Nooh, tällä hetkellä EyeTV-matskun iMovie HD:lla editointi ja syntyvän projektin poltto semmoisennaan Toast 7.1:llä tekee kelpo kamaa, se riittäköön tähän lähtöön.
EyeTV:ltä levylle?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
macister
Viesti Kirjoittaja macister »
Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Nooh, tällä hetkellä EyeTV-matskun iMovie HD:lla editointi ja syntyvän projektin poltto semmoisennaan Toast 7.1:llä tekee kelpo kamaa, se riittäköön tähän lähtöön.
-
tved
-
MNi
Viesti Kirjoittaja MNi »
Itse huomasin vasta juuri äsken että hyvin tarkkaan leikkaukseen pääsee kun ensin klikkailee (fine modessa) kuvista halutun kohdan (pääsee noin sekunnin tarkkuuteen?) ja viimeisen hienosäädön tekee hiiren rullalla. Näyttäisi voivan kelata eteen/taakse kuvan tarkkuudella.macister kirjoitti: Jep jep, toki kaikki editointini olen tehnyt 'finella', ja myönnettäköön että 5 sek oli hieman yliammuttua, mutta kuvantarkaan (1/24 sek) editointiin EyeTV:stä ei ole - eli on täysin arpakauppaa, vilahtaako muutama frame leikatuksi tarkoitettua lopputuloksessa vai ei.
En tiedä onko muille jo tuttu kikka, mutta minulle uusi havainto äsken ja pirun hyvä.
MNi
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
On tuo tuttu juttu, mutta mulla se ainakin napsaisee filkan poikki siitä kohtaa, missä lähin ruutu sattuu olemaan, vaikka rullalla kuinka asemoisi leikkauskohdan. Eli jos ruutua klikkaamalla toistopää menee kohtaan 1.11.11.15 ja rullalla pyörität kohtaan 1.11.11.11, niin silti leikkauskohta tulee kohtaan 1.11.11.15.MNi kirjoitti:Itse huomasin vasta juuri äsken että hyvin tarkkaan leikkaukseen pääsee kun ensin klikkailee (fine modessa) kuvista halutun kohdan (pääsee noin sekunnin tarkkuuteen?) ja viimeisen hienosäädön tekee hiiren rullalla. Näyttäisi voivan kelata eteen/taakse kuvan tarkkuudella.
-
MNi
Viesti Kirjoittaja MNi »
Enpä tuota tarkistanut mihin leikkaus oikeasti menee, kuvittelin että menee tietenkin siihen kohtaan mikä ruudulla näkyy.Macco kirjoitti: On tuo tuttu juttu, mutta mulla se ainakin napsaisee filkan poikki siitä kohtaa, missä lähin ruutu sattuu olemaan, vaikka rullalla kuinka asemoisi leikkauskohdan. Eli jos ruutua klikkaamalla toistopää menee kohtaan 1.11.11.15 ja rullalla pyörität kohtaan 1.11.11.11, niin silti leikkauskohta tulee kohtaan 1.11.11.15.
Tuohan on selvä bugi jos noin on ja toivottavasti Elgato on siitä tietoinen.
MNi
-
MacAntti
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
-
Ossi
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eipä näy suoraan ollenkaan.MacAntti kirjoitti:Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Itellä halpa Fintec-DVD-soitin ei osaa lukea.
Onko merkillä väliä?
-
Ossi
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eipä näy suoraan ollenkaan.MacAntti kirjoitti:Tämän ketjun pohjalta päätin itsekin kokeilla ja niinhän siinä sitten kävi, että EyeTv:stä suoraan iDVD:lle oletusarvoilla viety nykii ikävästi TV-katselussa. Vaihdoin iDVD:ssä formaatin 4:3:sta 16:9:ksi. Ei kait se vaikuta tuohon häntimiseen kuvassa? Onkohan siis niin, että se Toasti pitäisi olla? Ei vaan millään viitsisi sitä hankkia pelkästään tätä hommaa varten. Onko joku saanut hyvää jälkeä DVD:lle suoraan EyeTV+iLife -yhdistelmällä ja millä asetuksilla?macister kirjoitti:Hieno homma, jos saat hyvää jälkeä EyeTV-matskusta iDVD:llä. Itse olen kokeillut variaation jos toisenkin, mutta aina kuva on ollut hemmetin epävakaata. Samat ovat olleet sävelet myös DVD Studio Pro 4:n jäljiltä. En jymmärä, mikä asetus mulla on "pielessä", kun minidv-kameralla kuvattu ja softilla: iMovie HD, Final Cut Express ja Final Cut Pro editoitu, ja vaihtelevasti joko iDVD:llä tai DVD Studio Pro:lla poltettu aineisto on ihan priimaa, mutta EyeTV-kamasta priimaa ei synny - näillä vermeillä - kirveelläkään.
Itellä halpa Fintec-DVD-soitin ei osaa lukea.
Onko merkillä väliä?
-
Valkeakuulas
EyeTv:stä DVD:lle ja tekstit vielä mukaan
Viesti Kirjoittaja Valkeakuulas »
Onko tosiaan mahdollista saada Ylen tekstitykset näkyviin, kun polttaa Eyetv:stä (2.3.2) Toast 7:n kautta DVD:lle? En ole onnistunut hommassa, kun vie levyn dvd-soittimeen tai vaikka katsoo levyltä mäkistä, ei mitään tekstejä.
Jos se on tehtävissä, niin kertokaa nyt joku, miten se käy.
-
Valkeakuulas
EyeTv:stä DVD:lle ja tekstit vielä mukaan
Viesti Kirjoittaja Valkeakuulas »
Onko tosiaan mahdollista saada Ylen tekstitykset näkyviin, kun polttaa Eyetv:stä (2.3.2) Toast 7:n kautta DVD:lle? En ole onnistunut hommassa, kun vie levyn dvd-soittimeen tai vaikka katsoo levyltä mäkistä, ei mitään tekstejä.
-
MacFinn
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka