?strong kirjoitti:pc-korttipaikanlukija on hidas. usb-2 -lukija selvästi nopeampi.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja tosikko »
?strong kirjoitti:pc-korttipaikanlukija on hidas. usb-2 -lukija selvästi nopeampi.
Viesti Kirjoittaja Redwoodox »
tuli joskus ibm microdrive muistikortin mukanaTee-Rex kirjoitti:Mistä olet omasi hankkinut? Ei näemmä ollutkaan niin yksinkertaista suomen kaupoista löytää.
edit: No nyt alkoi löytyä kun vähän potkii.
Viesti Kirjoittaja since86 »
Viesti Kirjoittaja Morphose »
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
En tiedä, mikä usb-liitäntä mun Canon A70:ssä on, mutta 128 kortin sisältö menee parissa minuutissa usbia pitkin koneelle, että ihan sama aika siinä menee, kun räpeltää irti sen kortin kamerasta ja asettaa lukijaan ja sitten irroittaa lukijasta ja laittaa takaisin kameraan. Tai ainakin minä maltan odottaa sen pari minuuttia. Monesti menee paljon enemmän aikaa tuoda kamera paikkaan, missä on tietokone kuin siihen kuvien siirtoon.HopeinenQ kirjoitti:Jaa, kyllä ainakin mun Canon Digital iXUS 50:ssä on liitäntänä USB 2.0. Ja kuvat siirtyy kokolailla liukkaasti koneelle..Hirmu kirjoitti: Suoraan kamerasta kuvia ei USB-kaapelilla kannata lukea. Kamerat on kaikki USB 1.1 -yhteensopivia. Paitsi muutamat järjestelmädigit, joissa on Firewire-liitäntä.
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Viesti Kirjoittaja mercury »
Yleispätevää vastausta tuskin on. Riippuu henkilöstä.iHanaa kirjoitti:Oleko nyt ymmärtänyt ihan oikein?
Viesti Kirjoittaja freemem »
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kyllähän kiinteä kortinlukija on joillekin ihan kätevä, mutta siinä on yleisesti ottaen muutama ongelma:iHanaa kirjoitti:Mulla kun tulee sellainen ikävä fiilis, että integroitua kuvanlukijaa pidetään huonona ratkaisuna vain sen takia, että Applen kannettavissa sitä ei ole.
Tuo on kyllä totta. Tosin siinä integroidussa kortinlukijassa ei silti tarvi olla 21 reikää, jotta niitä 21 erilaista korttia saadaan luettua.freemem kirjoitti:mielestäni johdonpätkä, oli se sitten firewire tai usb on parempi ratkaisu kuin 21 erilaista kortinlukijaa kannetavan kyljessä kiinni.
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Mä en jaksa kantaa johtoa/johtoja mukana, ne on aina sotkussa verrattuna pieneen kortinlukijaan saati sitten integroituun lukijaan. Vielä kun kortteja on useampia, korteilla muutakin kuin kuvia ja laitteitakaan ei aina vain yhtä, niin ei niitä piuhoja jaksa.Tuppu kirjoitti:Jep, näin minäkin teen, kortteja en irroittele. Tosin voi olla, että tässä noilla korteilla siirrellään jotain muita fileitä kuin kuvia. Kannettavassa se kuitenkin on mielestäni ihan turha ja pilaa koneen ulkonäöllisen designin. Ei ole applen tapaista sisällyttää sellaista kötöstystä koneeseen. Samoin kaikki hemmetin hienot tarrat, kuten "intel inside!", "ATI 9600 PRO", "6 IN 1 card reader", "crystal screen" jne. puuttuvat koneista, kuten myös esim. acereista löytyvät oranssit, vihreät sun muut vilkkuledirivistöt.Zipe kirjoitti:Mä en jaksa raahata muistikortinlukijaa mukana enkä jaksa irroitella muistikorttia kamerasta. Mielestäni on helpompi pistää kameran mukana tullut piuha koneen ja kameran väliin ja siirtää kuvat/videot piuhaa pitkin. Piuha ei vie paljoa tilaa ja on nopea kytkeä.Tee-Rex kirjoitti:Mulla on pc -kannettavassa muistikortinlukija (muistaakseni 6in1) ja on se kyllä pirun kätevä. Tällä PB:llä joutuu aina kaivamaan kaapista kortinlukijaa tai yrittää muistaa raahata sitä mukana, yleensä on aina siellä missä ei pitäisi.
Integroitu kortinlukija nyt ei designia pilaa. Veikkaanpa, että viimeistään tulevissa Intel-Maceissa on muistikortinlukija mukana. Saatan kyllä olla väärässäkin, eihän Applelta mennyt 2-nappisen hiirenkään tekoon kuin..ööh..20 vuotta?Tuppu kirjoitti:[Kannettavassa se kuitenkin on mielestäni ihan turha ja pilaa koneen ulkonäöllisen designin. Ei ole applen tapaista sisällyttää sellaista kötöstystä koneeseen. Samoin kaikki hemmetin hienot tarrat, kuten "intel inside!", "ATI 9600 PRO", "6 IN 1 card reader", "crystal screen" jne. puuttuvat koneista, kuten myös esim. acereista löytyvät oranssit, vihreät sun muut vilkkuledirivistöt.
Viesti Kirjoittaja napakettu »
Viesti Kirjoittaja masa »
Samaa mieltä.. Revin Canonin kamerastanikin kaikki tarrat heti pois, kauheaa mainostamista..[:O]napakettu kirjoitti:mitä noissa pc läppäreissä ledejä katellu, niin ei ne todellakaan tyylikkäitä ole.
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jotain kämmiä on käynyt. 12" Powerbookin prosessorit ovat 1,0, 1,33 ja 1,5 GHz.silentpoet kirjoitti:-
-
prosessori 1,2GHz PPC?
näytönohjain ATI Mobility Radeon 9200 (32Mt)
kiintolevy 30Gt
muistia 256Mt
Kovasti kuulostaisivat vanhan iBookin specseiltä, olisiko käynyt niin huonosti, että testin tekijöiden taustatyö olisi pettänyt jossain kohti.
--
Viesti Kirjoittaja masa »
Viesti Kirjoittaja strong »
Ainakin minun PB G4:ssa pcmca- korttipaikalle pistettävä cf- adapteri on hitaampi kuin Lacien ubs- 2- lukija.tosikko kirjoitti:?strong kirjoitti:pc-korttipaikanlukija on hidas. usb-2 -lukija selvästi nopeampi.
Itselläni on 2 gigan CF- kortti jonka kopiinti usb- 1 -lukijalla tai laitteen pc- korttipaikan kortilla kestää 30 min, usb-2- lukijalla 3 min.Tuppu kirjoitti:En tiedä, mikä usb-liitäntä mun Canon A70:ssä on, mutta 128 kortin sisältö menee parissa minuutissa usbia pitkin koneelle, että ihan sama aika siinä menee, kun räpeltää irti sen kortin kamerasta ja asettaa lukijaan ja sitten irroittaa lukijasta ja laittaa takaisin kameraan. Tai ainakin minä maltan odottaa sen pari minuuttia. Monesti menee paljon enemmän aikaa tuoda kamera paikkaan, missä on tietokone kuin siihen kuvien siirtoon.HopeinenQ kirjoitti:Jaa, kyllä ainakin mun Canon Digital iXUS 50:ssä on liitäntänä USB 2.0. Ja kuvat siirtyy kokolailla liukkaasti koneelle..Hirmu kirjoitti: Suoraan kamerasta kuvia ei USB-kaapelilla kannata lukea. Kamerat on kaikki USB 1.1 -yhteensopivia. Paitsi muutamat järjestelmädigit, joissa on Firewire-liitäntä.
Oliko lehden ttestin tekoaikaan Powerbookeissa eri spesifikaatiot. Tuskin kuitenkaan 1.2G-prossua??jk kirjoitti:Tässä lainattuna apple storen sivuilta, oikeat tiedot.
12.1-inch TFT Display
1024x768 resolution
1.5GHz PowerPC G4
512MB DDR333 memory
60GB Ultra ATA/100
NVIDIA GeForce FX GO 5200 (64MB DDR)
Full size Keyboard
10/100BASE-T Ethernet
FireWire 400
2 USB 2
Analog audio in/out
Mini-DVI
Viesti Kirjoittaja iRock »
Niin on, mutta Hirmu tuolla ylempänä mainitsi, että 32-bittinen PC-kortinlukija olisi nopea. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole, mutta uskon että Sandiskiin verrattuna nopeus voi ainoastaan nousta!strong kirjoitti:pc-korttipaikanlukija on hidas. usb-2 -lukija selvästi nopeampi.iRock kirjoitti:Hommaa PCMCIA-korttipaikkaan menevä kortinlukija - kulkee kätevästi koneen mukana, koska se ei juuri törrötä korttipaikasta ulos.Tee-Rex kirjoitti:Tällä PB:llä joutuu aina kaivamaan kaapista kortinlukijaa tai yrittää muistaa raahata sitä mukana, yleensä on aina siellä missä ei pitäisi.
Sandisk CF tai 6-in-1
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
usb-1- väyläinen kortinlukija ja pc-korttipaikan lukija hidastavat selvästi Pbg4 1.5G:n koneeni suorituskykyä tiedonsiirron aikana. Sen vuoksi usb-2 -lukija oli varsin hyödyllinen uutuus. 2 g siirtyy nopsasti, mikä myös tärkeää.BugsBunny kirjoitti:Höhhhöö.. onko tuolla nyt oikeasti pienintäkään väliä, mitä vauhtia ne kuvat sieltä kortilta valuu. Riippuu paitsi väylän nopeudesta myös tiedostojen koosta. ittelläni kuluu ainakin hitsin paljon enempi aikaa kuvien käsittelyyn painokuntoon (lehteä varten niistä tehdään sävyiltään kevyitä jne). Sitä paitsi en istu vieressä kellottamassa kauanko siihen menee - koneella voi samaan aikaan tehdä kaikkea muutakin!
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”