Btw aika turhaa hommaa pitää mulle luentoja maceista tai PC koneista? Tai toisaalta, onhan tästä jo aikaa kun mulle niiden pitämisestä maksettiin...kokeile jos löytäisit jotain mistä en ole ennen kuullut?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viesti Kirjoittaja Rillipiru »
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Sorry, muistin väärin jostain lukemastani.lsippu kirjoitti:Ymmärsit varmaankin väärin? En maininnut mitään El Capitanin asentamisista, vaan kyse oli OSX/Win sekä rautapäivityksistä, näitä teen vielä 1-2 pv/viikko.
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Hyvä Sinullejakovski kirjoitti:Jännä homma. Täällä ei capitano toimii kuin unelma ja edellisen mavericsin jälkeen käyttökin on yhtä unelmaa. Kaikki pelittää, edelleen kuvan/äänen/videon muokkausta tehdään, eikä tarvetta edes harkita Windowsiin siirtymistä.
Viesti Kirjoittaja Machist »
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Viesti Kirjoittaja Machist »
Viesti Kirjoittaja Mulvio »
Viesti Kirjoittaja Rillipiru »
Niin siis hetkinen? Setä ostaa 980 GTX kortin, joka on PC biosilla varustettu ja ihmettelee kun kuvaa ei piirry päivitysten jälkeen ruudulle? eSata ja USB3 kortti vuodelta 2010, on RAID pakkaa ja SSD:tä, vaihdettu prossut ja laitettu näyttis vedelle?lsippu kirjoitti:Hyvä Sinullejakovski kirjoitti:Jännä homma. Täällä ei capitano toimii kuin unelma ja edellisen mavericsin jälkeen käyttökin on yhtä unelmaa. Kaikki pelittää, edelleen kuvan/äänen/videon muokkausta tehdään, eikä tarvetta edes harkita Windowsiin siirtymistä.![]()
Onko koneesi MacPro 5.1 tehokkaalla näytönohjaimella ja 4K-näytöllä sekä ulkoisella Raid-pakalla sekä sisäisellä kahden levyn Raidilla + 2 SSD-levyllä +2:lla 3T pyörivällä limpulla, jos on niin sitten olen kiinnostunut kuinka sen olet saanut toimimaan? Muuten ei kiinnosta ja vastauksesi ei ole relevantti.
Tiedän ja olen myös asentanut El Capitanin muutamaan yksinkertaiseen kokoonpanoon ilman ongelmia, mutta "täällä toimii" - huudot ei auta ketään.
PS. Päivitin 256 Gt:n SSD:lle juuri El Capitanin 10.11.1-version, jossa edelleen koneessa kaikki pelaa, kuten ensimmäisessäkin versiossa, mutta ei sillä mitään voi netinhypläämisen lisäksi tehdä.
Edelleen ei tukea 2x näytönohjaimelle , ei Wacom, eSata eikä USB3-kortit toimi. On kuin vanhan miehen muna, ei mitään vikaa, vaan ei silti toimi.
Viesti Kirjoittaja sttt »
Viesti Kirjoittaja tiekki »
Viesti Kirjoittaja egoste »
Mutta näihän se on aina ollut.sttt kirjoitti:Hetkinen, pitäisi sinun mielestä Applen liimata kaikki koneet kiinni, tukea vain viimeisen kolmen vuoden aikana ostettua rautaa, ja lisälaittestakin tuki löytyy vain Applen kaupasta ostetuille? Lisäksi Applen ei tarvitse kertoa mikä on tuettu, mikä ei, ja miten kauan tuki pysyy.
Viesti Kirjoittaja iTon »
Miten eikö toi hoidu vaikka dropboxilla parhaiten?tiekki kirjoitti:Onkohan muilla ongelmia Windows Phone ohjelman kanssa? Itellä ei millään löydä kännykkää enää. Kiva yrittää siirtää musiikkia kännyyn ku lukee vain että liitä kännykkäVois se Microsoft päivittää ohjelmansa.
