin en viivy liikkeessä kauan. Liikkeissä poikkeuksetta liian kirkas LCD-kuva jolloin kuva palaa puhki, huono homma on että säätämällä kirkkautta taas menetetään taas toisesta päästä tai värit huononee.
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Repe Ruutikallo
Monen klikkauksen takaa löytyi lopulta resoluutio, jota näköjään varoivat kertomasta viimeiseen asti. Eipä ihme: 1024x768...masa kirjoitti:Mä aloin miettimään notta kuinkahan ihminen pärjäisi esim Sampan 42" PS42A416 mallisella hd ready plasma telkkarilla. Olis kuitenkin paljon etuisampi ostaa kuin joku 100 hz lcd. Vois välirahalla ostaa vaikka digijärkkärin..
-
DigiMon
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
So? HD readyähän tuossa masa jo sanoi, ja eikös tuo ole HD ready, ja aika yleinen reso plasmoissa. Issellä on Panasonicin tuon resoinen plasma, puolitoista vuotias, ja hyvä kuva on edelleen. Isoin reso mun kuvalähteissä on AppleTV-vuokrauksissa 720p -- ei moitittavaa, ja kaapelitv ja dvd skaalautuu kanssa nätisti.Repe Ruutikallo kirjoitti:Monen klikkauksen takaa löytyi lopulta resoluutio, jota näköjään varoivat kertomasta viimeiseen asti. Eipä ihme: 1024x768...masa kirjoitti:Mä aloin miettimään notta kuinkahan ihminen pärjäisi esim Sampan 42" PS42A416 mallisella hd ready plasma telkkarilla. Olis kuitenkin paljon etuisampi ostaa kuin joku 100 hz lcd. Vois välirahalla ostaa vaikka digijärkkärin..
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
Oho... pitäkööt tunkkinsa- kiitos. 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Monen klikkauksen takaa löytyi lopulta resoluutio, jota näköjään varoivat kertomasta viimeiseen asti. Eipä ihme: 1024x768...masa kirjoitti:Mä aloin miettimään notta kuinkahan ihminen pärjäisi esim Sampan 42" PS42A416 mallisella hd ready plasma telkkarilla. Olis kuitenkin paljon etuisampi ostaa kuin joku 100 hz lcd. Vois välirahalla ostaa vaikka digijärkkärin..
-
p-veli
Pari sataa pitää laittaa lisää, että saa FullHD:ta ja HD-viritintä tuon kokoiseen plasmaan…masa kirjoitti:Oho... pitäkööt tunkkinsa- kiitos. 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Monen klikkauksen takaa löytyi lopulta resoluutio, jota näköjään varoivat kertomasta viimeiseen asti. Eipä ihme: 1024x768...masa kirjoitti:Mä aloin miettimään notta kuinkahan ihminen pärjäisi esim Sampan 42" PS42A416 mallisella hd ready plasma telkkarilla. Olis kuitenkin paljon etuisampi ostaa kuin joku 100 hz lcd. Vois välirahalla ostaa vaikka digijärkkärin..
-
Repe Ruutikallo
-
Sherukka
Ranskalainen lafka?Repe Ruutikallo kirjoitti:Pixmania on kyllä koominen lafka: toimituskulut ovat massiiviset 115 €, mutta mistään ei voi noutaa ilman toimituskuluja! Perushinta on siis lähinnä vitsailua. Sillä pääsee kuitenkin joittenkin hölmöjen hintavertailujen kärkeen...
-
Pis
Viesti Kirjoittaja Pis »
Outoa ku tämän kuljetus maksaa vain 35 euroa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Pixmania on kyllä koominen lafka: toimituskulut ovat massiiviset 115 €, mutta mistään ei voi noutaa ilman toimituskuluja! Perushinta on siis lähinnä vitsailua. Sillä pääsee kuitenkin joittenkin hölmöjen hintavertailujen kärkeen...
http://www.pixmania.com/fi/fi/1098772/a ... ePromo=oui
-
Repe Ruutikallo
Ei mitään outoa. Tuotteen katetta vain upotetaan toimituskuluihin haluttu määrä välillä 0-100 €.Pis kirjoitti:Outoa ku tämän kuljetus maksaa vain 35 euroa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Pixmania on kyllä koominen lafka: toimituskulut ovat massiiviset 115 €, mutta mistään ei voi noutaa ilman toimituskuluja! Perushinta on siis lähinnä vitsailua. Sillä pääsee kuitenkin joittenkin hölmöjen hintavertailujen kärkeen...
