Jaksaako joku antaa vinkin?
iWeb ja keywordit
-
EvilPet
iWeb ja keywordit
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
-
EvilPet
Re: Iweb ja keywordit
On pakko avata emännän sivut DW:hen kun se saa ne valmiiksi ja tehdä tuo sillä...
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
Joo, puhu vaimosi ulos moisesta ideasta. Siis tehkööt vaan firmansa sivut, mutta ei siihen kannata iWebia sotkea.EvilPet kirjoitti:Vaimo oli tuossa alkanut puuhailemaan firmansa sivuja iwebillä, johon minä taas en ole ikinä koskenutkaan. No heräsi sitten kysymys että mistä noita pääsee lisäämään? En löytänyt minuutin vilkuilulla mitää keinoa, enkä myöskään keksinyt miten päästä koodiin käsiksi. Varmaan etsimällä löytyisi, mutta itse ohjelman opettelu ei kiinnosta minua ollenkaan, ja sivut ovat muuten valmiit![]()
Enpä ole minäkään mokomasta (iWeb06) mitään meta-datan lisäyspaikkaa löytänyt. Eiköhän se iWeb ole tehty enempi "Emilyn" ja muiden heppa- ja lomakuvien julkaisua varten, ei niinkään firmojen näkyvyyttä parantamaan. Jos sinne haluaa meta tagit saada, niin tarttee varmaan editoida julkaisun jälkeen ne paikoilleen. Tosin onhan niitä iWeb Buddyja ja sensemmoisia, voi olla että jollakin noista iWebin add-oneista tuo vois onnistua.
Mutta kyllä siihen hommaan ois järkevämpiäkin ratkaisuja. Jos on pakko alkaa hommaan jollain iWebin kaltaisella überyksinkertaisella wysiwyggerillä, niin ehkä sitten kannattaisi harkita vaikka jotain jo aiemmin muissa ketjuissa mainittuja softia. Ilmaisiakin on, ja rahalla saa sitten parempaa, eikä välttämättä tarvi edes maksaa itseään kipeäksi. Näistähän on ollut puhetta jo aika moneen otteeseen.
Jos se firma tekee oikeasti jotain bisnestä ja näkyvyydellä on muutakin merkitystä kuin sähköinen käyntikortti, kuva-albumi tai "blogi" henkilökunnan omaksi iloksi, niin kannattaisi ehkä harkita homman delegoimista jollekin, joka oikeasti tietää mitä kaikkea noilla firmasaiteilla pitää olla ja ottaa huomioon, jotta niistä saa parhaimman hyödyn.
-
EvilPet
Joo siis sivujen tekeminen ei ole ongelma, ja itse väännän dw:llä kaiken, mutta emäntä ei tajua näistä höykäsen pöläystä, eikä mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttää tekemään niitä sivuja saati opettamaan emäntää käyttämään mitään ohjelmaa. Tuo Iweb on siinä määrin palikka, että sitä se osaa käyttää itsekkin.Touho kirjoitti: Mutta kyllä siihen hommaan ois järkevämpiäkin ratkaisuja. Jos on pakko alkaa hommaan jollain iWebin kaltaisella überyksinkertaisella wysiwyggerillä, niin ehkä sitten kannattaisi harkita vaikka jotain jo aiemmin muissa ketjuissa mainittuja softia. Ilmaisiakin on, ja rahalla saa sitten parempaa, eikä välttämättä tarvi edes maksaa itseään kipeäksi. Näistähän on ollut puhetta jo aika moneen otteeseen.
Mutta kuten tuossa jo totesin, kun se saa sivunsa Iwebillä tehtyä, mä lisään sinne loput tarpeelliset dw:llä. Joudun kuitenkin uppimaan ne sivut, joten tuo käy siinä ohessa...
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
EvilPet
-
MacFinn
Re: iWeb ja keywordit
-
Touho
No sitä suuremmalla syyllä komenna tai yritä tosissas puhua eukko pois moisesta hommasta, ja projekti delegointiin jollekin, joka moisia tekee työkseen. Jostain hatusta vedetyistä iWeb -tyyppisistä sivuista voi olla firmalle enemmän haittaa kuin hyötyä. Sitten jos moisia pitää vielä ruveta puukottamaan jollakin toisella web-suite -softalla, niin meneehän räpellykseksi.mutta emäntä ei tajua näistä höykäsen pöläystä,
Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.eikä mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttää tekemään niitä sivuja saati opettamaan emäntää käyttämään mitään ohjelmaa.