Yosemiten versio 10.10.3 tukee loistavasti kokoonpanoani, jossa lisänä on vielä kakkosnäytönohjaimena Gt120.Rillipiru kirjoitti:Niin siis hetkinen? Setä ostaa 980 GTX kortin, joka on PC biosilla varustettu ja ihmettelee kun kuvaa ei piirry päivitysten jälkeen ruudulle? eSata ja USB3 kortti vuodelta 2010, on RAID pakkaa ja SSD:tä, vaihdettu prossut ja laitettu näyttis vedelle?lsippu kirjoitti:Hyvä Sinullejakovski kirjoitti:Jännä homma. Täällä ei capitano toimii kuin unelma ja edellisen mavericsin jälkeen käyttökin on yhtä unelmaa. Kaikki pelittää, edelleen kuvan/äänen/videon muokkausta tehdään, eikä tarvetta edes harkita Windowsiin siirtymistä.![]()
Onko koneesi MacPro 5.1 tehokkaalla näytönohjaimella ja 4K-näytöllä sekä ulkoisella Raid-pakalla sekä sisäisellä kahden levyn Raidilla + 2 SSD-levyllä +2:lla 3T pyörivällä limpulla, jos on niin sitten olen kiinnostunut kuinka sen olet saanut toimimaan? Muuten ei kiinnosta ja vastauksesi ei ole relevantti.
Tiedän ja olen myös asentanut El Capitanin muutamaan yksinkertaiseen kokoonpanoon ilman ongelmia, mutta "täällä toimii" - huudot ei auta ketään.
PS. Päivitin 256 Gt:n SSD:lle juuri El Capitanin 10.11.1-version, jossa edelleen koneessa kaikki pelaa, kuten ensimmäisessäkin versiossa, mutta ei sillä mitään voi netinhypläämisen lisäksi tehdä.
Edelleen ei tukea 2x näytönohjaimelle , ei Wacom, eSata eikä USB3-kortit toimi. On kuin vanhan miehen muna, ei mitään vikaa, vaan ei silti toimi.
El Capitanin ja applen vika kun ei toimi? Ei sulla varmaan toiminut yosemitekään?
Viesti Kirjoittaja Sarkka0666 »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ihan mielenkiinnosta kyselen - en kettuillakseni... Miten raskasta on RAW-kuvan käsitely? Tai miten siinä käsitellään kuvaa raskaasti. Minulla on 2010 -vuoden MacBook Pro, joka ihan sulavasti säätää kuvien valotuksen, valkotasapainon ja tarvittaessa saa cropattuakin, jopa käännettyä. Suurimman pullonkaulan muodostaa käyttäjän hiirikäsi, joka ei ehdi seuraavalle säätimelle, ennen kuin edellinen säätö on jo tehty. Millaisia säätöjä voi vielä kuvalle tehdä, että joutuu lopputulosta odottelemaan?lsippu kirjoitti:Tarpeeni ovat 4K-videoiden editointi sekä raskas Raw-kuvan käsittely, tähän kone on aivan omiaan ja olen siihen 110% tyytyväinen, ainoastaan uusimpaan käyttikseen en ole tyytyväinen.
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Esim se on aika raskasta, kun teet 50 eri RAW-kuvasta panoraaman.arttula kirjoitti:Miten raskasta on RAW-kuvan käsitely? Tai miten siinä käsitellään kuvaa raskaasti
Teen myös jopa 50 kuvan Raw-focus stackingiä eli makrokuvausta useaan tarkennuspisteeseen. Samoin noita laajoja panoraamoja.arttula kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen - en kettuillakseni... Miten raskasta on RAW-kuvan käsitely? Tai miten siinä käsitellään kuvaa raskaasti. Minulla on 2010 -vuoden MacBook Pro, joka ihan sulavasti säätää kuvien valotuksen, valkotasapainon ja tarvittaessa saa cropattuakin, jopa käännettyä. Suurimman pullonkaulan muodostaa käyttäjän hiirikäsi, joka ei ehdi seuraavalle säätimelle, ennen kuin edellinen säätö on jo tehty. Millaisia säätöjä voi vielä kuvalle tehdä, että joutuu lopputulosta odottelemaan?lsippu kirjoitti:Tarpeeni ovat 4K-videoiden editointi sekä raskas Raw-kuvan käsittely, tähän kone on aivan omiaan ja olen siihen 110% tyytyväinen, ainoastaan uusimpaan käyttikseen en ole tyytyväinen.
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”