-
p-veli
Plasmat on herkempiä kuljetuksen suhteen: niiden on oltava koko ajan pystyasennossa. Tulisiko tuo ero siitä. Tässä tapauksessa ei tainnut vaatia kovin suurta panostusta Pixmanialta tuo hintavertailun kärkikastiin kipuaminen…Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei mitään outoa. Tuotteen katetta vain upotetaan toimituskuluihin haluttu määrä välillä 0-100 €.Pis kirjoitti:Outoa ku tämän kuljetus maksaa vain 35 euroa.Repe Ruutikallo kirjoitti:Pixmania on kyllä koominen lafka: toimituskulut ovat massiiviset 115 €, mutta mistään ei voi noutaa ilman toimituskuluja! Perushinta on siis lähinnä vitsailua. Sillä pääsee kuitenkin joittenkin hölmöjen hintavertailujen kärkeen...
-
Josse
Viesti Kirjoittaja Josse »
Mikä oli vikana kun ei macbookki kulkenu sampan kanssa? Ja nyt vissiin pelittää?Ooli kirjoitti:Itse voin kanssa kehua tuota sampan tv:tä. Ostin viime vkoloppuna ja nyt toimii niinkuin pitääkin, vaikka kolme päivää meni säätämisessä. Ei meinannut heti MacBook ja tv kulkea käsi kädessä.masa kirjoitti:Mikähän muilla merkeillä vastaisi Sampan LE40A676A1W/XXE SAMSUNG 40" mallia? Kaveri osti tommoisen ja hyvältä kuulemma tuntuu.. ite tässä pian pitäisi ostaa joku hyvä- iso-edullinen Full-HD.. voi olle ettei ole samassa paketissa kaikki ominaisuudet...
Kun käytät konetta "40" telkussa niin mikä sun maksimi katselu etäisyys on kun esim surffaat netissä? Kuinka kaukaa pystyy esim tän foorumin tekstejä lukea?
Ite kun olen hommaamassa sampan 46 9sarjan ledbacklight telkkua. Luulis tuolla pärjäävän vuosia tv, dvd, koneen näyttönä ja muuta sellaista.
Eikö nuo plasmat ole hiukan parempia perus tv kanavien katselussa, mutta siihen se jääkin ja kuulemma katselukulmat huonompia jne.
-
xtreme
Re:
Viesti Kirjoittaja xtreme »
Voiko Lauri tarkentaa tarkemmin, mikä Sonyn malli tuo sinun 32" on?lauri. kirjoitti:Sonyn 32" 1366x768 lcd löytyy ja olen ollut tyytyväinen kokoonpanoon. TV kuva on oman vertailuni mukaan yksi parhaimmista mitä koko-/hinta-luokassa on tällä hetkellä. Lisäksi iBookin saa heittämällä kinni vga-liitäntään, mielestäni varsin vaikuttavalla kuvanlaadulla.
Tekniikan maailmassa tässä äskettäin oli kirjoitus Digitelevisiolähetysten laadusta tällä hetkellä. Jutussa myös puhuttiin tämän päivän televisioista ja jutun kappaleessa "Terävämpi tulevaisuus" todetaan, että olemassa olevat HD ready ja full HD -televisiot eivät välttämättä toimi Suomessa käyttöön otettavassa teräväpiirtojärjestelmässä. Koska jo myydyissä laitteissa ei ole Cable Ready HD tai Antenna HD Ready -hyväksyntää. Te viisaammat, jotka enemmän ymmärrätte tekniikasta, niin mitä mieltä tällaisista väitteistä ollaan.
-
Cathi777
Re: Re:
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Minkä takia tuota nykyistä tekniikkaa oltaisiin sitten tulevaisuudessa muuttamassa? Vai tietääkö joku enemmän siitä, että onko näissä nykyisissä teräväpiirtolähetyksissä jotain sellaista ongelmaa, että sitä järjestelmää pitäisi muuttaa jotenkin niin etteivät nämä nykyiset telkkarit sitä tukisi? Kuulostaa kyllä todella kummalliselta jos näin on...xtreme kirjoitti:Voiko Lauri tarkentaa tarkemmin, mikä Sonyn malli tuo sinun 32" on?lauri. kirjoitti:Sonyn 32" 1366x768 lcd löytyy ja olen ollut tyytyväinen kokoonpanoon. TV kuva on oman vertailuni mukaan yksi parhaimmista mitä koko-/hinta-luokassa on tällä hetkellä. Lisäksi iBookin saa heittämällä kinni vga-liitäntään, mielestäni varsin vaikuttavalla kuvanlaadulla.
Tekniikan maailmassa tässä äskettäin oli kirjoitus Digitelevisiolähetysten laadusta tällä hetkellä. Jutussa myös puhuttiin tämän päivän televisioista ja jutun kappaleessa "Terävämpi tulevaisuus" todetaan, että olemassa olevat HD ready ja full HD -televisiot eivät välttämättä toimi Suomessa käyttöön otettavassa teräväpiirtojärjestelmässä. Koska jo myydyissä laitteissa ei ole Cable Ready HD tai Antenna HD Ready -hyväksyntää. Te viisaammat, jotka enemmän ymmärrätte tekniikasta, niin mitä mieltä tällaisista väitteistä ollaan.
