Jaksaako joku antaa vinkin?
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Viesti Kirjoittaja Touho »
Joo, puhu vaimosi ulos moisesta ideasta. Siis tehkööt vaan firmansa sivut, mutta ei siihen kannata iWebia sotkea.EvilPet kirjoitti:Vaimo oli tuossa alkanut puuhailemaan firmansa sivuja iwebillä, johon minä taas en ole ikinä koskenutkaan. No heräsi sitten kysymys että mistä noita pääsee lisäämään? En löytänyt minuutin vilkuilulla mitää keinoa, enkä myöskään keksinyt miten päästä koodiin käsiksi. Varmaan etsimällä löytyisi, mutta itse ohjelman opettelu ei kiinnosta minua ollenkaan, ja sivut ovat muuten valmiit![]()
Jaksaako joku antaa vinkin?
Joo siis sivujen tekeminen ei ole ongelma, ja itse väännän dw:llä kaiken, mutta emäntä ei tajua näistä höykäsen pöläystä, eikä mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttää tekemään niitä sivuja saati opettamaan emäntää käyttämään mitään ohjelmaa. Tuo Iweb on siinä määrin palikka, että sitä se osaa käyttää itsekkin.Touho kirjoitti: Mutta kyllä siihen hommaan ois järkevämpiäkin ratkaisuja. Jos on pakko alkaa hommaan jollain iWebin kaltaisella überyksinkertaisella wysiwyggerillä, niin ehkä sitten kannattaisi harkita vaikka jotain jo aiemmin muissa ketjuissa mainittuja softia. Ilmaisiakin on, ja rahalla saa sitten parempaa, eikä välttämättä tarvi edes maksaa itseään kipeäksi. Näistähän on ollut puhetta jo aika moneen otteeseen.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No sitä suuremmalla syyllä komenna tai yritä tosissas puhua eukko pois moisesta hommasta, ja projekti delegointiin jollekin, joka moisia tekee työkseen. Jostain hatusta vedetyistä iWeb -tyyppisistä sivuista voi olla firmalle enemmän haittaa kuin hyötyä. Sitten jos moisia pitää vielä ruveta puukottamaan jollakin toisella web-suite -softalla, niin meneehän räpellykseksi.mutta emäntä ei tajua näistä höykäsen pöläystä,
Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.eikä mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttää tekemään niitä sivuja saati opettamaan emäntää käyttämään mitään ohjelmaa.
No tuo on totta toisaalla, muttei kaikkialla.Touho kirjoitti: Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.
Suosittelisin ennemmin tutustumaan ja valitsemaan vaikka sellaisen systeemin, jossa saitin tekee joku alan yritys, ja jonka sisältöä voi sitten vaimo itse päivittää helpon ja yksinkertaisen ylläpitoliittymän kautta vaikka kotisohvalta. Samalla kaikki metadatat, hakukoneoptimoinnit ja perussisällön ja saitin ulkoasun hiominen ammattimaisen näköiseksi ja myyntiä edistäväksi tulevat kuin manulle illallinen.
co-signEvilPet kirjoitti:No tuo on totta toisaalla, muttei kaikkialla.Touho kirjoitti: Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.
Suosittelisin ennemmin tutustumaan ja valitsemaan vaikka sellaisen systeemin, jossa saitin tekee joku alan yritys, ja jonka sisältöä voi sitten vaimo itse päivittää helpon ja yksinkertaisen ylläpitoliittymän kautta vaikka kotisohvalta. Samalla kaikki metadatat, hakukoneoptimoinnit ja perussisällön ja saitin ulkoasun hiominen ammattimaisen näköiseksi ja myyntiä edistäväksi tulevat kuin manulle illallinen.
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Hienoa. Sehän se tärkeintä onkin, että oma nimi näkyy.Munkin omat sivut tulevat mun nimellä etsittäessä ekana.
Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.
Tähän pätee vanha sanonta: jos sun tarttee kysyä, sulla ei oo siihen varaa.EvilPet kirjoitti:Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.
Niin mä vähän arvelinkinMacFinn kirjoitti:Tähän pätee vanha sanonta: jos sun tarttee kysyä, sulla ei oo siihen varaa.EvilPet kirjoitti:Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.![]()