Oma 176centtiä - SSDtä jo pitkään haikaileena tämmöiset kokemukset kuukauden käytön jälkee - ei kyllä vastaa hypettä. Ok softat aukeaa nopeemmin ekalla kerralla ja kone boottaa ripeästi. Homma vaan ei ole niin salaman nopeaa mitä itse olen saanut käsityksen näistä videoista missä koko Master Suite avataan kerralla jossain 60sekunnissä jnee...
Todellisuus on se että sulla on Macci viikko tolkulla päällä ilman että joudut - boottaa sitä kertaakaan, ja sen seurauksena esim. jos on muistia koneessa tarpeeksi niin OSX muistaa kivasti ne käyttämäsi sofat eli ne aukeekin vanhallakin teknologialla ihan tarpeeksi nopeasti ja useimmin käytettyjä softia ei tarvii edes sulkee niin usein, jos nyt ei tarvii muistia muuhun tehovääntöön... eli ton SSDn hyöty jää vaisuksi.
Mä puhun nyt Mac Book Airista - toki tässä sitten muut osat on vähän hitaampia mutta kun tätä SSDtä on niin kauan hehkutettu niin oikeesti mä en kyllä ole vakuuttunut. Ketä oikeesti kiinnostaa sen ekan bootin jälkeen että WAU onpas nopee bootti... ja monta kertaa ne softat avataan viikossa - päivässä? Kyl nyt joku kuvien selaaminen on vähän nopeempaa ja sillee.... mut jotenkin olin odottanut jotain elämää suurempaa pomppaamista koneen nopeudessa.
Ok - toki SSD on selkeästi ripeempi näissä levyjutuissa mutta valitettavasti tietokoneen käyttö ei ole pelkkää lukemista ja kirjottamista. Trolliksi en tätä tarkoita - vaan kokemuksena että ei se nyt niin kova juttu ollukkaan mitä kelasin. SSD toki on nopee ja varmasti tulee olee se juttu tulevissa tietokoneissani - tyylillä no way back... mut joo, jotain ehkä en vielä ole testannut - kokennut kaikkea tässä kuukauden aikana... mut joo "ihan jees".
Disclaimer - testivertauksena kotikäyttöinen MBA vs. Ammattikäytössä oleva iMac. Sen verran ollut vaisu tämä kokemus tähän asti, etten tunne edes että olisi hoppu päivittää duunikone SSD-aikaan.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)