Suosittelisin ennemmin tutustumaan ja valitsemaan vaikka sellaisen systeemin, jossa saitin tekee joku alan yritys, ja jonka sisältöä voi sitten vaimo itse päivittää helpon ja yksinkertaisen ylläpitoliittymän kautta vaikka kotisohvalta. Samalla kaikki metadatat, hakukoneoptimoinnit ja perussisällön ja saitin ulkoasun hiominen ammattimaisen näköiseksi ja myyntiä edistäväksi tulevat kuin manulle illallinen. Niitä omia juttuja, blogeja, kuvagallerioita sun muita voi sitten vääntää vaikka sillä iWebillä.
Mitä tulee Satakunnan tai Pohjois-Uudenmaan lumitilanteisiin, niin kyllä tuossa mäkakneellakin on pointinpuolikas mukana, sillä hakukoneoptimointi on nykyään jo oma taiteenlajinsa, jossa pelkkien meta-tagien avainsanoilla ei enää ole niin merkittävää roolia. Eivät ne silti aivan menneen talven lumia ole, ja ne kannattaa edelleen pitää mukana, samoin kuin saitin kuvaus. Joka tapauksessa ne eivät ole se ainoa tai olennaisin syy siihen, miksi tuo ketjun alussa mainittu homma kannattaisi delegoida tai ainakin tehdä jotenkin muuten.
-
EvilPet
No tuo on totta toisaalla, muttei kaikkialla.Touho kirjoitti: Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.
Suosittelisin ennemmin tutustumaan ja valitsemaan vaikka sellaisen systeemin, jossa saitin tekee joku alan yritys, ja jonka sisältöä voi sitten vaimo itse päivittää helpon ja yksinkertaisen ylläpitoliittymän kautta vaikka kotisohvalta. Samalla kaikki metadatat, hakukoneoptimoinnit ja perussisällön ja saitin ulkoasun hiominen ammattimaisen näköiseksi ja myyntiä edistäväksi tulevat kuin manulle illallinen.
-
MacFinn
co-signEvilPet kirjoitti:No tuo on totta toisaalla, muttei kaikkialla.Touho kirjoitti: Miksi se firmasaitti pitäisi ylipäätään vääntää väkisin itse? Jos kyse on firman kaupallisista sivuista, tuommoisessa asiassa "säästäminen" on kyllä ihan väärässä paikassa säästämistä, etenkin nykyaikana.
Suosittelisin ennemmin tutustumaan ja valitsemaan vaikka sellaisen systeemin, jossa saitin tekee joku alan yritys, ja jonka sisältöä voi sitten vaimo itse päivittää helpon ja yksinkertaisen ylläpitoliittymän kautta vaikka kotisohvalta. Samalla kaikki metadatat, hakukoneoptimoinnit ja perussisällön ja saitin ulkoasun hiominen ammattimaisen näköiseksi ja myyntiä edistäväksi tulevat kuin manulle illallinen.
iWeb-sivut saa kyllä aika korkealle Googleen. Munkin omat sivut tulevat mun nimellä etsittäessä ekana. Eikä mitään Keywordeja ole käytetty. En enää juurikaan käytä Keywordeja, koska sivut saa Googleen hyvinkin näkymään muutenkin.
Sitäpaitsi, pahuksen usein sivustojen lähdekoodia kun katsoo, niissä on avainsanoina jotain aivan muuta kuin mitä ne sivut käsittelee. Yleensä sen nettisivuntekijän muista sivuista jääneitä, kun pohja on kopioitu uudelle asiakkaalle. Maksa siitä sitten.
-
Hepo
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Touho
Hienoa. Sehän se tärkeintä onkin, että oma nimi näkyy.Munkin omat sivut tulevat mun nimellä etsittäessä ekana.
-
MacFinn
-
EvilPet
Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.
-
MacFinn
Tähän pätee vanha sanonta: jos sun tarttee kysyä, sulla ei oo siihen varaa.EvilPet kirjoitti:Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.
-
EvilPet
Niin mä vähän arvelinkinMacFinn kirjoitti:Tähän pätee vanha sanonta: jos sun tarttee kysyä, sulla ei oo siihen varaa.EvilPet kirjoitti:Mikäs on MacFinn:n kilohinta näin taantuman aattona?MacFinn kirjoitti:Kun myytävä tuote olen minä, tärkeintä tosiaan on, että oma nimi näkyy.![]()
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka