PS. ei toi 250 Gigaa muuten ole paljon, alkaa tehdasasennettu olla aikas täynnä.
Hiljainen ja näpsäkkä kovo pitäis saada
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikko
Hiljainen ja näpsäkkä kovo pitäis saada
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Eli nyt olis tilausta Audio-levylle (ulkoinen Lacie kun päätyi sitten lopulta varmuuskopio-levyksi). Eli sisäinen nopea ja hiljainen SATA-levy tulisi nyt tarpeeseen. Onko kokemuksia? Aiempi Maxtor oli ehkä hieman äänekäs, mutta onko hiljaisempia? Kokoa tulisi olla vähintään 200 Gigaa (taitaa olla se sweetspot noissa levyissä tuo 200GB), joka sulkee pois muuten optimaalisen WD Raptorin...
PS. ei toi 250 Gigaa muuten ole paljon, alkaa tehdasasennettu olla aikas täynnä.
-
Rewes
Re: Hiljainen ja näpsäkkä kovo pitäis saada
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Suosittelisin SAMSUNG SP80 SATA 7200 RPM 8MB-levyä, mutta en ole varma löytyykö siitä noin isoa. Samsungin levyt on hyviä ja hiljaisia, ainakin mun kokemusten mukaan. Maxtoria en välttämättä ostaisi, niitä mulla on hajonnut muutama lähes uutena, muitten kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Lakiopaalu
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Yhden käyttäjän kokemukset eivät tee perusteellista tutkimusta; itse olisin heittänyt samaa IBM:n kovoista pari vuotta sitten. Maxtorit ovat allekirjoittanella palvelleet parhaiten, mutta sekin on vain yksittäiskäyttäjän mielipide. Hiljaisia, nopeita, kohtuuhintaisia.niitä mulla on hajonnut muutama lähes uutena
Kannatta katsastaa
http://www.storagereview.com/
sekä
http://www.barefeats.com/index.html
Kovalevy kun kovalevy saattaa hajota, todennäköisyys siihen on kuitenkin aika pieni. Suurin syy kovojen hajoamiseen tänäpäivänä lienee kolhiminen matkalla tehtaalta loppukäyttäjälle, toisena huonosti tuulettuva kotelo (liian korkeaksi pääsevä ympäristön lämpötila).
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
juishi
Viesti Kirjoittaja juishi »
Pistetään tähän vielä yksi kokemus Maxtoreista. Hyvin ovat kestäneet, mutta melua niistä lähtee. Alussa molemmat olivat hiljaisia kuin mitkä, mutta jonkin aikaa käytössä oltuaan päättivät ryhtyä jokseenkin äänekkäiksi. Eipä tuo muuten mitään, mutta kun nuo crt iMaccien kotelot eivät oikein pidä mölyjä masussaan.
mb pro m1
-
Mikko
Joo... Mulla oli aiemmin tuon tehdas-asennetun Maxtorin rinnalla toinen vastaava levy, jonka otin pois kun kuulin kauhutarinoita poksahtaneista levyistä ja G5:n väärin sijoitetusta lämpötila-anturista (eikä sille vielä silloin ollut oikein käyttöä ). Mutta ko. levy oli hieman äänekäs ja toivoisin löytäväni nyt mahdollisimman hiljaisen, mutta samalla suorituskykyisen kovalevyn.
Noita Storagereviewin ja Barefeatsin sivuja olin jo aiemmin selaillutkin ja sieltä poimin Hitachi Deskstarin (7K250), joka näytti olevan mittausten mukaan suhteellisen hiljainen ja nopea. Tuossa levyssä eniten huolestutti korkea toimintalämpötila - mahtaako tulla ongelmaksi G5:n sisällä?
ATA-levyistä, joista on paljon enemmän kokemuksia, hiljaisimpia on olleet Seagaten (Barracuda) levyt, mutta SATA-levyissä ei tilanne taida olla sama? Western Digitalin levy (yhden olen omistanut) hajosi juuri takuun (1 vuosi) ummettua, IBM:n levyt on toiminut kuin junan vessa, mutta yksilöiden äänekkyydessä on ollut melkosia eroja - samaa voi sanoa myös Maxtorin levyistä...
Vaikeeta on päätöksenteko... onko kellään omakohtaisia kokemuksia?
Noita Storagereviewin ja Barefeatsin sivuja olin jo aiemmin selaillutkin ja sieltä poimin Hitachi Deskstarin (7K250), joka näytti olevan mittausten mukaan suhteellisen hiljainen ja nopea. Tuossa levyssä eniten huolestutti korkea toimintalämpötila - mahtaako tulla ongelmaksi G5:n sisällä?
ATA-levyistä, joista on paljon enemmän kokemuksia, hiljaisimpia on olleet Seagaten (Barracuda) levyt, mutta SATA-levyissä ei tilanne taida olla sama? Western Digitalin levy (yhden olen omistanut) hajosi juuri takuun (1 vuosi) ummettua, IBM:n levyt on toiminut kuin junan vessa, mutta yksilöiden äänekkyydessä on ollut melkosia eroja - samaa voi sanoa myös Maxtorin levyistä...
Vaikeeta on päätöksenteko... onko kellään omakohtaisia kokemuksia?
-
Lakiopaalu
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Tulee mieleen vanha huomio: Mitä hiljaisempi kone, sitä enemmän kovojen äänet häiritsevät (iMac, G5, hiljaiseksi rakentelulla saatu G4...)
Mitä tulee lämpötiloihin, niin oletko lukenut tämän?
http://www.xlr8yourmac.com/G5/G5_drive_ ... l#storytop
Vaikuttaa erittäin järkevältä pikkumodaukselta, jonka tekisin omalle koneelleni, jos jo G5:n omistaisin.
Vain kaikkein uusimmat SATA-levyt (esim. WD:n Raptor) ovat eri malleja kuin ATA-versiot. Suurin osa on konvertoituja ATA-levyjä (mikä sinänsä tuleekin Storagen sivuilla esiin), joten eroa ei pitäisi olla.
Aika hiljaisia kuitenkin (lähes) kaikki nykyiset. Siitä inhottavasta vinkunastakin, mitä monista nopeammista kovoista aikoinaan lähti, on uudemmissa malleissa päästy eroon. Hakupään "rouskahtelu" ei minua ole koskaan erityisemmin haitannut, sitäkö tarkoitat äänekkyydellä?
Itse ottaisin tuon Hitachi Deskstarin (7K250), hyvä suorituskyky allround, ja on ollut jo muutaman hetken markkinoilla ilman että siitä olisi huonoja kokemuksia kuulunut.
Mitä tulee lämpötiloihin, niin oletko lukenut tämän?
Vaikuttaa erittäin järkevältä pikkumodaukselta, jonka tekisin omalle koneelleni, jos jo G5:n omistaisin.
Vain kaikkein uusimmat SATA-levyt (esim. WD:n Raptor) ovat eri malleja kuin ATA-versiot. Suurin osa on konvertoituja ATA-levyjä (mikä sinänsä tuleekin Storagen sivuilla esiin), joten eroa ei pitäisi olla.
Aika hiljaisia kuitenkin (lähes) kaikki nykyiset. Siitä inhottavasta vinkunastakin, mitä monista nopeammista kovoista aikoinaan lähti, on uudemmissa malleissa päästy eroon. Hakupään "rouskahtelu" ei minua ole koskaan erityisemmin haitannut, sitäkö tarkoitat äänekkyydellä?
Itse ottaisin tuon Hitachi Deskstarin (7K250), hyvä suorituskyky allround, ja on ollut jo muutaman hetken markkinoilla ilman että siitä olisi huonoja kokemuksia kuulunut.
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Mikko
Itse asiassa just toi juttu sai mut ottamaan toisen aseman pois. En oikein viitsisi lähteä modailemaan konetta, jossa on takuu vielä voimassa, ja johon on ostettu AppleCare - hukkaan menisivät rahat... Mutta sen Fan Control Updaten piti ainakin kiertoteitse korjata tuo ongelma, joten nyt rohkeutta olisi.Mitä tulee lämpötiloihin, niin oletko lukenut tämän?
Joo, WD:n Raptor ja Maxtorin MaxLine III on vissiin ne markkinoilla olevat natiivi-sata levyt. Lähinnä tuota idle-ääntä tarkoitin, Maxtorin rouskutus (luku/haku/kirjoitus) ei ainakaan ole häiritsevää, mutta jos levy ujeltaa kokoajan viimestä päivää.. rupeaa se pidemmän päälle häiritsemään.Vain kaikkein uusimmat SATA-levyt (esim. WD:n Raptor) ovat eri malleja kuin ATA-versiot. Suurin osa on konvertoituja ATA-levyjä (mikä sinänsä tuleekin Storagen sivuilla esiin), joten eroa ei pitäisi olla.
Kiitoksia kommenteista... eiköhän sitä sitten uskalla tilata tuon Hitachin ja pitäisköhän samalla ottaa giga tai pari muistia.
-
Mikko
Höh! Hitachilla toimitusongelmia - levyä joutuu odottelemaan luultavasti ainakin kuukauden verran. 
Näin se maailma muuttuu. Eilen Verkkokauppa.com:ista arveltiin ei ihan heti tule Hitachin levyjä... No, tänään tuli ja nyt olen sellaisen iloinen omistaja.
On muuten hiljaisen oloinen - ei huomaa ollenkaan Maxtorin äännähtelyjen alta.
Näin se maailma muuttuu. Eilen Verkkokauppa.com:ista arveltiin ei ihan heti tule Hitachin levyjä... No, tänään tuli ja nyt olen sellaisen iloinen omistaja.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka