Nooh, tällä hetkellä EyeTV-matskun iMovie HD:lla editointi ja syntyvän projektin poltto semmoisennaan Toast 7.1:llä tekee kelpo kamaa, se riittäköön tähän lähtöön.

Viesti Kirjoittaja macister »
Viesti Kirjoittaja MNi »
Itse huomasin vasta juuri äsken että hyvin tarkkaan leikkaukseen pääsee kun ensin klikkailee (fine modessa) kuvista halutun kohdan (pääsee noin sekunnin tarkkuuteen?) ja viimeisen hienosäädön tekee hiiren rullalla. Näyttäisi voivan kelata eteen/taakse kuvan tarkkuudella.macister kirjoitti: Jep jep, toki kaikki editointini olen tehnyt 'finella', ja myönnettäköön että 5 sek oli hieman yliammuttua, mutta kuvantarkaan (1/24 sek) editointiin EyeTV:stä ei ole - eli on täysin arpakauppaa, vilahtaako muutama frame leikatuksi tarkoitettua lopputuloksessa vai ei.
Viesti Kirjoittaja Macco »
On tuo tuttu juttu, mutta mulla se ainakin napsaisee filkan poikki siitä kohtaa, missä lähin ruutu sattuu olemaan, vaikka rullalla kuinka asemoisi leikkauskohdan. Eli jos ruutua klikkaamalla toistopää menee kohtaan 1.11.11.15 ja rullalla pyörität kohtaan 1.11.11.11, niin silti leikkauskohta tulee kohtaan 1.11.11.15.MNi kirjoitti:Itse huomasin vasta juuri äsken että hyvin tarkkaan leikkaukseen pääsee kun ensin klikkailee (fine modessa) kuvista halutun kohdan (pääsee noin sekunnin tarkkuuteen?) ja viimeisen hienosäädön tekee hiiren rullalla. Näyttäisi voivan kelata eteen/taakse kuvan tarkkuudella.
Viesti Kirjoittaja MNi »
Enpä tuota tarkistanut mihin leikkaus oikeasti menee, kuvittelin että menee tietenkin siihen kohtaan mikä ruudulla näkyy.Macco kirjoitti: On tuo tuttu juttu, mutta mulla se ainakin napsaisee filkan poikki siitä kohtaa, missä lähin ruutu sattuu olemaan, vaikka rullalla kuinka asemoisi leikkauskohdan. Eli jos ruutua klikkaamalla toistopää menee kohtaan 1.11.11.15 ja rullalla pyörität kohtaan 1.11.11.11, niin silti leikkauskohta tulee kohtaan 1.11.11.15.
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Nooh, tällä hetkellä EyeTV-matskun iMovie HD:lla editointi ja syntyvän projektin poltto semmoisennaan Toast 7.1:llä tekee kelpo kamaa, se riittäköön tähän lähtöön.
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eipä näy suoraan ollenkaan.MacAntti kirjoitti:Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eipä näy suoraan ollenkaan.MacAntti kirjoitti:Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Viesti Kirjoittaja Valkeakuulas »
Viesti Kirjoittaja Valkeakuulas »