-
JuhaN
Re: Re:
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Maksulliset HD-kanavat tulevat vaatimaan ainakin kaapelissa korttilinkityksen, eli kaapelioperaattorin maksukortti toimii vain ja ainoastaan yhdessä siihen linkitetyssä telkkarissa/HD-digiboksissa. Nykyiset telkkarit eivät tue maksukorttien linkitystä, mutta osaan tukea ollaan lupailtu softapäivityksellä. Itse olisin juuri nyt hiukkasen varpaillani, jos tarkoituksena on ostaa televisio jolla voi katsella myös maksullisia HD-lähetyksiä tulevaisuudessa. Mikäli tarvetta maksukanaville ei ole eikä tule, ei standardissa tietääkseni pitäisi olla aukkoja joita ei softalla voi paikata...Cathi777 kirjoitti:Minkä takia tuota nykyistä tekniikkaa oltaisiin sitten tulevaisuudessa muuttamassa? Vai tietääkö joku enemmän siitä, että onko näissä nykyisissä teräväpiirtolähetyksissä jotain sellaista ongelmaa, että sitä järjestelmää pitäisi muuttaa jotenkin niin etteivät nämä nykyiset telkkarit sitä tukisi? Kuulostaa kyllä todella kummalliselta jos näin on...
lisää aiheesta: http://www.kaapelitelevisio.fi/singlene ... ompanyId=1
=)juha
-
VilleF
Viesti Kirjoittaja VilleF »
-
Repe Ruutikallo
Olen ymmärtänyt niin, että sama HD-viritin käy sekä antenni- että kaapeliverkkoon. Olenkohan ymmärtänyt oikein?VilleF kirjoitti:Useissa televisioissa mainostetaan nykyään kaapeliverkon HD lähetysten mahdollisuutta, mutta en ole mistään niistä vielä löytänyt Cable HD Ready merkintää. Onko tällaisia televisioita vielä edes markkinoilla ja kannattaako tätä "ominaisuutta" edes metsästää?
-
VilleF
Viesti Kirjoittaja VilleF »
Olenkin ajatellut siirtyä tyystin ulkonäöllisiin seikkoihin televison valinnassa ja luottaa siihen että hyvännäköinen on hyvä.
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Maaliskuun 2009 jälkeen ei kaapelista näe teräväpiirtoa ilman tarraa. Voi olla aika hiljaista, että esimerkiksi Elgatoa kiinnostaisi moista hankkia.Repe Ruutikallo kirjoitti:Olen ymmärtänyt niin, että sama HD-viritin käy sekä antenni- että kaapeliverkkoon. Olenkohan ymmärtänyt oikein?VilleF kirjoitti:Useissa televisioissa mainostetaan nykyään kaapeliverkon HD lähetysten mahdollisuutta, mutta en ole mistään niistä vielä löytänyt Cable HD Ready merkintää. Onko tällaisia televisioita vielä edes markkinoilla ja kannattaako tätä "ominaisuutta" edes metsästää?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
insight
Viesti Kirjoittaja insight »
Joo noin se näyttäis olevan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Olen ymmärtänyt niin, että sama HD-viritin käy sekä antenni- että kaapeliverkkoon. Olenkohan ymmärtänyt oikein?VilleF kirjoitti:Useissa televisioissa mainostetaan nykyään kaapeliverkon HD lähetysten mahdollisuutta, mutta en ole mistään niistä vielä löytänyt Cable HD Ready merkintää. Onko tällaisia televisioita vielä edes markkinoilla ja kannattaako tätä "ominaisuutta" edes metsästää?
Ja toi tarrajuttu on kyllä takapuoli. Nimittäin aika puskasta moinen tieto mulle ainakin tuli, mutta toisaalta vähän tähän varauduinkin, kun en ostanut TV:tä HD-virillä, vaan ennakoin sen boksilla tulevaksi. Säästää rahaa noin eikä se kuitenkaan kanavasurffailussa lisää kakerumbaa, kun HDMI:n kautta menee nekin tiedot.
-
JuhaN
Viesti Kirjoittaja JuhaN »
Ja vaikka Elgatoa kiinnostaisikin, niin tuskin se EyeTV:lle kovin helposti hyväksyntää saisi. Tarkoituksenahan tuossa on estää HD-lähetysten laiton jakelu, eikä siihen kovin paljon helpompaa tapaa ole kuin tallentaa EyeTV:llä ja exportata sellaisenaan pihalle... Uskoisin, että hyväksyntä edellyttäisi sisällön suojausta EyeTV:ssä, jolloin HD-tallenteista puuttuisi export-valinta ja tallenteet kryptattaisiin ettei niiden avaaminen millään toisella sovelluksella onnistuisi.Crimson kirjoitti:Maaliskuun 2009 jälkeen ei kaapelista näe teräväpiirtoa ilman tarraa. Voi olla aika hiljaista, että esimerkiksi Elgatoa kiinnostaisi moista hankkia.
Surullista...
=)juha
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka